× ook voor roestpreventie en laswerk

volvo 340 diesel

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 16:28 #633957 door V300 register
volvo 340 diesel is gemaakt door V300 register
ook ik heb uiteraard wat laswerk maar zijn er passtukken voor de 340 '88 t krijgen if i dit er niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 16:35 #960424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Dit is er niet.
(tenzij dat je heel veel geluk hebt en het op marktplaats voorbij komt, of uitgeslepen 2e hands plaatwerk van een sloper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 16:42 #960426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

General Custom;239804 schreef : Dit is er niet.
(tenzij dat je heel veel geluk hebt en het op marktplaats voorbij komt, of uitgeslepen 2e hands plaatwerk van een sloper)



ik vond dit dit is dus niks?

www.scandcar.nl/volvo-340-plaatwerk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 17:00 #960429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
Waarom vraag je het hier als je het al gevonden hebt?

Ik zou zeggen, stuur ze een mailtje. Heb ik ook eens gedaan, toen niks... Net als bij Artaparts en de niet-online automaterialenzaak overigens.
Je zult misschien hier of daar nog wel een verdwaalde deurhuid of motorkap o.i.d. tegenkomen. Bijna niemand doet de moeite om bijvoorbeeld een deurhuid te vervangen als er relatief gezien nog veel goede complete deuren te krijgen zijn die relatief gezien nog goedkoop zijn ook. Dingen die de gemiddelde 300-serie bezitter ?cht graag wil hebben (zoals voorbalk, paravanhoeken, voorste wielkasten,...) zijn helaas niet tot nauwelijks nog als inzetstuk te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 17:16 #960430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

General Custom;239809 schreef : Waarom vraag je het hier als je het al gevonden hebt?

Ik zou zeggen, stuur ze een mailtje. Heb ik ook eens gedaan, toen niks... Net als bij Artaparts en de niet-online automaterialenzaak overigens.
Je zult misschien hier of daar nog wel een verdwaalde deurhuid of motorkap o.i.d. tegenkomen. Bijna niemand doet de moeite om bijvoorbeeld een deurhuid te vervangen als er relatief gezien nog veel goede complete deuren te krijgen zijn die relatief gezien nog goedkoop zijn ook. Dingen die de gemiddelde 300-serie bezitter ?cht graag wil hebben (zoals voorbalk, paravanhoeken, voorste wielkasten,...) zijn helaas niet tot nauwelijks nog als inzetstuk te vinden.



dat word een plaat staal halen en mokeren maar :D whahahah alleen die krikpunten das beetje ellende

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2016 17:46 #960431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel
De krikpunten kun je het beste benaderen als een vierkant buisje denk ik. Dan ziet het er al een stuk minder ingewikkeld uit.
Verder is meestal het plaatwerk van de dorpel om de kriksteun heen slecht of zelfs helemaal weg. Verder is de kriksteun vaak nog wel te redden met de staalborstel in de slijptol of boormachine. Het plaatwerk er omheen biedt echter de stevigheid, en wanneer dat zwak genoeg is scheurt de kriksteun helaas gewoon af...

Edit: Iets wat ik me net bedenk, volgens mij mag je de kriksteun zelfs weglaten voor de apk. De auto krik je dan omhoog onder de stevige delen. Achter kan dat o.a. onder de bevestiging van de bladveren, voor moet ik je even schuldig blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 13:14 #960441 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic volvo 340 diesel
Wat zoek je eigenlijk?
Als het niet lukt kan je vaak het nog uit een kale body recupereren.

General Custom;239804 schreef : Dit is er niet.
(tenzij dat je heel veel geluk hebt en het op marktplaats voorbij komt, of uitgeslepen 2e hands plaatwerk van een sloper)


Bart: heb je eigenlijk al gezocht?
Misschien een rare vraag, maar zoeken met geduld loont.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-02-2016 16:53 #960446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

volvomania;239821 schreef : Bart: heb je eigenlijk al gezocht?
Misschien een rare vraag, maar zoeken met geduld loont.


Ja, ik heb best wat bedrijven gehad, maar ik moet zeggen dat ik nooit met veel geduld heb gezocht.
Als ik wat nodig heb dan wil ik dat toch zeker binnen een paar weken hebben, liefst vandaag besteld en morgen in huis. Lukt dat niet, dan zijn slooponderdelen of zelf in model kloppen simpelweg praktischer dan afwachten tot het betreffende onderdeel eens ergens opduikt. Als er eens wat voorbij komt op marktplaats ben ik uiteraard wel bereid om dat in voren te kopen, al begint dat intussen ook behoorlijk op te hopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-02-2016 19:36 #960469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 diesel

General Custom;239811 schreef : De krikpunten kun je het beste benaderen als een vierkant buisje denk ik. Dan ziet het er al een stuk minder ingewikkeld uit.
Verder is meestal het plaatwerk van de dorpel om de kriksteun heen slecht of zelfs helemaal weg. Verder is de kriksteun vaak nog wel te redden met de staalborstel in de slijptol of boormachine. Het plaatwerk er omheen biedt echter de stevigheid, en wanneer dat zwak genoeg is scheurt de kriksteun helaas gewoon af...

Edit: Iets wat ik me net bedenk, volgens mij mag je de kriksteun zelfs weglaten voor de apk. De auto krik je dan omhoog onder de stevige delen. Achter kan dat o.a. onder de bevestiging van de bladveren, voor moet ik je even schuldig blijven.



daar heb ik ook al aan gedacht maar ik woon in duitsland(itterbeck)
en ik weet niet of de TUV dat goed vind als ik de kriksteunen weglaat.... ik zal dat moeten vragen.... k heb er geen idee van in nl weet ik dat dat mag is geen vereiste.... maar hier poeh...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2016 19:40 #960470 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic volvo 340 diesel
het is natuurlijk de omgekeerde wereld om verroeste delen maar gewoon weg te halen i.p.v. te repareren

Ik heb een behoorlijk roestige 360 weer helemaal in orde gemaakt met een vierkante meter zincor plaat (nog geen 20 euro), een slijper, hamer en bankschroef. En een lasapparaat natuurlijk.

Zelf alles op maat maken is veel leuker en je hebt meteen de kans om de constructie te verbeteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets