× ook voor roestpreventie en laswerk

Volvo 340 achterruit

Lees meer
18-10-2013 15:05 #938983 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 achterruit

Mikff;222362 schreef : Je klopt, hoort gewoon bij die tijd. Daar wil ik het liefst deze kleur behouden. Helaas is de auto verder niet in top conditie, maar zou zonde zijn als er een compleet andere kleur achterklep op zou zitten..

-Edit- en toen was de reactie van Wouter verdwenen...


Dat komt omdat mijn reactie niet bedoelt was voor dit topic, foutje..


En inderdaad, juist omdat de aanschaf prijs van onze geliefde Volvo's zo relatief laag ligt in het algemeen zal een uitgave voor herstel of reparatie verhoudingsgewijs al snel als hoog worden ervaren, misschien komt het wat prekerig over maar in een auto rijden (zeker als deze wat op leeftijd begint te raken) kost nu eenmaal de nodige euro's.

Helaas voor jou gaat het nu om een onderdeel dat om maar een understatement te gebruiken; vrij essentieel is.

Op sommige andere reparaties of onderhoud kun je nog zelf bepalen hoeveel je er aan wil uitgeven, je hopelijk wel realiserend dat achterstallig onderhoud of uitgestelde reparaties ook de nodige problemen kunnen veroorzaken en/of je voor nog grotere uitgaven doen komen te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2013 16:42 #938986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
Jongens, jongens, begrijp me even niet verkeerd. Ondanks de lage kosten van de auto is het een heerlijke auto om in te rijden. De eerste bedoeling was om deze auto als winterauto te gebruiken, omdat mijn Golf MK1 uit 1983 op stalling gaat, maar ik ben er nu al lang over uit dat dit een blijvertje is.

Op het moment laat de portemonnee het niet toe om meer dan 200 euro uit te geven aan een ruit. De auto heeft ook achterstallig onderhoud, dus dat komt er ook allemaal bij (Al doe ik dat wel allemaal zelf).

Ik ga goed voor het autootje zorgen en ik vind het leuk om te zien dat er nog veel enthousiastelingen hier te vinden zijn.

Als de huidige ruit gelijmd is, betekend dat dat als alle ruitresten verwijderd zijn (incl kitlaag) er een andere ruit er zo ingezet kan worden met goede ruitkit, of komt er veel meer bij kijken dan dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2013 18:00 #938988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
Een vervangende achterklep zal zeker geen 200 euro zijn, ik denk eerder tussen de 50 en 100 euro voor een knappe! Zelf spuiten met op kleur gemaakte busjes zal misschien 30 euro zijn.

Als je alle kit verwijderd, rondom mooi schoon (en roestvrij) kun je de ruit er zelf in lijmen met ruitenkit! (bij ons werd het nooit zo mooi als af-fabriek maar het gaat wel)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2013 18:04 #938989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
Ik ga vanavond de achterklep van Volvo340onderdelen.nl ophalen. Dan gaat deze er in en ga ik rustig op zoek naar een goede achterruit en dan ga ik rustig dat ding er in knutselen :)

Bedankt voor de info allemaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 20:13 #938999 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 achterruit
Kijk of de scharnieren misschien zijn losgescheurd uit de rand. Dat is dan iets wat je gelijk wel of niet op je lijst kan zetten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19-10-2013 12:36 #939019 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 achterruit
Mijn achterruit [1986] is gelijmd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-10-2013 09:50 #939073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
Bedankt voor alle reacties. De achterklep is inmiddels vervangen en ik heb weer een achterruit :) De achterruit zit inderdaad gelijmd, dus ik kan nu op mijn gemak kijken of ik de ruit zelf kan vervangen.

En om te bewijzen dat ik wel om het autootje geef, gister is de kleppendekselpakking vervangen, want het motorblok was klets en kletsnat van de olie. Ik kon al snel de oorzaak ontdekken :crazy2::



Daarnaast ook meteen de bougies vervangen, motorruimte schoon en vetvrij gemaakt. Olie ververst en een nieuwe oliefilter geplaatst. Van de week komt de nieuwe luchtfilter binnen en wordt deze ook vervangen. Motortje draait weer als een naaimachientje.

Het blokje is nu weer zichtbaar, i.p.v. een zwart, vies, vet motorblok:


:y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2013 18:36 #939081 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 achterruit
Lekker bezig zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2013 20:55 #939130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
mooi ZGR5B erin zie ik :y:

de oude pakking was waarschijnlijk nog gewoon bruikbaar geweest trouwens... zo te zien was die nog vrij soepel. zelf heb ik die ook ooit eens vervangen maar meestal zijn ze gewoon herherherherbruikbaar.
montage moet je wel doen met een dun reepje vloeibare pakking in het deksel dan blijven ze goed zitten bij het monteren van het deksel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-10-2013 15:24 #939142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 achterruit
of vaseline

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets