× ook voor roestpreventie en laswerk

Keienvanger volvo 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2016 21:18 #633912 door V300 register
Keienvanger volvo 340 is gemaakt door V300 register
Hallo,

Mijn keienvanger (volgens mij het deel onder de voorbumper) is linksvoor helemaal verroest.

Nu ben ik benieuwd hoe de meeste dit weer netjes opknappen. Doormiddel van simpel plaatstaal erop te lassen? of alles wegslijpen en een compleet nieuwe keienvanger erop lassen?

Ik heb gezocht via de search, maar ik kan er weinig over vinden, maar ik ben benieuwd naar fotos van degene die het opgeknapt hebben.


groeten,

Falco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2016 18:23 #959803 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Keienvanger volvo 340
Ha, ja. De juiste zoekterm helpt dan een hoop.
We kennen de 'keienvanger' hier als de 'voorbalk'. Dan zul je zeker weten heel wat meer topics vinden :)

Een plaatje er tegenaanlassen werkt helaas maar erg kort. Veel beter is een nieuwe balk plaatsen, danwel zelf een vervangende constructie te lassen. Er zwerven zeker foto's en tekeningen van de opties rond op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2016 20:26 #959814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Keienvanger volvo 340
Soms kom je nog wel eens een nieuwe voorbalk tegen inderdaad, dat is altijd het mooiste. Echter schijnt het geen hele lastige constructie te zijn om na te maken, vooral als slechts het onderste randje rot is.

Aan te raden is wel om alle roest eerst weg te slijpen, de mistlampgaten aan de achterkant dicht maken i.v.m. vuil en water, en naderhand alles echt ontzettend goed na te behandelen en te tectyleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2016 20:51 #959818 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Keienvanger volvo 340
kijk maar eens even naar de foto's van mijn 360, met name pagina's 9, 10 en 11 van dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8395&page=9

Succes! Het is leuk werk, maar zorg er wel voor dat je de roest ruim uitslijpt en er nieuw materiaal IN last (dus niet OP)!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets