× ook voor roestpreventie en laswerk

Kriksteunen verstevigen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2019 06:34 #635137 door V300 register
Kriksteunen verstevigen is gemaakt door V300 register
Beste iedereen,

Een vraagje; heeft iemand ooit al eens de kriksteunen sterker gemaakt dan origineel? Of verplaatst naar een steviger punt? Of...?

Ik vraag dit omdat mijn auto binnenkort weer voor een paar plekjes naar het lasbedrijf moet. Daarbij twijfel ik aan de stevigheid van één van de kriksteunen. Als de auto toch gelast wordt wil ik eigenlijk gelijk dit probleem naar de toekomst toe elimineren.

Heeft iemand bijvoorbeeld al eens geprobeerd de koker van de kriksteun te verlengen tot aan de kokerbalk zodat deze op 2 punten draagt? Dat zou misschien al een groot deel van de ellende kunnen voorkomen omdat je dan de hefboomwerking opheft..

De auto niet onder de kriksteun optillen zie ik overigens niet als oplossing. Dat gaat geheid fout in de communicatie naar het garagebedrijf en de monteur toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2019 09:47 #981932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteunen verstevigen
Ja, bij mijn ex blauwe 360 waren de kriksteunen aan de voorzijde verlengd tot aan de kokerbalken. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar het was waarschijnlijk wel iets steviger. Zelf heb ik de kriksteunen nooit gebruikt, maar als jij dat per sé wel wilt, dan is verlengen misschien een optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2019 09:56 #981933 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Kriksteunen verstevigen
Zat ik zelf ook al aan te denken, stukje koker met afwaterings gaatjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2019 11:32 #981935 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Kriksteunen verstevigen
Bij mijn 360 heeft Gerard idd bij een slecht krikpunt een stuk staal naar boven gelast zodat hij steviger werd. Ik gebruik ze voor de rest niet zolang het niet nodig is. Pak de auto met de krik altijd bij de achteras. Of als dat niet kan (als ik iets met de wielophang moet doen) met een dikke houte plaat onder het diff. Werkt prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2019 14:49 #981937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kriksteunen verstevigen
Bedankt heren! Dan ga ik tegen het lasbedrijf zeggen dat ze de kriksteunen verlengen en verstevigen, met afwateringsgaatjes.
Ik krik de auto zelf ook bij voorkeur niet op onder de kriksteunen, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat als ik dat tegen de garage zeg, de monteur hier altijd aan gaat denken als de 340 op de brug moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2019 19:36 #981956 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kriksteunen verstevigen
Ik neem de wensen van klanten altijd serieus. Dat zou eigenlijk iedere garage moeten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets