2 in 1 laptop aankoop advies

Lees meer
06-01-2017 10:01 #634382 door Mark Smeets
2 in 1 laptop aankoop advies is gemaakt door Mark Smeets
Aangezien dit forum van alle markten thuis is, stel ik deze vraag hier. Heb hem ook op tweakers gezet. Maar kan me voorstellen dat ze daar gek worden van alle aankoopadvies vragen.

Mijn 8 jaar oude HP is aan vervanging toe. Opzicht een prima ding, maar met de simpelste dingen loopt hij soms vast. Onlangs scheurde de kabel van de oplader, de 3de accu is nu ook met een half uur leeg. Om hem up-to-date te maken moet er een nieuwe accu in (die dan nog steeds max 2,5 uur speeltijd geeft), nieuwe SSD voor snelheid, oplader. De maat is vol zeg maar :)

Nu is mijn oog voor een nieuwe laptop op een 2 in 1 gevallen, dus met 360 graden draaibaar touchscreen scherm. Reden? Ik wil geen losse tablet. Door het gebrek aan toetsenboord is het onhandig om bijvoorbeeld een post zoals deze te typen. En voor een beetje surfen blijven we dan toch de telefoon gebruiken vrees ik.
Daarom een combi apparaat, waar dan meteen al mijn bestanden en muziek opstaan. Hoef je ook niet te werken met de cloud (beperkte gratis opslag). Dus de keuze voor een 2 in 1 staat vast zeg maar ;)

Mijn gebruik:
- word / excel
- surfen
- muziek, zowel eigen muziek als streaming
- film, voornamelijk streaming, netflix
- foto's
- surfen, forum :D
- apps (uit windows 10, met oude laptop nog niet aan de orde)
- het liefst alles naast elkaar :f:D

Wensenlijst:
- SSD, minimaal 128GB, 256GB is een pluspunt
- processor: i5. M3 is denk ik net te zwak. Verschil in snelheid is groot (0,9 GHz tegen 2,3GHz)
- werkgeheugen: 8GB
- budget: €1.000,- (niet keihard)
- ik heb een hekel aan apple, dus Ipad en Macbook is geen optie!

Ik kwam er al snel achter dat er op internet niet veel 'lijstjes' zijn te vinden. Naar lang zoeken kwam ik dit artikel tegen:
www.ultrabookreview.com/2218-top-ultrabook-convertible/

Dit komt overeen met mijn eigen short list. De keuze gaat nog tussen de Asus zeenbook Flip of de HP spectre.

En dan belandt je in het oerwoud aan verschillende versies. Van de Asus vindt je bijvoorbeeld alleen de M3 en i7 variant (stuk duurder). Naar lang zoeken de i5 gevonden met QWERTY toetsenboord voor €950,-:
www.paradigit.nl/asus-zenbook-flip-ux360...36t/80043795/product

En de HP met dezelfde specs bij de BCC voor €1.099,-:
www.bcc.nl/computer/laptop/laptop/hp-spe...0-13-4110nd---laptop(161615 )

De HP is een stukje duurder, dus de keuze lijkt simpel.
Echter lees ik in veel reviews dat de ASUS nogal last heeft van een behoorlijke glans / spiegeling in het scherm en dat de scharnieren te weinig weerstand bieden (scherm klapt makkelijk om). De HP heeft als enige nadeel in veel reviews de prijs (goh :eek:).

Over 2 weken zijn weer de mediamarkt BTW weg ermee dagen, maar die hebben weer andere versies die standaard weer duurder zijn. Daarnaast hebben zij de ASUS met i5 niet in het assortiment, ook enkel de M3 of i7 (€1.199).

En geen enkele winkel waar ze deze toestelen hebben liggen, enkel online voorraad waardoor ik niet zelf kan testen en ze naast elkaar kan vergelijken :mad:

Heeft iemand ervaring met 1 van beide toestelen?
En klopt mijn bewering dat ik aan een M3 processor te weinig heb?
Ik kan er slecht tegen als een laptop hapert of traag is en hij moet ook zeker 4 jaar makkelijk meegaan :)
Ik heb de keuze voor een i5 gebaseerd op dit artikel:
www.techpulse.be/achtergrond/210191/core...de-juiste-processor/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2017 14:01 #965960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 in 1 laptop aankoop advies
Ik heb geen ervaring met die toestellen, maar als ik zoiets zou zoeken voor die prijs dan zou ik voor een Surface Pro 4 gaan.

Een Microsoft Surface Pro 4 met i5 weegt 786 gram gram, die Asus uit je lijst weegt 1,3 kg dus dat is misschien minder comfortabel als tablet.

En als het wat mag kosten dan zou ik voor een Surface Book gaan.
En als het niet dringend is zou ik misschien wachten op de Surface Pro 5 die in september schijnt uit te komen.
Je kan op een Surface ook gewoon een los toetsenbord en muis op aansluiten en er staat een volledige versie van Windows 10 op.

Linkjes:
www.microsoft.com/nl-nl/surface/devices/...ace-pro-4/tech-specs
www.microsoft.com/en-us/surface/devices/surface-book/overview

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2017 15:56 #965961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 in 1 laptop aankoop advies
Ik heb een HP tablet-PC gehad, maar dat is in PC-tijd te lang geleden. Wat wel bijgebleven is dat het een 'jack of all trades, but master of none' was. Maar ja, dat vind ik ook van cabrios en motoren met zijspan: de nadelen van beide gecombineerd... :f

Advies is altijd persoonlijk en meer afhankelijk van centen en smaak dan wat anders. Dus ik deel alleen maar mijn mening: koop de snelste processor (let ook op de video!), hoeveelheid RAM en SSD die je wilt betalen. Daarbij kies ik liever een wat oudere (max n-2) professionele machine dan de nieuwste consumentenversie. Op Wikipedia kun je zien welke series/typen dat zijn.

Betreft je aversie tegen Apple ook de hardware naast de software? In dat geval zou ik voor de ASUS gaan, alleen al omdat de HP maar één full-size USB-poort heeft. Prima dat fabrikanten de USB-C proberen te promoten, maar aangezien de rest van de wereld zover nog niet is ga ik geen USB-hub meeslepen als het niet nodig is...
Als die hardware geen issue is, kun je uitstekend (misschien zelfs wel beter) Windows 10 Pro draaien op een MacBook Pro, volledig 'native' zodat je dezelfde hardware optimaal kunt benutten.
Just my two cents... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2017 09:19 #965962 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2 in 1 laptop aankoop advies

Robert340;243760 schreef : Ik heb geen ervaring met die toestellen, maar als ik zoiets zou zoeken voor die prijs dan zou ik voor een Surface Pro 4 gaan.

Een Microsoft Surface Pro 4 met i5 weegt 786 gram gram, die Asus uit je lijst weegt 1,3 kg dus dat is misschien minder comfortabel als tablet.


Voor mij moet het een vervanger worden van mijn laptop. De surface is meer een tablet die ook als laptop gebruikt kan worden. Ook een prima insteek, maar voor mij (nog niet) de ideale oplossing. Daarnaast is een Surface met gelijke specs nog eens een paar honderd euro duurder.

leonsteyns;243761 schreef : Ik heb een HP tablet-PC gehad, maar dat is in PC-tijd te lang geleden. Wat wel bijgebleven is dat het een 'jack of all trades, but master of none' was. Maar ja, dat vind ik ook van cabrios en motoren met zijspan: de nadelen van beide gecombineerd... :f

Advies is altijd persoonlijk en meer afhankelijk van centen en smaak dan wat anders. Dus ik deel alleen maar mijn mening: koop de snelste processor (let ook op de video!), hoeveelheid RAM en SSD die je wilt betalen. Daarbij kies ik liever een wat oudere (max n-2) professionele machine dan de nieuwste consumentenversie. Op Wikipedia kun je zien welke series/typen dat zijn.


Ik snap je punt. Daarom dat ik kies voor het convertible. Met het scherm gewoon rechtop is het in elk geval gewoon een laptop. Windows 10 is hier ook op ingesteld.
Ik kan me voorstellen dat de 'tablet' ervaring minder zal zijn dan op een androit tablet of een ipad.


Afgelopen vrijdag ben ik bij de mediamarkt in maastricht gaan kijken, waar de Asus en HP (toevallig) naast elkaar stonden. Ik ben eruit, het wordt de HP. En wel het nieuwe model wat sinds november uit is, deze heeft bijna geen randen meer rond het scherm en een i5 van 2,5GHz.
www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-spectre...-w010nd-1478682.html

Inderdaad geen HDMI meer, enkel 1 USB 3.0 en 2 USB 3.1 (C).
Hub zit er wel bij, maar ik gebruik de HDMI out zelf niet meer. Inmiddels al een smart tv, youtube en netflix gaat rechtstreeks via de tv en downloads ook via een USB stick.

De laatste week van januari is de BTW actie bij de mediamarkt, ben benieuwd of ze niet de prijzen eerst verhogen, anders scheelt het €200,- en valt hij precies in het van te voren gedefinieerde budget :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2017 09:55 #965963 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 2 in 1 laptop aankoop advies

v0lv0freak;243762 schreef : De laatste week van januari is de BTW actie bij de mediamarkt, ben benieuwd of ze niet de prijzen eerst verhogen, anders scheelt het €200,- en valt hij precies in het van te voren gedefinieerde budget :)


Hier in Belgie hebben ze de reputatie dat te doen. Ik zou een foto nemen van de huidige aanbieding zodat, als ze het doen, je het als argument kunt gebruiken om de prijs naar beneden te praten. Hier werkt dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2017 10:06 #965968 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2 in 1 laptop aankoop advies

volvomania;243763 schreef : Hier in Belgie hebben ze de reputatie dat te doen. Ik zou een foto nemen van de huidige aanbieding zodat, als ze het doen, je het als argument kunt gebruiken om de prijs naar beneden te praten. Hier werkt dat.


Sinds gisteren is dit model niet meer bij de mediamarkt leverbaar... vreemd :+ Duurt nog 2 weken tot de actie start, wel erg vroeg uit de handel genomen... Ik las op tweakers al verhalen dat ze dat dus andere jaren ook gedaan hebben.

Bij HP is nu een actie met 10% korting, dan doen we die maar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2017 19:47 #965977 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 2 in 1 laptop aankoop advies
Je moet eens even bij selection (keten) in België kijken.
Daar staat deze maand (koopjes periode) ook zo een hp met een i5 in de aanbieding.
www.selexion.be/nl/computer-en-multimedi...3AallBrandCodes%3Ahp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 09:06 #965978 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2 in 1 laptop aankoop advies

volvomania;243778 schreef : Je moet eens even bij selection (keten) in België kijken.
Daar staat deze maand (koopjes periode) ook zo een hp met een i5 in de aanbieding.


Dank voor de tip :)
Dit is echter een ouder model met de i5 5200U. Inmiddels is men als bij i5 7200U, en hiervoor was er de 6200U. De 6200U (wel met 128GB geheug ipv 256) is nu bij HP voor 900 euro . Met de Code 'NEW2017' krijg je in januari nog eens 10% korting, waardoor je die al hebt voor 810 euro. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2017 00:24 #966199 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2 in 1 laptop aankoop advies
Speciaal wakker gebleven, de actie bij mediamarkt startte om 00:00
Het is geen oplichting, inderdaad 208 euro goedkoper nu tov de afgelopen 4 weken en andere aanbieders!
Daarmee komt de HP op 992 euro. Als ik naar mijn eisen in de startpost kijk voldoet hij nu dus ook aan het budget :D

www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-spectre...-w010nd-1478682.html

De asus (ook met nieuwe type i5 7200U) is nu even duur bij de mediamarkt:
www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-zenbo...-bb282t-1481324.html

Normaal is de Asus 100 euro goedkoper dan de HP.

Voor degene die ook nieuwe elektronica zoekt, doe goed onderzoek en sla je slag de komende 4 dagen bij de mediamarkt ;):D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets