× ook voor roestpreventie en laswerk

Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 15:36 #635001 door V300 register
Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,... is gemaakt door V300 register
Beste liefhebbers,

Ik ben sinds kort eigenaar van mijn eerste volvo 340. Het is een 4 deur van 1990 origineel in België afgeleverd! Deze oude dame met zo'n 120 000 km's heeft wel enkele mankementjes...;D

Als eerste het dakraam. Dit werkt niet meer, er is een klein wit plastic stukje afgebroken waardoor dit niet meer open gaat. Ook lekt deze een beetje als het heel hard regent, de rubber is vrij rot. Het plastic stukje kan ik zelf nabouwen met de 3D printer, maar het lekken zal ik enkel kunnen stoppen met een nieuwe rubber denk ik... heeft iemand van jullie een rubber op overschot die ik kan overnemen? En zo niet weet er iemand of een dakraam van een ander model/merk dezelfde afdichting gebruikt?

Dan zijn er nog de raamlikkers, deze zijn op alle 4 de deuren krokant. Iemand dat hier een adres voor weet om deze te bestellen?:confused:

En als laatste zijn er enkele minieme roestplekken (carrosserie, vanonder is hij reeds volledig behandeld), deze worden als eerste weggewerkt :yesyes:. Er zit maar een enkel gat in, dat is vanvoor onder de motorkap. Hier komt uiteraard een nieuw stukje metaal in :woei: Wel ben ik op zoek naar spuitbussen met de kleur smoke silver.

Ik zal in de loop van volgende week enkele foto's posten zo word alles wat duidelijker...

Alvast bedankt voor de hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 17:07 #979875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...
Welkom!

En we zijn hier natuurlijk héél benieuwd naar je auto. Heb je al een showroomtopic?

Om op je vragen te antwoorden; volgens mij hebbik wel ergens een rubber voor een dakraam liggen, maar heb je een originele af fabriek (meegespoten) of heb je een aftermarket klapdakje?

Over de raamlikkers, deze zijn helaas bij 99,9% van alle 300-series slecht. Helaas zijn ze niet meer nieuw of in reproductie te krijgen. Als iemand ze in productie neemt heeft hij/zij waarschijnlijk direct een afzetmarkt van zo ongeveer de hele club.

Mooi te lezen dat je zo goed met de carrosserie bezig bent, dat schiet er namelijk bij veel mensen bij in. Goed bezig! Een spuitbus op kleur hebben ze bij de betere automaterialenzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 17:19 #979877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...
Bedankt voor het snelle antwoord! Dat showroomtopic zit er volgende week ook ergens aan te komen :D
Het is een originele meegespoten dakraam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 17:23 #979878 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...
Dan bedoel je denk ik een schuif/kantel dak. Een geen raam :+

Je hebt ze ook namelijk met een "raam" dat je open kunt klappen maar niet schuiven. Die zijn altijd achteraf erin gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 17:29 #979879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...

Steven340;252302 schreef : Dan bedoel je denk ik een schuif/kantel dak. Een geen raam :+

Je hebt ze ook namelijk met een "raam" dat je open kunt klappen maar niet schuiven. Die zijn altijd achteraf erin gemaakt.


Schuifdak is het ja, mijn fout :crazy1:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 23:55 #979891 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...
Mooi systeem Gefeliciteerd met je auto. Als je een creatieve oplossing voor die raamlikkers kan bedenken zou dat mooi zijn. Misschien ook op de sloop kijken voor vergelijkbare

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2018 16:11 #979900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...

General Custom;252299 schreef : Welkom!

En we zijn hier natuurlijk héél benieuwd naar je auto. Heb je al een showroomtopic?

Om op je vragen te antwoorden; volgens mij hebbik wel ergens een rubber voor een dakraam liggen, maar heb je een originele af fabriek (meegespoten) of heb je een aftermarket klapdakje?

Over de raamlikkers, deze zijn helaas bij 99,9% van alle 300-series slecht. Helaas zijn ze niet meer nieuw of in reproductie te krijgen. Als iemand ze in productie neemt heeft hij/zij waarschijnlijk direct een afzetmarkt van zo ongeveer de hele club.

Mooi te lezen dat je zo goed met de carrosserie bezig bent, dat schiet er namelijk bij veel mensen bij in. Goed bezig! Een spuitbus op kleur hebben ze bij de betere automaterialenzaak.


Ik heb je een bericht gestuurd ivm de rubber. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets