Klokkenset defect (klok en kilometerteller)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2012 13:12 #632075 door V300 register
Klokkenset defect (klok en kilometerteller) is gemaakt door V300 register
In mijn 340GL uit 1991 zit een VDO klokkenset met enkele defecten.

Al sinds de aankoop in februari loopt de klok te langzaam, ik geloof zo'n uur per dag.

Daarnaast loopt sinds enkele dagen de kilometerteller niet meer (zowel dagteller als totaalafstand).

Wat zou van deze defecten de oorzaak kunnen zijn en is dit op te lossen?

Eigenlijk wilde ik ook al de klok vervangen door een toerenteller, dus misschien kan ik beter een nieuwe uitgebreidere klokkenset kopen? Maar waar vind je die?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2012 13:22 #909529 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
De klokjes en tellers gaan wel eens stuk. Maar voor wat betreft de tellers kan het ook zijn dat er een asje inwendig los hangt, of dat je kabel niet goed aansluit (maar dan is de kans groter dat ook de snelheidsmeter het niet meer doet). Check de Volvoice 22 (in het ledenmenu) en/of dit topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5138

Verder natuurlijk een gezocht advertentie plaatsen op de site en marktplaats in de gaten houden. VDO klokkensets worden regelmatig aangeboden, ook de losse units zoals toerentellers. Belangrijk is wel dat je 't goede type (dus voor VDO) aanschaft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2012 13:31 #909531 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Ah ik had kennelijk niet de juiste zoektermen gebruik. De resetknop van de dagteller is inderdaad tijdens het rijden ingedrukt, dus dat zal het probleem wel zijn. Voor de reparatie moet kennelijk de hele boel toch uitgebouwd worden, dus ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een uitgebreide klokkenset. Dan ben ik gelijk ook van die defecte klok af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 12:39 #909668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Voorlopig lukt het nog niet om een nieuwe tellerbak te vinden. Het weekend wil ik daarom toch de kilometerteller repareren. Als de klokkenset dan toch uitgebouwd is wil ik gelijk de klok repareren. Iemand een idee hoe het komt dat de klok te langzaam loopt en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 13:26 #909669 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Heb je deze advertentie al gezien? Is met klokje ?n toerenteller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 14:19 #909672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Zijn deze ook geschikt voor een 340?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2012 14:24 #909673 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Ja dat werkt gewoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2012 20:09 #909697 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klokkenset defect (klok en kilometerteller)
Ik heb de kilometerteller opengemaakt en er was een radertje verschoven waardoor hij niet meer draaide. Er zat ook een barstje in het radertje. Ik heb het radertje teruggeschoven en gefixeerd met secondenlijm en de teller loopt nu weer goed. Aan de klok kon ik helaas niets ontdekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets