Kilometerstand verdraaien

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2011 13:23 #877492 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien
Nee,absoluut niet en sorry dat t misschien een beetje lullig uit mn strot kwam,zo was het zeker niet bedoeld,maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........

...het terugdraaien van een kilometerteller is ,ook al is het dan voor priv? gebruik,niet echt n legale bezigheid.Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als je vraagt om n online handleiding voor auto's omkatten.Om dat hier op het forum te publiceren zou in het ergste geval wel eens vervelende gevolgen kunnen hebben en zou de goede naam van het forum zeker schaden!

Nogmaals als je dr hulp bij nodig hebt dan met alle plezier en ik denk dat Anjo in een PB best wel bereid is om het een en ander uit te leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2011 19:02 #877552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien
Tja, terugdraaien is geloof ik tegenwoordig zelfs strafbaar. Ben ik blij dat ik bij een 740 alleen maar vooruit 'gedraaid' heb. (1 ton verschil maakt bij 4 ton niet veel meer uit, dus ik wilde de juiste stand, niet een ton te weinig na defect van de teller ;D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2011 19:07 #877553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien
Via PB/mail uitleggen lijkt me een prima oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2011 22:31 #877574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien
Gelukkig wil ik 'm niet terugdraaien, maar vooruit draaien :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2011 07:43 #877602 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien

Bart Manders;178538 schreef : ...het terugdraaien van een kilometerteller is ,ook al is het dan voor priv? gebruik,niet echt n legale bezigheid.Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als je vraagt om n online handleiding voor auto's omkatten.Om dat hier op het forum te publiceren zou in het ergste geval wel eens vervelende gevolgen kunnen hebben en zou de goede naam van het forum zeker schaden!


Ik persoonlijk denk dat ik niet illigaal bezig ben geweest om de kilometer van mijn D46 aan te passen. De orginele teller ging kapot en de vervangende had een totaal andere stand en dus even de zelfde cijfertjes voor gezet.
Anders wordt het als je voor de verkoop de stand laag zet en het als een goed verkoop argument gebruikt of i.v.m. de oldtimerverzekering de stand aanpast.
Ik kan je nu al verklappen dat ik mijn huidige teller ook t.z.t. ga vervangen, geeft bij koude 20-30 teveel aan en als de zon erop heeft staan te bakken bijna de goede of teweinig aan. Ik heb nog een paar tellers liggen dus ik kan nog even proberen. Dan zet ik de juiste stand er weer in.
Draaide van de week naar de 15000 km. dus in werkelijkheid 115000 km. heeft niet meer cijfertjes op de teller. Is niet veel voor een Daf 46 van 34 jaar oud, maar wel de echte stand. Met het orginele onderhoudsboekje en garantiebon!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2011 16:47 #878194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kilometerstand verdraaien
Tja, strafbaar. Dan krijgen we dadelijk ineens veel advertenties als:

340 winner 190000 km op de klok. Motor vervangen bij 180000 door een die maar 50.000km gelopen heeft. (nu dus 60.000 km)

Onderstel vervangen, automaat vervangen, achteras vervangen.

Prima auto. Doe een bod boven 2000 euro....

Nee maar even sirieus. Dat motor vervangen zie je wel eens. Maar ja, als de stand terug draaien niet meer mag ben ik bang voor meer van dit soort advertenties... Want als mensen de boel op lichten en dat zit in hun genen, zie dat er maar eens uit te krijgen!

Het is volgend jaar waarschijnlijk strafbaar, maar dat is ook lastig. Bedoel, als mijn teller stuk gaat en ik zet er 1 in die 170.000 gelopen heeft, denk je dan dat ik dat doe voor de marktwaarde? Of dat wat uitmaakt! Waarschijnlijk moet je dan melden, dat er een nieuwe teller inzit met welke stand. Dat zouden ze dan wel moeten doen, anders is het wel erg lastig.

En wat doen ze met die autoverkopers, die naaien de boel toch ook een oor aan. Meestal moet men er een zekering in duwen, en dan loopt ineens de tellerstand wel op. Dit kan slechts 1 keer. Dat is voor dealers dat de stand bij een nieuwe auto redelijk op 0 staat. Dat hij in feite veel meer gelopen heeft doet niet terzake... Das toch ook dan oplichten? Ook al gaat het dan maar op 10 a 100 km...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets