× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2015 07:54 #959501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper
Of je komt ffff langs.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-12-2015 15:23 #959553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper
Ik moet zeggen dat ik prima tevreden ben met de gekookte lijnolie.... Misschiens eens per 4/6 maanden met de olie erlang, ziet er prima uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2015 17:18 #959554 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper
Hmm :wtf2:, of het ligt aan het type lijn olie of ik doe iets niet goed, maar het blijft bij mij altijd plakkerig, dus vuil en stof blijft er dan aan plakken en na 1 regenbui is alles er weer af en is de hele bumper geflekt, donker plekje lichte plekjes etc... en dat blijf je vervolgens altijd zien, wat voor spul je er daarna ook opsmeert.

Is dan gekooktje lijnzaad olie van de karwei

Verfstripper nog niet uitgeprobeert, heb dan wel de oudere type bumpers dus geen idee of dat ook daarop werkt. Deze type bumpers worden immers nog lang niet zo grijs als je bij die nieuwe type ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-12-2015 13:02 #959558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper
Ik moet zeggen dat ik meegespoten bumpers nog het beste vind werken :D
Voor het zwarte rubberen stuk heb ik zonnebloemolie gebruikt, werkt ook goed, als het maar vettig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2015 16:07 #959560 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper

Steven340;238864 schreef : Hmm :wtf2:, of het ligt aan het type lijn olie of ik doe iets niet goed, maar het blijft bij mij altijd plakkerig, dus vuil en stof blijft er dan aan plakken en na 1 regenbui is alles er weer af en is de hele bumper geflekt, donker plekje lichte plekjes etc... en dat blijf je vervolgens altijd zien, wat voor spul je er daarna ook opsmeert.

Is dan gekooktje lijnzaad olie van de karwei


Waarschijnlijk gebruik je te veel. Je hoeft het maar heel dun op te brengen, maar je moet het wel inwrijven. Ik doe het in het voorjaar en in het najaar, dus 2x per jaar, heb maar heel weinig olie nodig, maar de bumpers blijven prachtig zwart. Het wordt niet vlekkerig, er blijft wel iets stof op plakken maar dat is na een regenbui ook weer weg (dan is de olie inmiddels in het kunststof getrokken).

Steven340;238864 schreef : Deze type bumpers worden immers nog lang niet zo grijs als je bij die nieuwe type ziet.


Kan wel degelijk, mijn 343 had een achterbumper die grijzer was dan die van de gemiddelde 340...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2015 13:54 #959592 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kunstofbumpers op kleur brengen met een verfstripper
Ik heb een fles van de Gamma dacht ik, staat al eeeuwen in de schuur maar werkt perfect. Enige streepje dat ik blijf zien zit net onder het achterlicht waar ik niet goed bij kom met de olie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets