Defecte centrale deurvergrendeling 340 special

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-03-2004 21:42 #624205 door V300 register
Defecte centrale deurvergrendeling 340 special is gemaakt door V300 register
Wie heeft er advies voor mij

Sinds kort gaat de bestuurdersdeur van mijn 340 special uit 91 niet meer open. Als ik bij de andere deuren luister, hoor ik de centrale vergrendeling klikken, maar links voor hoor ik dus niets.
Poging gedaan om in dichte toestand de deurbekleding te verwijderen, maar dit lukt dus niet.
Deur zit potdicht, reageert niet op sleutel of knopje. Ook uitschakelen van de stroom heeft geen effect.
Ik vermoed een probleem met het motortje van de centrale vergrendeling; maar hoe kom ik hier bij zonder mijn deurpaneel te beschadingen???


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-03-2004 22:03 #636654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Defecte centrale deurvergrendeling 340 special
Als je de deur niet openkrijgt met je sleutel, dan is het niet je centrale vergrendeling, maar gewoon je slot!
Met je sleutel bedien je namelijk direkt het slot en daarmee op zijn beurt de aanstuurmotor van de CV. Of die motor nu wel of niet werkt, je slot moet met een sleutel gewoon open kunnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2004 10:53 #636655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Defecte centrale deurvergrendeling 340 special
met de hendel aan de binnenzijde moet de deur ALTIJD open gaan

zonee is er inderdaad iets vastgeslagen in het mechanisme

volgens mij zit er trouwens in de linker voorportier helemaal geen motor, daar zitten volgens mij alleen de schakelaars waarop de andere motoren gestuurd worden.

Als je het slot open doet, en de deur gaat nog niet open door aan de handle te trekken is de handgreep vanbinnen kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2004 13:29 #636656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Defecte centrale deurvergrendeling 340 special
dank voor jullie advies zover. Heb de volvo nog niet zo lang, dus weet zelf nog niet waar nu de motortjes zitten. De sleutel draait in ieder geval zonder probleem in het slot. Als je dit nu links doet en je houdt tegelijkertijd je oor naast het slot, dan hoor je geen klik. laat je iemand anders de sleutel links draaien terwijl te zelf rechts luistert, dan hoor je die klik wel. Daarom dacht ik ook dat er iets vastgeslagen moet zijn.
De handel aan de binnenkant beweegt normaal; alleen gaat die domme deur maar niet open!!!.
Waar ik dus eigenlijk naar zoek is een truc om de deurbekleding er af te kunnen halen met een dichte deur. Als dat niet lukt, dan zit er denk ik niets anders op dan toch de deurbekleding maar te offeren. (snik )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2004 14:20 #636657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Defecte centrale deurvergrendeling 340 special
Hallo Erik-Jan,

Heb je ook een e-mail adres?

Groet,
Fran§ois

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2004 17:22 #636658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Defecte centrale deurvergrendeling 340 special
Even een correctie, de linkerdeur heeft WEL degelijk een motor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets