× ook voor roestpreventie en laswerk

Achterbumper ophang los.

Lees meer
12-04-2017 12:25 #634464 door Albert Jan Algera
Achterbumper ophang los. is gemaakt door Albert Jan Algera
Mijn achterbumper hangt een beetje los aan de zijkant omdat de ophang niet goed meer is.

Bijlage:


Heb al wat manieren bedacht om deze goed vast te maken.
Het lijkt mij dat dit vaker voorkomt. Heeft iemand goed idee (ervaring mee) om dit netjes vast te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 12:54 #967139 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Achterbumper ophang los.
Ti-rip er om heen schuiven (neem een lange). Een betere oplossing is het onderdeel vervangen. Misschien is er iemand in de club die deze onderdelen heeft en weet hoe ze vervangen moeten worden of het voor je kan doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 15:22 #967146 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Achterbumper ophang los.
Dank voor je antwoord: Ti-rip zou een goede makkelijke oplossing zijn. Maar wil dat het er strak uitziet, dacht aan twee componenten lijm en dan opnieuw een plastic hoekje er overheen lijmen. k ga het eens loshalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2017 16:00 #967147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterbumper ophang los.
is het lipje aan de auto afgebroken? of het lipje aan de bumper?
Van het deel wat aan de auto bevestigt zit heb ik nog wel een goede bevestigingsbeugel voor je liggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 12:07 #967186 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Achterbumper ophang los.
Dank voor het aanbod, maar het is helaas het stuk dat aan de bumper zelf zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2017 17:59 #967548 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Achterbumper ophang los.
Ik had een ander steuntje gehaald voordat ik de bumper los had.
Maar kwam er achter dat de MK3 heeft toch ander bumper ophang heeft. :wtf2:

Dan maar zo opgelost.
Bijlage:


Bijlage:

Vervolgens de plastic dopjes (die in het gat zitten) uit de auto zelf gehaald. M6 door steuntjes getapt (het gat is al 5mm dus boren niet nodig).
Bij voorste M6 bout grote flensring achter steun van de bumper. Daarna zit de steun die normaal op auto zit en op bumper zelf aan elkaar vast. Dit geheel over op auto geschoven.

Vervolgens de voorste bout (waar ring achter zit) stellen. Bumper centreert al op achterste bout.
Bijlage:


Bij de andere kant was ook een lipje van steun aan auto afgebroken, het onderste lipjes was wel goed, dus deze gewoon omgekeerd. Dus de bumper steunt op bovenste. De bout zorgt er wel voor dat de bumper aan auto klemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2017 10:26 #967559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterbumper ophang los.
Ik vind het een mooi uitgevoerde reparatie, maar toch zou ik hier niet voor kiezen. De oorspronkelijke klemmen zijn waarschijnlijk gebruikt juist omdat ze makkelijk kapot gaan. Stel je auto krijgt een tikje van achteren dan schiet de klem van de houder af of de klem breekt af of zo. Als je de bumper op deze plaats met bouten vast gaat zetten en je krijgt een tikje van achteren, dan gaat het plaatwerk waar de bouten inzitten scheuren/deuken/andere ellende die je niet wilt met redelijk wat schade en later roest tot gevolg.

Aan de andere kant, het is wel een mooie reparatie en je moet je bumper toch op een manier vastmaken. Ik zou denk ik kijken of je het niet met plastic bouten en moeren kunt oplossen (zoals die gele die ook wel gebruikt worden om nummerplaten vast te zetten), als je auto dan een tikje tegen de bumper krijgt is de kans groter dat de bouten afbreken en het plaatwerk heel blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2017 15:49 #967560 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Achterbumper ophang los.
Zover had ik niet eens vooruit gedacht. De bouten hangen als nog aan het plastic ophang van de bumper vast. Verwacht dat bij een aanrijding dit toch echt het zwakste punt is en snel zou breken. Daarnaast kan de bumper een stuk naar voor schuiven zonder dat er iets afbreekt. Het gat waar de flensring in zit in namelijk behoorlijk groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets