× ook voor roestpreventie en laswerk

Sier lijsten rondom de ramen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2020 18:52 #635417 door V300 register
Sier lijsten rondom de ramen is gemaakt door V300 register
Hallo. Ik had een vraag wat betreft de sierlijsten rondom de ramen.
Ik denk dat in verband met roest reparatie of complete renovatie dat er verschillende mensen tegen dit probleem aan lopen of zijn gelopen
Ik wil sierlijsten van mijn 360 sedan vervangen. De ruit in de voordeuren was niet z'n probleem maar achter zit ik met het kleine ruitje te kijken. Daar zit een rubber omheen die er niet los uit kan volgens mij. Toch moet de sierlijst onder het rubber geschoven worden. Moet dan het ruitje er uit? En moet daarvoor de grote ruit er ook uit?? http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=5565&d=1599122922

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2020 19:25 #988068 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Sier lijsten rondom de ramen
Dat is wel het makkelijkst, nou ja, makkelijk.... wel de (enige?) beste manier.

Om de kleine ruit eruit te halen moet eerst het grote ruit eruit.
Die maak je los van het raammechaniek, dan de spijl losschroeven, geleide rubber van de grote ruit eruit trekken.
Dan de spijl wat opzij houden en kan de grote ruit er aan de binnenkant van de deur uit.

Dan de spijl eruit, ook aan de binnenzijde van de deur omhoog eruit trekken. Let op dit is heel krap en gaat net.
Bovenop de spijl zit deze ook nog vast met een popnagel. Die eerst uitboren.

Als de spijl eruit is, kun je de kleine ruit met rubber en al naar draaiend naar voren kantelen en eruit halen.

Nu kun je goed bij de alles om de lijsten te monteren zonder dat er iets in de weg zit.


Nog een tip voor als je het deurpaneel uiteindelijk wilt terugplaatsen, plak de rubberen vlap van de kleine ruit eerst omhoog tegen de ruit met ducttape. Anders krijg je het heel lastig voor elkaar om dat paneel op de goede plek te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2020 21:25 #988070 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Sier lijsten rondom de ramen
Hoeft allemaal niet per se, ik heb bij mijn 345 destijds de sierlijsten losgehaald en terug gezet zonder het ruitje eruit te halen.

Het rubber met goede tape tegen de ruit plakken, veel groene zeep gebruiken en de laatste randjes en hoekjes voorzichtig met een schroevendraaier over de lijst wippen.

Op de foto zie ik de roestranden trouwens al onder het rubber vandaan komen; als die auto altijd buiten staat geef ik het max 2 jaar voor de roest zichtbaar onder de sierlijst vandaan komt. Misschien moet je daar eerst nog iets aan doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2020 21:54 #988071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sier lijsten rondom de ramen
Oke hartelijk bedankt. Ik zal het even met tape proberen. En anders zal toch de ruiten eruit moeten. De rost die je ziet heb ik schoongemaakt en behandeld met een roest middeltje. Daarna opnieuw gelakt dus ik hoop dat het langer mee gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-09-2020 12:37 #988074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sier lijsten rondom de ramen
Jep. Bedankt voor de tips. De ruit moest er uit. Zelfs met goede ducktape kreeg ik het rubber niet omlaag gehouden. Maar het stelt niet zo veel voor. De grote ruit heb ik laten zakken en torn het spijltje eruit gehaald. Het is super gegaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets