Parkside lasapparaat

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2017 19:26 #634384 door V300 register
Parkside lasapparaat is gemaakt door V300 register
Heren,

Wat denken jullie van het volgende lasapparaat?
www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Lasapparaat/p100212246
Ik heb nu een apparaat dat werkt met elektrodes en dat is doffe ellende, als ik de stoppen er thuis niet uit laat slaan kan ik er hooguit mee bakken. Het apparaat uit de link werkt met draad en een pistool.

Ik las nauwelijks dus kan ik mezelf niet zomaar een (al dan niet tweedehands) écht lasapparaat verantwoorden/veroorloven, is dit een beetje een redelijk alternatief?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-01-2017 21:05 #965981 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Parkside lasapparaat
Ik vind het een beetje raar "gas loos" lassen, dit houd in dat je moet lassen met een gevulde lasdraad, maar als ik de foto bekijk is de lastoorts wel het type wat met gas werkt.

Ik vind de informatie erg summier en de prijs erg goedkoop, het kan zijn dat de transformator wikkelingen van aluminium zijn in plaats van koper en dat is op zich niet erg maar dat houd in dat je korter achter elkaar kan lassen bij hogere stroomsterkten.

Zelf heb ik een telmig 130 , een semi-professionele CO2 apparaat maar het is wel een wat prijzige apparaat.

Mijn advies, kijk eens wat rond wat er te krijgen is, ga eens naar een winkel en laat je informeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2017 21:07 #965982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Parkside lasapparaat
heb geen ervaring in lassen met gevulde lasdraad.Volgens een lasser die buiten aan het lassen was is dat met veel wind de enige mogelijkheid.Voordeel is ook dat je geen gas nodig hebt .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2017 11:40 #965987 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Parkside lasapparaat
Met de kerst ook wat professioneel laswerk aan me auto laten doen.
Manman, wat loopt dat in de kosten. Voor dat geld kan men net goed zelf een goed apparaat aanschaffen.

Ik had deze man de zelfde vraag gesteld "of zo'n lasapparaat zonder draad wat was". Hij rade dit echt af. Voor goede lassen aan carrosserie zou een met gas een stuk beter zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2017 13:01 #965989 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Parkside lasapparaat

Albert1;243791 schreef : Ik had deze man de zelfde vraag gesteld "of zo'n lasapparaat zonder draad wat was". Hij rade dit echt af. Voor goede lassen aan carrosserie zou een met gas een stuk beter zijn.


Dit advies wil ik je ook geven. Mijn pa heeft beide, en gebruikt het apparaat zonder gas nooit. Volgens mij heeft hij het vroeger wel eens gebruikt om een uitlaat te lassen, maar verder echt nooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2017 15:42 #965992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Parkside lasapparaat
Ik heb dus zo'n lasapparaat zonder draad (met elektrodes) en dat is inderdaad een drama.

Het parkside apparaat waar ik nu advies over vraag is juist eentje MET draad maar zonder losse gasfles.
Maar "gelukkig" wordt er nogal summier informatie gegeven over dit apparaatje en op het internet is er ook niet veel over te vinden. Wat voor lasdraad wordt er bijv. gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2017 19:44 #965999 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Parkside lasapparaat
Zou ik niet doen Diede. Ik heb een tweedehands Cebora gekocht, gewoon met gas. Een goed en betrouwbaar apparaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2017 11:19 #966002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Parkside lasapparaat
Sja Joost, maar kost veel (geld en ruimte) dus dat gaat het zowiezo niet voor mij worden.

Ik denk dat ik het gewoon maar even lekker laat rusten, voor die ene keer in de twee jaar dat ik daadwerkelijk las...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-01-2017 14:38 #966013 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Parkside lasapparaat

setsunakaede;243806 schreef : Sja Joost, maar kost veel (geld en ruimte) dus dat gaat het zowiezo niet voor mij worden.

Ik denk dat ik het gewoon maar even lekker laat rusten, voor die ene keer in de twee jaar dat ik daadwerkelijk las...


als je moet kiezen tussen een apparaat met gasdraad (dus zonder fles) en die paar klusjes die je wilt doen uitbesteden... zou ik het ook uitbesteden.

apparaten met draad zonder gas is helemaal ruk en valt niets fatsoenlijks mee te lassen. In principe is MAG lassen met menggas de makkelijkste manier om goede lassen te maken, maar neem dan inderdaad wel een apparaat waar je een menggas cilinder aan kunt koppelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets