Roadtrip!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2017 23:59 #634525 door V300 register
Roadtrip! is gemaakt door V300 register
Hey iedereen,

Zoals sommige al gelezen hadden heb ik een roadtrip gedaan met m'n 340.
Nu een paar dagen thuis en leek me toch wel leuk even wat foto's te delen.

Samen met 2 vrienden leek het ons leuk om richting Venetië te rijden. En dat in Top Gear stijl, 3 auto's kopen en dan achter elkaar aan hopen dat je het haalt. En zoals dat vaak met dat soort plannen gaat blijft er maar weinig meer van over :crazy1:. Uiteindelijk dus met 1 vriend op vakantie met onze eigen auto's (Volvo 340, VW busje).

Ook wilde we onderweg wel met elkaar kunnen praten. Dit eerst geprobeerd met een 27MC bak maar dat gaf in mijn Volvo teveel storing. Dus als alternatief maar gewoon portofoons gebruikt. Werkt natuurlijk ook net zo goed.

Maar de trip:
Begonnen vanuit Brabant richting Venlo richting Duitsland, we reden zonder navigatie (al meteen verkeerd gereden :humor: ). De eerste bestemming was het de Eifel/Moezel. Om een beetje in te komen in het bochten werk.


Daarna richting het zwarte woud. Via het Bodenmeer richting Oostenrijk.
Hier over de Silvretta pass gereden. Wat een prachtige pass is dat, in een paar bochten van 1000m naar 2000m hoog.




Na Oostenrijk richting Italië, hier over de Stelvio pass gereden. Dat was een behoorlijk avontuur. De pass is niet heel mooi maar zeker een belevenis. Net voor het laatste stuk even gestopt. Want de motor liep wat moeilijker. En net voor ik stil stond viel de motor uit. :wtf2: Toen de motorkap open en de stationair maar iets omhoog gegooid zodat hij in bleef lopen. Had niet zo'n zin om de afstelling zelf aan te passen. Maar het was duidelijk dat de ijle lucht op 2750m invloed had op de motor.


Zonder verdere problemen boven gekomen.


Na het avontuur van de Stelvio doorgereden over de Gavia Pass. Deze was lekker rustig en heerlijk om hier omhoog te rijden.




Na de Gavia pass begon het accu lampje te branden. Maar na nadere inspectie en de snelle reacties hier op het forum kunnen vaststellen dat het niets was. :w00t:

Na dit alles richting Verona gereden. Venetië konden we helaas niet meer halen vanwege de tijd. Dus omgedraaid in Verona en richting Milaan, en door naar Zwitserland. Prachtig land! Hier over de Gotthard pass gereden ipv door de tunnel. Wegen aanleggen kunnen ze wel die Zwitsers. Daarna door naar Luxemburg via Frankrijk. Dit alles was allemaal wat sneller omdat we minder tijd hadden helaas. Maar voornamelijk over de binnenwegen gereden.

Het was een prachtige roadtrip! En vooral omdat de auto het geweldig gedaan heeft. In 10 dagen zo'n 2750km gereden.

Als bedankje krijgt hij even wat rust, na een kleine beurt. En gaat volgende week de garage in.
Heb net mijn andere auto uit de stalling gehaald en ga daar nog mee rondrijden in de zomermaanden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2017 01:56 #971597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roadtrip!
Erg gaaf! Ik ben ook 3 jaar aan het knutselen geweest samen met 3 vrienden om onze roadtrip bak aan de praat te krijgen, het was een Oldsmobile Cutlass Ciera, omgedoopt tot Lady Liberty. Uiteindelijk hebben we het opgegeven omdat het echt niet wilde lukken met de onderdelenvoorziening. Na een middagje spelen met flinke hamers het kreng voor de nog nuttige onderdelen aan een Belg verkocht. In de tussentijd met auto's van ouders op pad geweest, bepaald ook geen straf. Vorig jaar voor het eerst met mijn eigen auto (de MG, niet de 340) op roadtrip naar Noorwegen geweest. Deze zomer toch maar eens de kans vinden om ergens met de 340 heen te gaan. Voorlopig is de langste route naar Eindhoven Airport om daar een week op de parkeerplaats te staan terwijl ik bij vrienden in Polen ben. Dat moet toch beter kunnen... Ik dacht zelf aan een retourtje Tsjernobyl, lijkt me op een of andere manier een buitengewoon goede foto-locatie voor de 340 met zijn kakkerlak-achtige onverwoestbaarheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2017 17:03 #971604 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Roadtrip!
Wauw, mooie omgeving en wat een strakke 340 heb je :drool:
Je kunt ook het CO iets rijker zetten op die hoogte. Is vrij gemakkelijk op gehoor te doen. Loopt hij een stuk beter van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2017 18:06 #971607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roadtrip!
Mooie foto's!
Uiteraard is zo'n trip 10x mooier met een klassieker als een 340 dan met een modern koekblik. Misschien ook leuk om een verhaaltje over te schrijven voor in de Volvoice?

hwe1993;246201 schreef : Ik dacht zelf aan een retourtje Tsjernobyl, lijkt me op een of andere manier een buitengewoon goede foto-locatie voor de 340 met zijn kakkerlak-achtige onverwoestbaarheid.


Op een of andere manier past een 300-serie daar wel inderdaad, ook omdat onze auto's precies uit het tijdperk komen wanneer de stad is verlaten. Sowieso lijkt me Tsjernobyl erg gaaf om te bezoeken, naar het schijnt mag je er niet zelf komen, maar kun je wel met een toeristenbus door de exclusion zone. Misschien een idee voor een clubreisje :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2017 00:41 #971619 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Roadtrip!
Die foto's lijken op ansichtkaarten. Mooi plaatje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2017 08:56 #971620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roadtrip!
Wat een prachtige foto's inderdaad! Vind de kleur van jouw 340 'm ook niet misstaan. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2017 11:42 #971627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roadtrip!

General Custom;246212 schreef : . Sowieso lijkt me Tsjernobyl erg gaaf om te bezoeken, naar het schijnt mag je er niet zelf komen, maar kun je wel met een toeristenbus door de exclusion zone. Misschien een idee voor een clubreisje :+


Het is Oekraïne, daar valt altijd wel iets te regelen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2017 11:43 #971628 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Roadtrip!
Erg gave foto's!
De Volvoice wordt deze week gemaakt, maar dit is echt wel iets voor de volgende editie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2017 13:09 #971635 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roadtrip!
Leuk verslag inderdaad met schitterende foto's! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
04-07-2017 20:47 #971646 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Roadtrip!
Foto's zijn inderdaad mooi, erg sprekende kleuren.

Wat voor een camera heb je gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets