Ervaringen toertocht op de TomTom?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2016 17:07 #634292 door V300 register
Ervaringen toertocht op de TomTom? is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een TomTom Rider 410. www.tomtom.com/nl_nl/drive/motorcycle/pr...er-410-premium-pack/ .

Dat systeem werkt wel mooi. Je download één of meer routes op het apparaat, bijvoorbeeld van de ANWB. Vervolgens zet je die in het geheugen van het apparaat en kun je deze op een gewenst moment weer opzoeken. Je kunt ook kiezen om naar het beginpunt van de route te rijden en vanaf daar aan de route te beginnen. Tourtocht in je eentje wanneer het jou uitkomt dus. Daarnaast is er een mogelijkheid om een route te rijden en deze als het ware op te nemen met de tomtom zodat je deze later nog eens kunt rijden, en ten slotte kun je ook zelf een route maken op de computer en uploaden naar het apparaat. Leuke extra is daarin dat je ook kunt kiezen hoe bochtig en hoe heuvelachtig je je route wilt maken.

https://static.rad.eu/i/images/producten/51991gr.jpg?width=800&height=800&bgcolor=ffffff&quality=100

Nu werk het systeem prachtig, zeker wanneer je een route download van het internet. Zelf een route maken werkt op zich ook prima, maar is wat meer werk via TomTom Mydrive routeplanner. Maar het gaat. Ik ben nog een beetje zoekende in andere programma's om GPX-bestanden te maken, en in internetsites waar je routes kunt downloaden.

Nu ben ik benieuwd, zijn er mensen die een soortgelijk systeem gebruiken?
Iemand die een goede site weet om routes te downloaden (zonder spam)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2016 19:03 #964751 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
Let op in elk navigatiesysteem zitten fouten
Je moet de rit in ieder geval proefrijden zonder navigatie om zeker te zijn
Dat je die fouten er uit haalt en indien mogelijk de dag voor de rit nogmaals proefrijden

Voorts mis je omleidingen als je niet kort van te voren proefrijdt

Mvg


André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2016 21:11 #964753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
Ik bedoelde eigenlijk meer een toertocht downloaden om die zelf te gaan rijden André, niet voor het uitzetten van een toertocht voor andere mensen. Voor dat laatste kan het natuurlijk wel een hulpmiddel zijn, maar zeker niet ideaal inderdaad. Bovendien, wil je met een groep een digitale toerrit rijden, dan moet elke deelnemer zo'n apparaat hebben met de mogelijkheid om een route in te laden. De meeste huis-tuin-en-keuken-navigatiesystemen kunnen dat namelijk niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-08-2016 11:20 #964755 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
Misschien kan het wel met Google Maps, of een app die daar gebruik van maakt. Ik navigeer in de auto altijd met Maps, vanwege de realtime file informatie. Ik weet dat je ook fietsroutes, hardlooproutes ed kan gebruiken die op basis van Maps werken, dus zal ook wel met toerritten kunnen. De meeste mensen hebben wel een smartphone tegenwoordig, dus die optie is waarschijnlijk makkelijker dan met TomTom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2016 20:58 #964756 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
Ik zet een rit altijd eerst droog uit. Dat doe ik via maps op de computer. Echter dat betekend niet dat ie klopt en je moet hem zeker na rijden. Dat is ook leuker voor de route aanwijzingen en opdrachten. Vlak van te voren moet je hem door iemand anders laten rijden, zodat er geen fouten in kunnen zitten. De laatste keer ook gedaan (en dan nog zit er een foutje in, grrrrr). Bij een andere club werken ze met pijltjes en andere aanduidingen, zoals afstanden etc. Dan is het ook een must om dat na te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2016 17:37 #964773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?

General Custom;242456 schreef : Beste mensen,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een TomTom Rider 410.

[knip]

Nu ben ik benieuwd, zijn er mensen die een soortgelijk systeem gebruiken?
Iemand die een goede site weet om routes te downloaden (zonder spam)?


In essentie is dit een motorfiets navigatie. Motorroutes zijn bijna per definitie beschikbaar in .gpx formaat.
Ik heb zelf sinds dit voorjaar een Garmin Zümo 350. Je kunt daarvoor verschillende pc programma's zoals BaseCamp of tyre gebruiken, om gedownloade routes te importeren en te wijzigen, en ze op je apparaat te zetten. Hoe dit bij de tomtom werkt weet ik niet maar er zijn uitgebreide topics over te vinden op o.a. motor-forum.nl

Ik heb de Zumo deze zomer in Duitsland, en ook vorige week bij de 3-daagse V3C toerrit gebruik gemaakt van de OnRoute motorkaart op SD kaart. Als je deze kaart kiest als kaartmateriaal (de zumo moet je overigens handmatig rebooten bij het wisselen van kaarten), en je stelt de voorkeuren in op snelwegen mijden + snelste route, dan krijg je een route die bij voorkeur over wegen loopt waar ooit al eens een of meerdere motorroutes langs uitgezet zijn. Hij vermijdt dan ook bebouwde kom, doorgaande provinciale wegen en natuurlijk snelwegen zo veel mogelijk.

Dit is een relatief simpele manier om in vreemd gebied een hele leuke route te kunnen rijden zonder dat je eerst op de PC via maps oid een route zelf moet maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2016 10:18 #964776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
een voorbeeld site waar ik laatst een route vanaf geplukt heb:

www.wernerneumann.eu/cms/pages/downloads.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2016 10:27 #964777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ervaringen toertocht op de TomTom?
Bedankt Wouter, ik ga een kijkje nemen op die site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets