× ook voor roestpreventie en laswerk

Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-07-2015 12:46 #633750 door Erick Janssen (GAST)
Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar? is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik ben op zoek naar plaatwerk voor mijn 340 namelijk het stuk waar de achterste kriksteun op gelast is, ik heb het voor beide kanten nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2015 17:16 #957998 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
daar zijn geen reparatiestukken voor, tenzij je het uit een donorauto slijpt

Voor mijn 360 heb ik die delen zelf nagemaakt trouwens. Iets meer werk, maar het geeft je ook de kans om de constructie te verbeteren.
Ik heb een vierkante meter zincorplaat gekocht voor 15-20 euro, er is nu nog ca een derde van over... en ik heb ondertussen al aardig wat chassisbalkjes gelast (laatst nog van een 740 uit 1990, die kunnen blijkbaar ook roesten), complete voorbalk nagemaakt, wielkastrand, bodemplaat etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-07-2015 22:23 #958002 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
:( Dat is dan jammer, dan maar creatief uitslijpen en vernieuwen. :snif:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2015 23:03 #958003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
Kijk eens bij klokkerholm, die hebben ook plaatwerk voor de 300.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-07-2015 10:24 #958006 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?

Joris;237175 schreef : Kijk eens bij klokkerholm, die hebben ook plaatwerk voor de 300.


heeft veel, helaas niet wat ik zoek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2015 14:47 #958012 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
Dat hebben ze enkel indertijd (deels) bij Volvo gehad en dat .......is al lang NLA.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2015 21:19 #958031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
bedoel je deze plek? als je de boel toch open slijpt is het wel interessant hoe het daar echt zit, zo te zien zit er wel een versteviging
[ATTACH]4246[/ATTACH]

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2015 22:32 #958034 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
op die plek komen drie plaatdelen bij elkaar: de twee buitenplaten van de dorpel, en de binnendorpel. Ter hoogte van de kriksteun zit er inderdaad een verstevigingsstuk met een profiel zodat verbuigen van de plaat ernstig bemoeilijkt wordt.

Vaak gaan de drie plaatdelen roesten op de naden, waardoor er ook delen van de platen zelf wegroesten. De APK-oplossing is om de twee buitenplaten van de dorpel weer met elkaar te verbinden zodat de dorpel dicht is. Je doet daarmee niet bepaald recht aan de constructie van de dorpel, omdat je de binnendorpel dan vergeet. De kriksteun heeft dan dus niet meer de kracht die er origineel wel was. En zo kan het gebeuren dat een dorpel er aan de buitenkant prachtig uitziet, maar de zaak als kaarsvet vervormt zodra de auto via de kriksteun wordt opgekrikt.

Bij mijn 360 heb ik geprobeerd om weer redelijk volgens de originele constructie de dorpel en kriksteun te herstellen. Dat was tevens mijn eerste stukje laswerk... er komt nog steeds geen roest doorheen en de kriksteun verbuigt niet, maar eigenlijk moet ik het nog eens opnieuw doen - door "voortschrijdend inzicht", zoals ze dat noemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2015 22:41 #958036 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
Ik heb nog wat tijd gekregen om het te repareren, mijn auto is door de APK
De keurmeester vond het net niet erg genoeg voor afkeur, hij zie dat het is voor mij meer problematischer is als ik een wiel moet vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2015 23:08 #958037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is er nog aan plaatwerk te krijgen en vooral waar?
joost je bedoeld dat dit niet de meest elegante oplossing is wel een snelle
[ATTACH]4247[/ATTACH]

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets