× ook voor roestpreventie en laswerk

HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2015 12:46 #633756 door V300 register
Hallo allemaal,



Eergisteren heeft een vrij grote tak besloten om de weg vanuit de boom waar hij zat naar de aarde te plannen via de achterruit van onze 340. We zitten nu in de buurt van Kassel, met een achterklep die vooral drooggehouden wordt met twee rollen huishoudfolie (werkt prima, wel een beetje lawaaierig) en de WA-verzekering vergoedt natuurlijk niks.

Carglass in Kassel wil 800 euro hebben voor de reparatie maar voordat we dat fortuin aan ze overhandigen vroeg ik me af of jullie me konden helpen:
  • Is dat een redelijk bedrag (geen idee, eigenlijk)? Zoniet, dan kunnen we Nederland wel halen via B-wegen en het thuis voor minder laten repareren.
  • Heb je nog een tip voor een garage die dit soort ruiten wellicht op voorraad heeft (of eenvoudig kan bestellen) en er ervaring mee heeft - hetzij hier in de buurt, hetzij in Nederland?

Het bizarre is wel dat we met de huishoudfolie-achterruit op de Autobahn (gemiddeld 90 per uur) nu wel de zuinigste rit aller tijden hebben gemaakt (1 op 17 en een beetje).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2015 13:14 #958062 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Ik denk dat je voor veeeeeeeeel minder een andere achterklep kunt monteren, met wat geluk zelfs in de goede kleur.
Plaats even een advertentie (met vermelding bouwjaar, sedan/hatchback, kleur en kleurcode) en uit welke regio je komt.
Met wat geluk kun je alles dicht bij je vinden, anders moet je even Erik ( Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of een van de andere stockisten contacteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2015 13:22 #958063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Dank je. Weet je of zo'n ruit gemakkelijk te transplanteren is? Ik zie een achterklep (in de verkeerde kleur) te koop voor zestig euro, maar als we niet hoeven te spuiten, geef ik daar de voorkeur aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2015 18:24 #958064 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Die ruit zit gekit, dat is wat lastiger dan het oude type dat "gewoon" in een rubber geklemd zit.
Desalniettemin is vervangen best te doen. Ik zou, net als Robbert Jan zegt, een vervangende achterklep zoeken want 800 euro is wel heel erg veel geld. Kun je altijd nog beslissen of je alleen de ruit, of toch maar de hele achterklep overzet. Goede kans dat je bij Erik terecht kunt.

Kassel is weliswaar niet zo gek ver van NL (afgelopen Oud & Nieuw zat ik aan de voet van Nationalpark Kellerwald-Edersee, is wel aardig in de buurt), zonder achterruit wordt het een bijzondere onderneming en ik denk dat je ook wel op de aandacht van de Polizei kunt rekenen.
Misschien kun je Tom Shields een mailtje sturen, hij woont in Bonn en heeft een redelijk netwerk in Duitsland. Wie weet dat hij een oplossing voor je heeft. Forumnaam is Trabitom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2015 18:34 #958065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Ach, we hebben Kassel ook al vanuit Berlijn gehaald, dus ik vertrouw erop dat Nederland ook wel gaat lukken. Maar comfortabel is anders, inderdaad. Dit was overigens een tip van de ADAC, en ik neem aan dat die wel ongeveer weten wat wel en niet is toegestaan.

Dank voor de suggestie van Tom Shields, ik zal 'm meteen een berichtje sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 11:42 #958066 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Er is geen enkele verplichting tot het hebben van een achterruit , anders zouden geblindeerde bestelauto's en cabrio's met geopende kap ook niet mogen rijden.
Zelfs een voorruit is niet verplicht !!
Wel moet de bestuurder een bepaald zichtveld naar voren en opzij hebben .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2015 20:00 #958069 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
dat zal allemaal best, maar als de politie een bejaarde auto uit het buitenland ziet met huishoudfolie i.p.v. een ruit op de achterklep, zullen ze niet bepaald glimlachend en met opgestoken duim voorbij rijden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2015 22:12 #958071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
We zullen zien ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-07-2015 00:10 #958072 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic HELLUP: gestrand in Duitsland met kapotte achterruit
Ik heb een mooie witte voor je, ik woon aan de Duitse grens.
Laat het maar ff weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets