Water onder de mat rechtsvoor, help.

Lees meer
27-08-2011 18:12 #884147 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Zit er geen roestgat bij het voorwiel? Als je linksvoor even de luidspreker onde rhet dash weghaalt, kun je door dat gat richting voorwiel kijken, hier zit op de naad nog wel eens roest en dan loopt er gewoon water naar binnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-08-2011 20:19 #884158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Nop, zoals al een paar keer gemeld loopt het langs het deurrubber. Ik ben net met een bui gelijk effe de auto ingedoken en de onderkant van het deurpaneel was inderdaad wat nat dus de suggestie van Anfo ga ik volgende week eens checken vooral omdat ik de boel losgehad heb en het plastic vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2011 22:12 #884215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Morgen maar eens kijken of het een beetje droog wordt en dan het paneel losmaken en folie zo hoog mogelijk op de rand van het deurpaneel vastkitten zodat er geen water meer tussendoor kan druppelen!!!
Dat rechthoekige plastic rondom de deurgreep aan de binnenkant moet je toch naar voren schuiven voor ze loskomt??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2011 09:50 #884223 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.

Gekke Gerritje;183065 schreef : Dat rechthoekige plastic rondom de deurgreep aan de binnenkant moet je toch naar voren schuiven voor ze loskomt??


check

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2011 22:16 #884252 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Linkerkant gedaan, en ja hoor vocht onderaan van het paneel en van het plastic omdat er haast geen kit meer zat maar allemaal ductape. Nu zit er dus weer een goede kitrand en voor de zekerheid effe met ductape goed vastgezet, moet nu wel droog blijven volgens mij. Wel opletten dat je goed kit naar het laagste afwateringsgleufje toe zodat er geen vocht achter blijft staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2011 09:36 #884264 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.

Gekke Gerritje;183105 schreef : Linkerkant gedaan, en ja hoor vocht onderaan van het paneel en van het plastic omdat er haast geen kit meer zat maar allemaal ductape. Nu zit er dus weer een goede kitrand en voor de zekerheid effe met ductape goed vastgezet, moet nu wel droog blijven volgens mij. Wel opletten dat je goed kit naar het laagste afwateringsgleufje toe zodat er geen vocht achter blijft staan.


Hallo,
ik vond jouw topic via google, en ik hoop dat ik je kan helpen.
Mijn opa heeft ook een scenic, en kwam per toeval achter dat er water op de mat lag. ik geloofde dit niet want ik dacht dat de oude man de raam open had laten staan.

Maar even snel gekeken en dit als resultaat:


Ik vervolgens een maatje van me opbellen die renault monteur is, en die vertelde mij dat het afwateringsgaatje verstopt zit en dat het daar naar binnen komt.

Maar ik eerst even de mat opgetild bijrijders kant



en heb er vervolgens 7.6 liter water uitgehaald dmv spons laten opzuigen en weer uitknijpen:



aangezien het water maar bleef komen, heb ik de hele auto van binnen gestript, om er hopelijk bij te kunnen.



ook het balke onder de voetengedeelte (achtergedeelte) zat helaas vol dus ook dit maar gedemonteerd




Nu krijg ik helaas het grote isolatie deken niet los, welke van de bestuurders kant naar de bijrijders kant gaat, maar daar helpt mn maatje me ff bij. maar totaal nu al 11.6 liter water uit de senic gehaald.

Hoe is dit probleem ontstaan ?
Het afwateringsgootje wat onder de parafaanplaat zit (waar je ruitenwissers aan vast zitten) zit een soort van opvangbak voor water en gaat via afvoer naar beneden toe. deze zat vol, en is daardoor naar binnen gelopen.

een foto hoe het er uit ziet:


Links op het foto, zit het afwateringsgootje en als deze verstopt zit gaat het via het grote gat naar binnen toe.

Mocht je nog vragen hebben, ik hoor het graag,

en mocht dit niet jouw probleem zijn, excuus voor de "vervuiling"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2011 09:58 #884265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Nou Gerrit, ik heb het probl;eem al getackeld maar toch ben ik blij met je bericht want mijn vrouw rijdt in zo'n Scenic dus ik ga binnenkort de boel bij de afvoer eens even schoonmaken!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2011 10:15 #884267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
succes, en ik hoop het echt voor je dat je deze $%^$%# karwei niet hoeft te doen ! het is 3 torx schroefjes bij het parafaan loshalen en je kunt erbij, en dan zou ik ook de andere kant ff controleren, maar moet je wel even de ruitenwissers loshalen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2011 10:41 #884268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Die plaat moet toch binnenkort een keer los want ik wil het slangetje van de ruitensproeier vervangen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2011 15:22 #884700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Water onder de mat rechtsvoor, help.
Tering de tering, gewoon weer water bij allebei de voeteneinden voor na een flinke bui, het loopt gewoon langs het rubber en onder de deur door naar binnen!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets