× ook voor roestpreventie en laswerk

deurklink en andere zaken voor de a.p.k.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2014 00:12 #633290 door V300 register
deurklink en andere zaken voor de a.p.k. is gemaakt door V300 register
Binnenkort moet onze 340 automaat weer voor het jaarlijkse brevet van goedkeuring, maar er zijn toch wel een paar h??l pietepeuterige dingetjes die het niet, of niet helemaal voldoende doen.
Ik noem even de deurklink aan de passagierskant, van binnenuit is het passagiersportier prima te openen. Van buitenaf niet, je kunt aan de deurklink rukken tot je een ons weegt, maar Sesam gaat niet open. Op zich wel veilig, want niemand krijgt op die manier ongevraagd via de rechterzijde toegang tot het binnencompartiment, dus Oma's handtas wordt niet even zomaar weggegrist, maar of het voor de a.p.k mag weet ik niet... graag advies dus!
Ook de kilometerteller heeft het begeven. Het gedeelte dat de snelheid aangeeft doet het nog wel, zij het dat de snelheid soms met sprongetjes van de snelheidsnaald wordt aangegeven, maar het rijtempo is meestal nogal van een geriatrisch niveau, dus Oma en ik hebben daar vrede mee, maar voor de a.p.k.... Je weet het niet, je weet het niet.... dus daarover ??k graag advies.
Dan hebben we nog de deurscharnieren. Hierin schijnen pennen te zitten, die uiteindelijk gaan slijten. De geopende deur kun je dan een beetje op en neer bewegen. Niet dat Oma en ik ook maar enige behoefte hebben om autodeuren op en neer te bewegen, maar we zijn er niet zeker van of de meneren van de a.p.k. daar net zo over denken. Dus ook hierover: graag advies.
Ten slotte, het bedienen der automaatpook. Vanuit 'N' naar 'R' is onmogelijk, de auto protesteert tandenknarsend en blijft dat ook hardnekkig doen. Via de 'P' de pook in de 'R' zetten gaat zonder enige wanklank, beetje gasgeven en de auto gaat keurig achteruit. Geen a.p.k. punt denk ik, maar je weet het maar nooit, dus vraag ik het maar even.
Verder geen problemen, de pati?nt heeft er altijd zin in, wordt na enige dagen stilstand graag hoestend en proestend (en met de choke wijd open) tot leven gewekt en brengt Oma en mijzelf geheel automatisch overal waar we maar naartoe willen.

Alvast dank voor jullie reacties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2014 18:33 #947766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink en andere zaken voor de a.p.k.
Deurklink en schakelen zouden geen problemen moeten geven, mijne heeft diezelfde kuren en is zonder aandachtspunten daar voor door de keuring gekomen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2014 19:00 #947768 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic deurklink en andere zaken voor de a.p.k.
vreemd. je deuren moeten van buitenaf open kunnen. verder zie ik geen puntjes voor de APK.

wat je noemt zijn eigenlijk allemaal mooie klusjes voor een sleuteldag, maar misschien kan iemand je wel alvast een tip geven voor de 'schakel'pook voordat hij te ver verschoven is en niet meer wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2014 00:21 #947824 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink en andere zaken voor de a.p.k.
Bedankt! Ik ga binnenkort zelf stoeien met de deurklink, en voor het schakelprobleem hoop ik nog op tips, ik heb op dit forum ?ergens? gelezen dat er teveel speling op ??n of ander busje zit waardoor het probleem zich voordoet, maar ik heb de betreffende topic daarover nog niet gevonden. Of ik heb er overheen gelezen (wat in mijn geval waarschijnlijk is).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-05-2014 23:48 #947888 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deurklink en andere zaken voor de a.p.k.
Die deurpennen zijn nog leverbaar.Volgens mij heeft DAFhobby die in het assortiment.Als ze te ver slijten gaan op den je deurrubbers ook naar de gallemieze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets