Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.

Lees meer
10-04-2018 18:02 #634843 door Wouter Borsje
Op zondag 16 september wordt er een oldtimer/youngtimer rit georganiseerd voor cliënten van de Hartekamp groep, ik heb me hiervoor aangemeld en het leek me wel aardig het bericht hierover op Facebook hier even te delen:


m.facebook.com/story.php?story_fbid=1875...9&id=118562271549405

Voor diegenen onder ons zonder Facebook, hieronder de tekst uit het bericht:

OLDTIMERS GEVRAAGD
Op zondag 16 september wordt de Oldtimer rit gereden vanuit Heemskerk. Om zoveel mogelijk clienten te laten mee rijden zoeken wij auto's voor deze rit door de mooie omgeving van Heemskerk.
Ontvangst op 16 september is tussen 11.30-12.30 uur en de start is om 13.30 uur. Wil je je aanmelden of meer informatie mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Delen is lief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 18:19 #974852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.
Mooi initiatief! Ik had het ook al op Facebook gezien.

Wat ik wel een beetje mis is wat achtergrondinformatie over de cliënten die meerijden. Bij 'cliënten' denk ik, misschien onterecht, aan mensen die wat onder de leden hebben om rekening mee te houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2018 18:21 #974853 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.
Dat idee kreeg ik ook een beetje....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10-04-2018 19:13 #974855 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.

General Custom;249648 schreef : ........Wat ik wel een beetje mis is wat achtergrondinformatie over de cliënten die meerijden. Bij 'cliënten' denk ik, misschien onterecht, aan mensen die wat onder de leden hebben om rekening mee te houden?

Steven340;249649 schreef : Dat idee kreeg ik ook een beetje....


Even op de site van hartekamp groep kijken en je weet het...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2018 20:19 #974858 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.
Dank je Erick!

Een begrijpelijke vraag die hierboven gesteld wordt.

Het gaat om mensen met een verstandelijke beperking, daar moet je dus wel mee om kunnen gaan.
Overigens zal er om die reden ook begeleiding mee gaan, zodat zowel voor cliënt als chauffeur het een zo aangenaam mogelijke rit zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2018 21:08 #974859 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.
Dat is duidelijk Wouter, bedankt!

Ik bedoelde het natuurlijk niet negatief. Zelf had ik ook al even gegoogeld naar Hartekamp groep, dus ik had al wel een vermoeden dat het om cliënten met verstandelijke handicap gaat. Dit bedrijf laat echter zo'n breed pakket aan zorg zien op de website dat ik die aanname niet direct wilde maken.
Voor mijn vorige baan kwam ik vaak boodschappen bezorgen bij Lunetzorg, ook een bedrijf wat zorgwoningen en zorgclusterwoningen aanbiedt voor o.a. mensen met een verstandelijke beperking. Helaas ben ik zelf iemand die heel moeilijk kan omgaan met deze mensen, met name de onvoorspelbaarheid (iets wat mij bij die baan soms dus ook wel in de weg stond), dus ik denk dat er niemand gelukkig van wordt als ik me opgeef.

Ik vind het wel een ontzettend mooi initiatief, een erg nobel doel. Je kunt je niet voorstellen wat zo'n ritje meerijden voor iemand kan betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2018 21:55 #974861 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Oldtimer rit voor cliënten van de Hartekamp groep.
Deze oproep kwam ik tegen op Facebook omdat de vriendin van een neef voor de Hartekamp werkt.
Mijn vrouw werkt voor een soortgelijke instelling en hier wordt eens per jaar een rit in vrachtwagens georganiseerd.

Zoals je al helemaal terecht aanhaalt Bart is dit een enorme mooie beleving voor de cliënten die op een dusdanig niveau functioneren dat ze hiervan kunnen genieten.

Het is dus als je het leuk vindt samen met een cliënt in de auto te zitten die geniet, en je zelf ook geniet omdat je meedoet aan een mooie toerrit een win/win situatie.

Er doen van allerlei soorten en maten auto's aan mee wat het nog extra interessant kan maken, en de route is volledig begeleid en afgezet voor het overige verkeer, ook best wel gaaf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets