Verzekeringen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2019 11:07 #635095 door V300 register
Verzekeringen is gemaakt door V300 register
Hoi,

Hoe zijn jullie verzekerd? WA, WA+, Allrisk?

Oldtimerverzekering, normaal?

Mijn 340's die op de weg komen zijn in de oldtimerverzekering bij Unive. Zo'n 6.50 per maand inclusief korting van FNV. Ik rijd niet veel, en als ik wat meer rijd dan is het 9/10 keer hobby gerelateerd. Verder doe ik eigenlijk alles per scooter en OV, gratis van mijn werkgever dus waarom zou ik auto rijden.

Ik ben zelf bijna 21, een ''normale'' verzekering is gewoon waanzin die bedragen. Dan betaal ik in twee of drie maanden de dagwaarde van mijn 340 en dagelijks rijden doe ik toch niet.

Ik heb de afgelopen weken zitten kijken naar een leuke V70, maar de premie is zo rond de 147,17 (goedkoopste WA). En dat voor een auto voor max 1500 euro. Gewoon waanzin.

Iemand die iets weet voor een modernere auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2019 14:23 #981196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Als je op nul moet beginnen bij een verzekeraar en ook nog eens 21 bent, is een autoverzekering gewoon duur, zeker voor een auto met een hoge nieuwprijs en een hoge massa.

Dan is het eigenlijk JUIST interessant om schadevrije jaren op te bouwen met een 340. Ik ben op mijn 21ste begonnen met een 460 voor 50 piek in de maand, dat was in 2006. Daardoor kan ik anno nu voor een redelijk tarief een XM op WA+ verzekeren. Als ik datzelfde in jouw situatie had gedaan was ik waarschijnlijk ook op zo’n gigantisch bedrag gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2019 14:41 #981198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Ik had een (oldtimer) bromfiets en auto verzekerd bij Univé, mijn eerste 340. Toen ik de 343 erbij kocht heb ik die ook verzekerd bij Univé, als oldtimer. Ik moest er volgens Univé een dagelijkse auto bij hebben om de ander als oldtimer te verzekeren.

Toen ik de faktuur kreeg schrok ik mij het hoedje. Alles gewoon WA en kwam (na nota bene 8 schadevrije jaren!) uit op meer dan 1000 euro per jaar. Na een telefoontje kreeg ik het antwoord "Ja, u valt net in een periode dat we de prijzen veranderen, daar kan ik niets aan doen".

Zonder twijfelen alle polissen bij Univé opgezegd, na er acht jaar verzekerd te zijn. Bromfiets geschorst, rijd er nu toch niet op, en de 360 en 343 verzekerd bij GIO Oldtimerverzekeringen.

Beide wagens WA verzekerd. Met de 360 mag ik jaarlijk maximaal 20.000 km rijden, en de 343 1.000 kilometer (correctie; 3000 km), waar ik met beide auto's niet aan toe kom.

Ik betaal nu ongeveer 1/3e van wat ik bij Univé zou moeten betalen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2019 15:19 #981199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Ik heb alles bij GIO verzekerd, oldtimer maar ook moderne auto. Ik heb via independer vergeleken maar de laagste zat er ver boven. Ze adverteren trouwens in het magazine van de volvo klassieker vereniging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2019 22:56 #981209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Ik heb mijn verzekering lopen bij Unigarant. Erg tevreden over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2019 23:32 #981210 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Verzekeringen
Ik zweer bij Gio, :worship: heb er mijn 940 voor 20k km verzekerd, en m'n 164 en 360 voor 5k km per jaar.
40 euro voor de 940 per maand, 22,50 voor de 164 en 30 voor de 360, die laatste twee per kwartaal yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2019 00:07 #981211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Ik ben ook wel héél benieuwd. Ik zou mijn 360 graag all-risk verzekeren (op basis van een nog uit te voeren taxatie zodra hij helemaal klaar is), maar dan wel met een flink aantal toegestane kilometers en met de 360 als 1e auto (de MG zit al op een oldtimerpolis). Tot nu toe loop ik overal spaak wanneer ik een oudere auto all-risk wil verzekeren op een niet-oldtimer polis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2019 07:05 #981214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Ik heb zelf mijn verzekeringen sinds jaar en dag bij ZLM, dat is echt de goedkoopste verzekering die ik kan bedenken. Voor mijn 2010 Harley all risk, nog een motor als oldtimer, een dagelijkse auto en de 340 als oldtimer, betaal ik iets van 65 euro per maand. Op een ander zou de Harley alleen al duurder zijn.
Je moet er wel voor in het zuiden van Nederland wonen, en je moet een dagelijks vervoer hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren. Het leuke is wel dat je vanaf de 2e verzekering nog eens 10% korting krijgt op het totaalbedrag, en je schadevrije jaren meteen meegenomen worden op alle verzekerde (niet oldtimer) voertuigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2019 08:40 #981216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen

General Custom;253732 schreef : Ik heb zelf mijn verzekeringen sinds jaar en dag bij ZLM, dat is echt de goedkoopste verzekering die ik kan bedenken. Voor mijn 2010 Harley all risk, nog een motor als oldtimer, een dagelijkse auto en de 340 als oldtimer, betaal ik iets van 65 euro per maand. Op een ander zou de Harley alleen al duurder zijn.
Je moet er wel voor in het zuiden van Nederland wonen, en je moet een dagelijks vervoer hebben om een oldtimer te kunnen verzekeren. Het leuke is wel dat je vanaf de 2e verzekering nog eens 10% korting krijgt op het totaalbedrag, en je schadevrije jaren meteen meegenomen worden op alle verzekerde (niet oldtimer) voertuigen.



Helaas doet ZLM geen all-risk op basis van taxatie. Ik zit er nu ook nog, maar zal met de 360 naar iets anders op zoek moeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2019 12:52 #981221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verzekeringen
Als je van plan bent hem als oldtimer te gebruiken met een taxatierapport, kun je
misschien terecht bij Advies Verzekerd of Kuiper Verzekeringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets