× ook voor roestpreventie en laswerk

sierstrips vervangen

Lees meer
04-05-2020 19:28 #984644 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic sierstrips vervangen
Voorzichtig van binnen uit het rubber naar buiten drukken met een platte schroevendraaier.
Net tot het rubber achter het randje blijft hangen, ik begin meestal linksboven en werk mijn weg naar rechts tot het midden.
Dan vanuit de hoek waar je begonnen ben naar beneden, en dan weer verder naar de andere kant, om zo de druk een beetje te verdelen.

In het begin zul je wellicht 2 schroevendraaiers nodig hebben om het rubber op z'n plek te houden, doe altijd m'n vinder tegen het glas achter de schroevendraaier, zo kan ik de schroevendraaier met m'n duim wat beter begeleiden, en mocht de schroevendraaier uitschieten. Dan zit hij in m'n vinder maar blijft het raam wel heel ;)

En dan recht omhoog uit de onderste rand trekken nadat al het rubber aan de buitenkant zit.
Het vergt erg veel geduld, en je moet vooral niet te overhaast werken. Regelmatig je lamme arm even de rust gunnen.

Bij mij werkt dit tot nu altijd goed. Heb zelf nog nooit een ruit gebroken.
één keer hielp iemand mij, en helaas ging het toen mis en scheurde de ruit. Dat was ook meteen de laatste keer.
Achterruiten hoef je wat minder bang voor te zijn, die zijn namelijk gehard, en kunnen veel meer hebben.
Net als zijruiten, je kunt er flink aan rukken zonder dat er wat gebeurd, maar als ze dan breken, dan breken ze ook goed, en vaak in heel veel stukjes.

Bij een voorruit die gelaagd is is dat dus anders, maar zijn wel erg breek gevoelig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2020 07:41 #984656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sierstrips vervangen
Dank voor alle tips. De voor en achterruit zijn eruit. Nu was ik aan de zijruit toe achterin.. dat kleine driehoek ruitje bedoel ik. Maar als ik dat zo zie moet de achterruit van de deur eruit zodat de dunne spijl opgeschoven kan worden en de driehoek-ruit eruit geschoven kan worden, klopt dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2020 09:03 #984659 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic sierstrips vervangen
Ja, dat klopt. Ruit eruit, popnagel van de spijl uitboren, schroef los en dan het ruitje eruit. Die kleine ruitjes zijn er lastig uit te halen...
Als het je alleen om de strip gaat; volgens mij moet dat ook kunnen met de ruiten er nog in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2020 10:21 #984662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sierstrips vervangen
Okee, nee de ruit zelf moet eruit. Hij moet gespoten worden en de onderste rand zit wat roest aan. Wil ik even netjes maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets