Volvo-rijders de beste beleggers

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-04-2007 15:33 #625791 door V300 register
Volvo-rijders de beste beleggers is gemaakt door V300 register
Volvo-rijders behalen het beste rendement met hun beleggingen (12%), gevolgd door Renault- en BMW-rijders. De bezitters van een Citro?n scoren gemiddeld het laagste rendement (5,9%). Dit blijkt uit onderzoek van SNS Fundcoach.
Behoudende beleggers
Het succes van de Volvo-rijders heeft een directe correlatie met de populariteit van beleggen in deze groep. De Mercedes-Benz-rijders die vorig jaar nog het beste rendement hadden, hebben nu wel het hoogst belegd vermogen: gemiddeld ? 195.000. Daarbij besteden zij de meeste tijd aan hun beleggingen (2,4 uur per week tegen 1,4 uur door de Volvo-rijders) en ervaren ze er veel druk over (12% geeft aan gespannen te worden van koerswijzigingen).

Jeroen Vetter, directeur SNS Fundcoach: ?Volvo-rijders staan bekend als behoudende autorijders. Uit het Beleggers Onderzoek van SNS Fundcoach blijkt dat ze hiernaast ook behoudende beleggers zijn. Dat heeft het afgelopen jaar wel het beste rendement opgeleverd. De Mercedes-Benz-rijders zijn meer risico?s gaan nemen door meer te beleggen in derivaten. Die extra risico?s hebben het afgelopen jaar geleid tot lagere rendementen.?

Meeste druk
Citro?n-rijders zijn net als vorig jaar het minst succesvol in beleggen. Opvallend is dat ze wel de meeste druk voelen bij het beleggen. De meest ervaren beleggers rijden Audi (11,1 jaar ervaring) en Ford-rijders hebben de langste beleggingshorizon (12 jaar). Beleggingsfondsen zijn het afgelopen jaar populairder geworden bij alle automerken.
Het onderzoek richtte zich op zowel bestaande klanten als frequente bezoekers van de internetsite snsfundcoach.nl. In totaal deden 3.504 personen mee.

SNS Fundcoach onderzocht het beleggingsgedrag in het algemeen, de voorkeur en houding ten aanzien van beleggingsfondsen, ervaring met beleggen, behaalde rendementen en de ervaring met de dienstverlening van SNS Fundcoach. Net als vorige jaren is ook dit jaar het verband gezocht tussen beleggingsgedrag en het automerk van deze beleggers.

via www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=654

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2007 12:09 #663343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo-rijders de beste beleggers
Ik ben wel benieuwd wie er hier in de aandelen zit :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2007 18:11 #663420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo-rijders de beste beleggers
Not me :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2007 08:22 #663440 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo-rijders de beste beleggers
Ik heb belegd in Volvo's... en het heeft me alleen maar geld gekost!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2007 17:07 #663462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo-rijders de beste beleggers
Haha, zo'n verhaal komt mij ook h?????l bekend voor :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets