× (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

'89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop

Lees meer
07-07-2021 17:14 #1041432 door David Horvers
Laatst liet ik bij onze plaatselijke Volvo dealer Rutten in Boxmeer de distributieriem van mijn 360GLT vervangen. In de hoek van het (buiten) parkeerterrein zag ik een 340DL staan met kenteken TZ-89-HY. De auto is eigendom van de eigenaar van de zaak, Rutten zelf. Na aanschaf in 2013 heeft de auto geen APK meer gehad. De auto heeft wat liefde nodig, zo zaten tot voor kort de remmen bijvoorbeeld vast. Nu is het nog een aardige auto maar dit buiten staan zonder gebruik moet niet meer te lang gaan duren. De auto wordt niet actief te koop aangeboden maar verkoop is wel bespreekbaar. Hij verdient het echt om gered en vertroeteld te worden. Ik heb lang overwogen om de auto zelf te kopen. Een aanschafprijs is mij overigens onbekend. Ik kan de wagen zelf niet aanschaffen vanwege het bouwjaar. Het is voor mij te duur om de volle mep wegenbelasting te betalen en ik heb niet genoeg plaats om een auto langdurig geschorst te stallen.
Toch hoop ik dat iemand zich geroepen voelt deze auto te redden van de ondergang. Zie voor verdere details de foto's en de gegevens van de RDW. Bij vragen hoor ik het graag. Mocht iemand tot aanschaf overgaan zou ik het heel fijn vinden om hiervan op de hoogte te worden gebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-07-2021 17:15 #1041433 door David Horvers
Beantwoord door David Horvers in topic '89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop
Update: Het bleek me na lang puzzelen onmogelijk om een foto te uploaden. Die kan ik op aanvraag versturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2021 20:23 #1041436 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic '89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop
Geef de auto een kleine kans dat daar iemand voor komt. Die wegenbelasting is voor iedereen de bottleneck. Mijn rode staat nu al een jaar (actief) op marktplaats en andere website.
Nauwelijks reacties. Helaas is die ook van '88 en dus net te jong.
Of iemand die zoiets zoekt om er het hele jaar mee te rijden, dan heb je nog kans, maar het aantal liefhebbers is erg klein voor de 300 serie of het mag geen drol kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2021 16:38 #1041484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic '89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop
Ik begrijp dat nooit goed, althans voor een 300-serie. Stalling voor een oldtimer heb je toch nodig wil je je niet arm betalen aan het lassen van het koetswerk.
Als je dan gaat kijken wanneer je met de auto kunt rijden kom je op 6 tot 8 maanden uit. Ik zat meestal op 6: april tot oktober. Van november tot april stond de 340 geschorst in de stalling, en de rest van het jaar betaalde ik belasting. Een half jaar belasting kostte pakweg 150 euro plus 2 tientjes voor het schorsen, tegenover 75 euro wat kwarttarief zou kosten.
Voor pakweg 100 euro per jaar extra aan belasting kreeg ik dus een auto die in aanschaf 1000 euro of nog meer goedkoper was dan eentje van een paar jaar ouder. Daarbij komt dan nog dat je nooit gedoe met kwarttarief op tijd betalen hebt, en dat de nieuwere modellen leuker in de accessoires zitten.

Toegegeven voor een grote Amerikaan gaat dat niet op en loop je leeg op vol tarief belasting, maar voor een 300-serie zou ik uit financieel oogpunt er altijd eentje uit 1988 of jonger aanschaffen mits die in goede staat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2021 19:33 #1041498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic '89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop

Steven340;n417453 schreef : Geef de auto een kleine kans dat daar iemand voor komt. Die wegenbelasting is voor iedereen de bottleneck. Mijn rode staat nu al een jaar (actief) op marktplaats en andere website.
Nauwelijks reacties. Helaas is die ook van '88 en dus net te jong.
Of iemand die zoiets zoekt om er het hele jaar mee te rijden, dan heb je nog kans, maar het aantal liefhebbers is erg klein voor de 300 serie of het mag geen drol kosten.

Wacht maar tot het 2028 is voor een '88er, dan is het opeens een superleuke oldtimer auto voor een groot publiek denk ik. En door de zeldzaamheid worden goede exemplaren dan op een goede prijs gewaardeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-08-2021 22:24 #1041535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic '89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop
Die wegenbelasting voor oldtimers gaat in de toekomst heus nog wel veranderen. Temeer ook omdat dan de degelijke goede mercedes benz zonder veel laswerk dan belasting vrij is. Ga er maar van uit dat tegen die tijd, enkel nog benzine modellen belasting vrij zijn. Of dat de grens nog verder is opgeschoven. 1 van de 2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets