Quarantaine?

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
19-03-2020 20:53 #635365 door BartJu
Quarantaine? is gemaakt door BartJu
Ik zie dat er in de afgelopen 24 niets gepost is. Waar is iedereen?


De oproep voor Social Distancing geldt toch niet voor internetfora?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2020 21:17 #984346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Quarantaine?
Ik werk in het onderwijs, en na de maatregel van afgelopen zondag werk ik op dit moment ook vanuit huis. Druk bezig met de leerlingen zoveel mogelijk online te begeleiden, via Skype, Zoom etc.

Ondertussen in de 'pauzes' wel mooi de gaskabel van de 340 vervangen, de 360 uit z'n winterslaap gewekt, stukje benzineleiding vastgezet (het lekte behoorlijk na de eerste keer starten), het onderstel van de bestuurdersstoel vervangen (stang linksonder was gebroken, waardoor de rugleuning loszat) en uiteraard een heerlijk testritje gemaakt.

Toch weer even wennen, na maanden in een 340 vario te hebben gereden. Wat is een 360 dan toch ineens snel :D

Bekleding omwisselen


De tijdelijke fix van afgelopen voorjaar. Hele zomer volgehouden, tot vlak na de winterstop. Nu eindelijk, dankzij een donorstoel, kunnen repareren.


Tevens wat stevig foam in het midden van het zitgedeelte gedrukt. Nu zit ik weer zoals het hoort en niet doorgezakt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2020 22:13 #984347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Quarantaine?

BartJu;257369 schreef : Ik zie dat er in de afgelopen 24 niets gepost is. Waar is iedereen?


Ik was altijd een veel-poster van dit forum. Sinds ik eind vorig jaar alle Volvo's heb verkocht is er simpelweg niet zo veel meer te melden vanuit mij. Voor de rest gaan de vrije uurtjes het liefste naar mijn vriendin, en daarnaast naar het opknappen van mijn huis. Dan is de week zo om :)

Volgens mij zijn er zo nog een paar meer veel-posters erg stil de laatste tijd, werkt de e-mail notificatie al eem tijdje niet meer, en zijn er ook gewoon steeds minder (actieve) leden. Ik ken de tijd nog dat er 's avonds gewoon vlot 20-30 actieve leden op het forum kwamen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2020 22:45 #984348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Quarantaine?
Ik merk ook dat het de laatste tijd een stuk stiller is. Ook als ik zelf wat plaats komen er soms maar weinig reacties op. Meestal de vaste mensen zoals Steven of Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-03-2020 13:04 #984349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Quarantaine?
Ik ben al jaren lid op een audio-forum met een klein aantal van ongeveer 150 forummers, waarvan ik denk iets van 40 actieve leden. Althans.. dat was voor jaren terug zo, ook daar zie je dat er veel minder leden online zijn, er er de laatste tijd amper iets gepost wordt, soms dagen zelfs niets.

Zelf denk ik dat onze social media ermee te maken heeft. Facebook-groepen waar je lid van kan worden, een nog altijd groeiend aantal handige YouTube-filmpjes, Instagram e.d.

Ik vind het forum nog steeds ideaal, als vraagbaak maar ook als sociaal vermaak ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 13:10 #984350 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Quarantaine?

Louis;257373 schreef : Zelf denk ik dat onze social media ermee te maken heeft. Facebook-groepen waar je lid van kan worden, een nog altijd groeiend aantal handige YouTube-filmpjes, Instagram e.d.

Ik vind het forum nog steeds ideaal, als vraagbaak maar ook als sociaal vermaak ;)



Dit is inderdaad de reden en daar hebben we al jaren last van.
Ik werd eind 2009 lid van het forum. Nou toen kon je rustig een avond vullen achter je laptop op het forum. Binnen 10 minuten had je een reactie en werden er ook echt hele discussies gevoerd. Ik mis die tijd ook wel, maar helaas is het een gevolg van de sociale media. Je ziet het op alle fora, er zijn nog maar weinig actieve posters actief.

Daarnaast worden onze auto's een stuk ouder. 10 jaar geleden waren er nog veel meer 300's en dus meer mensen die er eentje hebben. Ook onze club wordt steeds minder actief.
De afgelopen ALV was daar wel een voorbeeld van, we waren slechts met 10 man. Zo mager bezocht was de ALV nog nooit.
Er is simpelweg steeds minder behoefte aan de activiteiten die de club ontplooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 14:06 #984351 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Quarantaine?
De sociale media platforms gaan wel lekker snel. Je krijgt een melding (of je hebt dat uitgezet) als er een bericht is geplaatst. Veel mensen hebben de facebook-app wel ingeinstalleerd en die zijn dan ook vrijwel altijd online.
Het nadeel is dat informatie ook net zo snel weer verdwenen is. Die ene fix voor jouw probleem kun je nooit meer terugvinden. Daarvoor (daardoor?) is archivatie met een forum zoals dit uiteindelijk m.i.z. de meest geschikte oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
20-03-2020 14:21 #984352 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Quarantaine?
Nou, het leeft dus toch nog, getuige jullie respons!

Wel jammer dat het forum en de club dus net als de volov's zelf uitsterven.

Qua forum is dan eigenlijk een app als tapatalk onmisbaar, wil je de 'sociale' media nog een beetje bij kunnen benen. Daarmee ook altijd online en actieve responses.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
20-03-2020 14:23 #984353 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Quarantaine?
PS: ook op volvolvo loopt de activiteit wat terug. Jammer, eigenlijk de enige sociale media die ik actief 'volg'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2020 14:56 #984356 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Quarantaine?
Ben geen fanatieke poster, maar dan toch maar even: Facebook heeft ook zo z'n nadelen (m.i. meer dan voordelen). Liever dit forum iets minder actief maar nog steeds interessant en vaak goed, dan een vage Facebookpagina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets