× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2008 21:07 #734215 door V300 register

Doeke Dobma;72291 schreef : Na het monteren viel het me op dat het stationair toerental ineens veel hoger ligt. Oorspronkelijk verhoogde het toerental na een koude start tot ca. 1200 tpm, waarna het langzaam zakte tot ca 900 tpm.


Dat je stationaire toerental na reinigen hoger ligt, klopt wel. Door het vuil sluitte de gasklep niet helemaal, nu dat het vuil weg is, is er dus rondom ruimte ontstaan. De gasklepaanslag moet je afstellen evenals de gasklepsensor (het zwarte kastje aan de zijkant) Zelfde heb ik 2 weken geleden precies zo gehad met een 940 Polar. In een handleidng (olving of haynes) staat wel hoe dit precies gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2008 23:06 #734241 door V300 register
Bij de 940 was de volgende link van de 700Vereniging wel erg gemakkelijk, bij een 360 zal het afstellen van de klep anders zijn, de gasklepsensor afstellen zal eender zijn:

www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17794

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2008 11:40 #734267 door V300 register
Start
Fout 403


Je hebt een pagina proberen aan te roepen die op dit moment niet voor jou beschikbaar is. De meest waarschijnlijke reden is dat je nog geen lid bent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2008 18:45 #734288 door Mark Smeets
ik dacht altijd dat het schokken aan mijzelf lag, maar het viel mij ook op dat ik in andere Volvo's (V40 en 240) geen last had van dit schokken.. En idd tot 2000 rpm met constante snelheid schokt de auto heel licht..
Overigens kun je het schokken bij versnellen voorkomen door heel (maar dan ook echt heeeeeeeeeeeel) geleidelijk gas te geven. Als je dan eenmaal langzaam versnelt kun je wel meer gasgeven. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing.
verder viel het mij op dat in de 4de versnelling dit schokken minder is (dus als je in de 4 met 55 de beboude kom uitrijdt en gaat versnellen).
Maar rij ik 35/40 in de 3, dan krijg ik idd dit schokkerige gedrag.

Het zal voor jullie allemaal niks nieuws zijn allemaal.. dus ik ga het forum maar eens doorpluizen wat er al allemaal is besproken;)

Heel veel suc6 verder Doeke! en ik ben benieuwd naar de oplossing, maar zo te lezen helpt de reiniging van het gasklephuis wel gedeeltelijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2008 20:37 #734308 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Mark, inderdaad zijn er wel dingetjes waardoor je minder last hebt van eventuele problemen. Maar dat is het hem nu juist. We passen onze manieren van de auto berijden aan, aan de problemen. Dus idd, simpelweg boven de 2000 tpm blijven is een oplossing. Ook heel geleidelijk gas geven is een oplossing. Maar zoals je zelf al zegt, dit is niet een echte oplossing. Ik ben van mening dat er wel een echte oplossing moet zijn, omdat dit oorspronkelijk ook niet zo zal zijn geweest. Ik hoop datgene te vinden waardoor de injectiewagens helemaal probleemloos rijden en ik eeuwige roem vergaar binnen de Volvo 300 Club;)

Maar ik heb nog een lange weg te gaan. Komende week gasklep afstellen, als dat nodig is, en zien of ik een drukmeter kan regelen. Heb nu een prijsopgave gedaan bij Dick Muhl Weesp voor allerlei slangetjes, pakkingen, ringetjes etc. Als ik wat nieuw spul binnen heb gaat het inlaatspruitstuk eraf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2008 22:09 #734327 door V300 register
het schokken was bij mijn 360 ook
ik heb mn diff vervangen en het probleem is echt helemaal uit de wereld
dus daar kan het ook annliggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-10-2008 17:21 #734387 door V300 register

ronaldromme;72513 schreef : het schokken was bij mijn 360 ook
ik heb mn diff vervangen en het probleem is echt helemaal uit de wereld
dus daar kan het ook annliggen


Inderdaad merkte ik ook weleens dat wanneer je veel speling in je aandrijflijn hebt, het veel lastiger is om schokvrij te rijden in een 360. En dan had dat ding van mij toen slechts 70.000km gelopen........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2008 17:35 #734389 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Nou het is mis hoor. Auto geeft nu problemen. Na reinigen en terugbouwen van gasklephuis een probleemloze rit gemaakt van ca. 20km. Daarna nog een ritje van 5, ook zonder problemen. Zaterdag avond in de stad nog een paar probleemloze km's. Zondag ook. Lekker auto gewassen en gepoetst. Daarna naar m'n ouders, 10 km verderop. Ging goed, totdat ik hun straat in reed. Ineens vermogen weg. Motor bleef wel lopen, maar wanneer ik gas gaf steeg het toerental nauwelijks en liep de motor slecht. Klonk alsof er geen volledige verbranding plaatsvindt. Econometer zit met het minste of geringste diep in het rood. Bij gas intrappen dus moeilijk lopen, kon dit alleen stilstaand doen, en ui het vooronder klinken met regelmaat doffe klappen, niet zo hard. Even later loopt ie weer goed, waarna die weer iets later weer slecht loopt. Als ie slecht loopt is ie niet te berijden. Maar hij valt niet uit. Het lijkt een probleem in het inlaattraject. Alsof de benzineslang wordt afgeknepen, of alsof er vuil inzit. Of water in de benzine, ofzo. Wie heeft een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-10-2008 18:18 #734392 door V300 register
Vocht op de ontstekinsdelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2008 10:23 #734468 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!

Fran?ois;72584 schreef : Vocht op de ontstekinsdelen?


Zou kunnen. Heb gistereven de verdelerkap eraf gehaald. Deze was, net als de rest onder de kap, gortdroog. Misschien dat er na het wassen vocht onder de kap was gekomen. Dit is inmiddels dan wel verdampt. Vanavond ga ik weer even naar m'n ouders, dus we zullen zien hoe die zich houdt.

Morgen eens kijken of ik een betaalbare drukmeter kan vinden om de brandstofdruk te meten. Iemand suggesties? Kan ik geen universele van de bouwmarkt gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets