× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-09-2011 16:03 #884970 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Nee is allemaal standaard alleen voor de verdamper moet je wel opgeven voor welk auto ivm de cilinderinhoud en vermogen.
Hou er rekening mee dat er ook nog keuringskosten kosten bij komen en als iets niet goed is moeten die weer betaald worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2013 13:58 #925759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Toch even iets ontzenuwen bij dit iets oudere topic: Het is niet allemaal standaard!
Ik ben me er in aan het verdiepen en ik kan je sowieso vertellen dat niet elk willekeurig gasmengstuk past. Dat is namelijk afhankelijk van de carburateur en soms ook je luchtfilterhuis.
Voorbeeld: met een carburateur van een B14.4 heb je niks aan een rond gasmengstuk (die ronde gasmengstukken zie je vaak afgebeeld bij die complete sets). Meestal heb je te maken met een rechthoekig gasmengstuk dat ahw in je luchtfilterhuis wordt geplaatst.
Wat ook meespeelt is of je een injectie-of carburateurmotor hebt. Daar weet ik niet precies het fijne van, maar wel dat aansluiten bij een injectiemotor er net even iets meer komt kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2013 14:02 #925760 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Gasmengstuk voor B14 is gewoon te bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2013 14:58 #925766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Maar het is niet allemaal standaard en universeel zoals eerder werd beweerd.
Ik heb ook even rond ge?nformeerd naar een gasmengstuk voor de B14 waarbij het niet nodig is om een gat voor de aanvoerslang te boren in het luchtfilterhuis. En ik kan ze nergens vinden.
@Jean-Luc als jij weet waar ik die kan vinden (of weet waar ik moet zoeken) hoor ik het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2013 16:58 #925778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Mail Erik anders, want ik heb wel eens een mengstuk tussen zijn carburateurs zien liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2013 22:01 #925787 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Zo eentje die bovenop de carberateur zit geschroeft. Dat zij mooie stukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2013 22:12 #925789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten

Erik;213652 schreef : Zo eentje die bovenop de carberateur zit geschroeft. Dat zij mooie stukken.


Hey Erik,
Heb jij toevallig nog zo'n gasmengstuk liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2013 17:09 #925816 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic doe-het-zelf: LPG inbouwen met minimale kosten
Dit soort dingen doe ik nooit via het forum. Daarvoor is het forum niet bedoeld. Stuur ff pb of liever mail met info over carberateur etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets