Duimpjes omhoog

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 00:13 #634415 door V300 register
Duimpjes omhoog is gemaakt door V300 register
Normaal gesproken ('s zomers) rijd ik in een MG B uit 1979. Een leuke klassieker waar ik ongelofelijk dol op ben. In mijn 340 krijg ik, tegen mijn verwachting in, veel meer leuke reacties, duimpjes omhoog en complimenten dan ik ooit met mijn MG gekregen heb. Ben ik de enige die het gevoel heeft dat er best wat liefde is voor die paar 300-series die overgebleven zijn? Ik ben best benieuwd naar jullie ervaringen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 08:27 #966446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duimpjes omhoog
Dertien jaar geleden had mijn toenmalige knaloranje Volvo 66 GLS precies hetzelfde effect. Erg leuk!
Ik zou het ook heel leuk vinden als een Volvo 300 inmiddels datzelfde effect oproept.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 10:46 #966447 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Duimpjes omhoog
Inderdaad vooral van mensen die zelf in een nieuwere Volvo rijden. Ook hoor je regelmatig van 'wij hadden thuis vroeger zo'n auto'. Raar om te beseffen dat een gemiddelde 300 al snel meer dan 30 jaar oud is. Wat hetzelfde zou zijn dat een nieuwe auto nu, in 2050 nog zou rijden:humor:.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 12:54 #966449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duimpjes omhoog

Albert1;244281 schreef : Inderdaad vooral van mensen die zelf in een nieuwere Volvo rijden. Ook hoor je regelmatig van 'wij hadden thuis vroeger zo'n auto'. Raar om te beseffen dat een gemiddelde 300 al snel meer dan 30 jaar oud is. Wat hetzelfde zou zijn dat een nieuwe auto nu, in 2050 nog zou rijden:humor:.


Dat krijg ik erg vaak, ik zelf/mijn ouders/grootouders, enz hadden er vroeger ook een. Tot mensen die er even in willen zitten aan toe. Ik moet ook toegeven, mijn eigen opa en oma hadden er ook een, een rode 3 deurs 340 diesel, maar die was al ingeruild op een 440 toen ik geboren werd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 13:07 #966450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duimpjes omhoog
Hmm, ik zie altijd de teleurstelling als ik zeg een oude Volvo de rijden en als ze dan zien dat het een 360 is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 13:46 #966451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duimpjes omhoog
Ik merk inderdaad dat veel (vooral wat oudere) mensen bij de term "oude Volvo" zich toch een Katterug, Amazone of P1800 voorstellen... :wtf2:

Maar de uitleg dat de 300 en 400 echte Nederlandse auto's zijn (ontwerp en bouw), maakt soms weer een beetje goed! :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2017 13:55 #966452 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Duimpjes omhoog
In mijn ervaring ook meer en meer leuke reacties inderdaad.
Het is ook het publiek dat op de 300-serie af komt. Vooral mijn rode 340 krijgt nog al eens leuke reacties van mensen omdat die auto door zijn kleur en uiterlijke verschijning wat meer opvalt. Grappig vind ik ook dat er zo veel verschillende mensen zijn die het leuk vinden dat je in zo'n auto rijdt: ouderen hebben er zelf vaak één gehad of kennen ze uit het straatbeeld, mensen van middelbare leeftijd die nog op de achterbank hebben gezeten, en ik ben zelfs pubers tegengekomen die deze auto's helemaal niet meer kennen maar er een oldschool-look in zien.

Het is natuurlijk geen vergelijking, maar als ik de Volvo 340 afweeg tegen de Camaro dan vind ik dat ik bij de Volvo leukere reacties krijg. Waar het bij de Camaro vaak is ''wat verbruikt hij?'' of ''ligt er een V8 in?, is het bij de Volvo vaker ''Hij ziet er nog ontzettend goed uit, houden zo!'' of ''Mijn I]insert familielid[/I heeft er ook zo een gehad, maar dat was een grijze'' o.i.d. en spontaan daarover gaan vertellen.
Bij de Camaro krijg ik soms nog wel eens een negatieve reactie i.v.m. het milieu of het asociale karakter dat sommige mensen er aan geven, bij de Volvo is het eigenlijk enkel positief commentaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 16:21 #966454 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Duimpjes omhoog

Lucluc;244284 schreef : Hmm, ik zie altijd de teleurstelling als ik zeg een oude Volvo de rijden en als ze dan zien dat het een 360 is...


Heb ik ook altijd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 09:18 #966457 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Duimpjes omhoog
Met de 360 wordt ik soms aangesproken. Met de 760 had ik er meer last van. Maar met de 850 toch wel het vaakst. Vanmorgen kwam Kelsey weer op Facebook voorbij, en binnen 5 minuten heb ik dan weer een berichtje dat ze gespot is. Je kan nergens incognito komen met die auto :D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 09:24 #966458 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Duimpjes omhoog
Het is dan ook wel een typisch kleurtje, dat helpt enorm.

Met de v90 heb ik nooit aanspraak, terwijl dat verreweg het zeldzaamste model is in de verzameling. Slechts 250 stuks in Nederland. Hoeveel kentekens daarvan nog meetellen weet ik niet.
Mensen denken dat het een v70/850/940/740 is. Het feit dat die allemaal zo op een hoop gegooid worden zegt genoeg. En dan is ie nog donkergrijs ook.

De 340 krijgt voldoende aandacht van allerlei spotters :) Ben nu al 3x gespot op autoweek bijvoorbeeld met die auto, en 2 van de 3 eerdere 300's in mijn bezit zijn daar ook voorbij gekomen (de 3e is onder mijn naam niet op de openbare weg geweest omdat die in delen uit elkaar lag - die heeft Jannick gered).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets