4 gordels achter

Lees meer
08-01-2012 16:10 #631729 door E. van Oostveen
4 gordels achter is gemaakt door E. van Oostveen
Onze Volvo's zijn eigenlijk geschikt voor vier kinderen op de achterbank. Daarom zit ik te denken aan een vierde gordel. Ik heb wel wat vragen. De vierde wordt dan ook een tweepuntsgrodel. Al zie ik bij sedans wel mogelijkheden voor een driepuntsgordel.

- Mag ik twee gordels op 1 bevestigingspunt zetten?
- Mag ik extra gordelbevestigingen maken (moer op carrosserie lassen)
- Mag een extra driepuntsgordel aan de stalen achterplaat van de achterbank bevestigd worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2012 16:28 #895207 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 4 gordels achter
Erik, onze autos staan geregistreerd als zijnde "voertuig met zitplaats voor 5 personen".

Als je een vierde gordel op de achterbank maakt, heb je dus plek voor 6 personen in de auto, maar dat is dan wettelijk niet toegestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 17:26 #895212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 4 gordels achter
Niet elk voertuig is als zodanig geregistreerd is me opgevallen, soms staat er 'niet geregistreerd' achter het aantal zitplaatsen. Het lijkt me dat je (en de politie en keurmeester) dan moet terugvallen op de wettekst (vrij vertaald):

Tijdens deelname aan het verkeer worden passagiers alleen vervoerd indien zij zijn gezeten op zitplaatsen. Zitplaats is een constructie die plaats biedt aan een volwassen persoon. Een naar voren gerichte zitplaats kan een afzonderlijke zitplaats zijn, of een gedeelte van een bank dat plaats biedt aan ??n persoon.


En ik denk dat de keurmeester en de politie dan winnen door te stellen dat je achterin maar 3 personen mag hebben. Afgezien daarvan denk ik dat die extra gordel niet volgens de eisen is te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 22:17 #895249 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 4 gordels achter
bovendien lijkt het me erg krap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 23:53 #897657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 4 gordels achter
als het aantal personen niet geregistreerd is en het een auto betreft van voor 1991, mag je zelfs achterpassagiers vervoeren zonder gordels. En dan is het een beetje, hoeveel passen er op de achterbank??? (meer dan 8 passagiers mag niet volgens de grenzen van rijbewijs B trouwens!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2012 00:33 #897661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 4 gordels achter

antiekeradio;191975 schreef : En dan is het een beetje, hoeveel passen er op de achterbank??? (meer dan 8 passagiers mag niet volgens de grenzen van rijbewijs B trouwens!)


En anders wat dakdragers en tuinstoelen voor een derde zitrij aanschaffen :D

On-topic
Ik vraag me eigenlijk af of die bobbel van de versnellingsbak niet enorm in de weg zit. Zou een kind daar een beetje kunnen zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2012 00:58 #897662 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 4 gordels achter
In een Ford Taunus hielden wij het makkelijk tot aan Spanje vol met z'n vieren op de achterbank gezeten op dekens en ander materiaal. Toen nog geen gordels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2012 09:06 #897664 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 4 gordels achter
Mag het? Geen idee, moet je het willen? Lijkt me niet...

Mijn schoonfamilie ging ook naar Frankrijk met 4 kinderen achterin de BX. Kon het? Ja. Zouden je het nu nog doen, met de huidige kennis van veiligheid? Dat denk ik niet.
Mijn ouders hebben mij en mijn broertje nooit zonder gordels en speciale stoeltjes vervoerd. Toen was dat een uitzondering, maar we zaten wel veilig.
Ik rij niet weg voordat alle passagiers in mijn auto in de gordel zitten. Ik heb wel eens iemand laten staan omdat hij het onzin vond een gordel om te doen achterin. Dan ga je maar lopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2012 09:28 #898108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 4 gordels achter
De achterplaat van de bank is absoluut niet stevig genoeg om een gordel in te bevestigen :nono:.

Je zou onder de bank naast de bestaande bevestigingen eventueel wel een bevestiging bij kunnen maken.Dit worden dan heupgordels net zoals nu bij de originele middelste gordel nu ook het geval is.

Als het alleen is om kleine kinderen te vervoeren dan zou je ook 2 gordels op 1 punt kunnen bevestigen(als dat qua plaatsing uitkomt,geen idee).Gezien het lagere gewicht moet dat geen probleem zijn.Meestal zijn die kinderen ook te klein voor n 3-puntsgordel.Tegen de tyd dat ze groot genoeg zijn voor de 3-puntsgordel passen ze meestal niet meer met met 4 naast elkaar!

Tegen de tyd dat het van die volgevreten pubertjes zijn WIL je dr zonder loadadjusters niet meer dan 2 op de achterbank! :lol::lol::lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets