× ook voor roestpreventie en laswerk

deurklink vervangen, pintje slot met clipje?

Lees meer
12-04-2017 23:09 #634467 door Mark Smeets
deurklink vervangen, pintje slot met clipje? is gemaakt door Mark Smeets
Vanavond dacht ik even mijn deurklink (achterdeur) te vervangen.
Na wat gepruts ging dat eigenlijk best voorspoedig. Alleen de laatste stap... het stangetje om de deur op slot te doen moet door het gaatje, dat is gelukt. Daarna moet er nog een borgclipje overheen, zodat het stangetje er niet uit springt. Hoe moet je dat onmogelijke ding monteren? :crazy2::crazy2::loser::mad:

Heb er een uur op zitten prutsen, deurklink 3 keer weer eruit gehad (gaat eigenlijk best makkelijk :f), maar zie niet wat de makkelijkste manier is?

Volgens mij moet je eerst het gaatje van het clipje over het stangetje doen, en daarna het klik gedeelte op het stangetje klikken. Arm in de deur gefrot, en dan?

Wie vertelt mij le truc special? :)

Kan me vaag herinneren dat JL hier ook al eens over heeft geklaagd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 23:25 #967174 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
De laatste keer dat ik dat deed had ik de deurgreep er volgens mij niet geheel in of ik had een tangetje oid :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 01:11 #967176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
Het is inderdaad een buitencategorie "K"-klus, die je niemand toewenst... :wtf2:

Ik heb het zo gedaan: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=10599
Wel met enorm gepiel. Dus.

Veel succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 09:10 #967177 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
Dank voor de tips. Herkenbare frustratie! Ook het deurpaneel aan de achterzijde met het rubber van het kleine raampje! Maar Joost zijn truc , gewoon doorduwen en daarna het rubber terug halen werkt perfect, had ik zelf al uitgevonden ;)
Dus dan zal de truc van eerst het stangetje monteren en dan pas de klink erin doen ook goed werken. Vanavond proberen :)
Vandaag eerst APK (zonder deurpaneel) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 19:19 #967200 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?

Erik;245061 schreef : De laatste keer dat ik dat deed had ik de deurgreep er volgens mij niet geheel in of ik had een tangetje oid :)


Dat dus, deurgreep er niet helemaal in én een tangetje werkt ook goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2017 20:47 #967207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
Onder dat rubber van het kleine ruitje en het op deel van het deurpaneel zou je een
beetje afwasmiddel kunnen smeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 21:33 #967210 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
Joost zijn tip was de goeie. Gewoon het stangetje helemaal losklikken en het motortje van de CV losdraaien. Daarna kun je het stangetje in de klink zetten en het clipje erop zetten buiten de deur. Daarna samen met Kelsey alles in de deur gepropt. Met een beetje beleid gaat dat prima. Binnen 5 minuten was het gepiept. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 21:42 #967211 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic deurklink vervangen, pintje slot met clipje?
Mooi dat mijn tip geholpen heeft. Maar waarom heb je Kelsey in de deur gestopt? Hoe moet dat nu met de huishoudelijke taken? :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets