How-to: interieurfilter vernieuwen
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb dit ook wel eens gedaan maar dan met een gemonteerd kachelhuis.Die kap krijg je ook zo wel dr vanaf.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zeker met een 1.7 en waarschijnlijk ook met een 2 liter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar als je dit makkelijker vindt..wie ben ik dan om te zeggen dat t anders moet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
als je de ene bout in het luchtkanaal en de 2 grote parkers aan de buitenkant eenmaal weet te vinden heb je die kachelbox er in no time uit. Ik kan me niet voorstellen dat het loshalen en terugmonteren van de onderste clipjes waarmee de helften van die kast aan elkaar zitten makkelijk gaat met ingebouwde kast?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Binnenkort ook maar eens doen (dat interieurfilter is bij mij ook non-existent) en dan gelijk het blowerhuis ook aan de onderkant weer vastschroeven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Alvast bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
How-to: interieurfilter vernieuwen
Omdat de jongste 340's intussen ook alweer ruim 20 jaar oud zijn vergaan sommige dingen die niet meer nieuw te krijgen zijn. Sommige dingen kunnen we echter heel makkelijk zelf met wat creativiteit namaken, daarom op verzoek:
How-to: interieurfilter vernieuwen
Om maar meteen to the point te komen, dit heb je nodig:
-Volvo 300-serie (met nieuwe type kachelhuis)
-Filterelement voor de afzuigkap (verkrijgbaar bij o.a. Blokker, Action of de grotere supermarkt)
-Grote kruiskop schroevendraaier
-Steeksleutel 10 (zo kort mogelijk)
-Dopsleutelset (in het geval van een automaat)
Eerst gaan we slopen...
Bij de groene pijlen moeten 2 kruiskopschroeven worden losgedraaid, en bij de rode pijl een moer met steeksleutel 10:
In het geval van een automaat moet ook de EMVK even los, kwestie van 2 boutjes (ik dacht dop 14).
Dan kunnen we vervolgens het kachelhuis verwijderen. Let op, want het hangt nog wel vast aan een aantal stroomkabels!
Je ziet, van het interieurfilter is weinig over, en doet meer kwaad dan goed...
Vervolgens moet je rondom een stuk of 10-15 klemmetjes verwijderd worden. Dit kun je doen door er een schroevendraaier of ander smal spits voorwerp tussen te steken en het klemmetje omhoog te liften.
Als je hem vervolgens uit elkaar getrokken hebt, ziet het kachelhuis er zo uit:
Dan kun je het beste alles goed schoon maken en heel de rommel er uit halen. Dit doe je voor beide helften.
De helft van het kachelhuis die niet vast hangt aan stroomdraden �n het plastic rekje gaan we gebruiken om een nieuw filter te maken.
Dan komt de truc, knip een stuk uit het afzuigkapfilter dat precies op het zwarte rek past. Plak dit rondom vast met tape, aan de kant waar straks de motor van de blower komt zitten, zo voorkom je dat je filter eventueel losgeblazen wordt.
Dit is gezien vanaf de kant van de kachelradiator:
Nu kun je alles weer in omgekeerde volgorde terug monteren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.