× ook voor roestpreventie en laswerk

Inbraakveiligheid

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2003 13:20 #625420 door V300 register
Inbraakveiligheid is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Hoe moeilijk is het om een volvo 300-serie open te krijgen?
Gisteren is de CD-speler uit mijn 460 gestolen nadat het slot met een schroevedraaier was geforceerd.
Daar had ik allicht niet op gerekend in dit boerendorp maar das mn eigen fout.
Nu heb ik het zelf met mn kapotte slot nog maar es geprobeerd maar als die dieven met zn tweeen waren kunnen ze er binnen een halve minuut me klaar zijn geweest...
Is de 300-serie net zo gemakkelijk of is dit een ander type slot?
En kun je er zelf wat extra aan beveiligen?
Graag reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2003 16:03 #655253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
ik moet helaas mdedelen dat een 340 minstens zo makkelijk gaat. een jaar geleden is die van mij ook bruut opengebroken en flink beschadigd, stelletje amateurs: ze konden niet eens de radio normaal uit het din frame halen, maar trokken de halve middenconsole eruit! Ophangen die boeven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2003 18:22 #655254 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Bij mij is er vorig jaar 2x een junk ingekropen,. heeft me een hoedenplank gekost, het was overgens wel een nette junk, had alle rommel uit mijn dashboard kastje netjes in het deurvak gedaan, ook had hij/zij de 2 afstandsbedieningen voor de radio op mijn voorstoel gelegd, en de auto weer dichtgedaan :-) lag toch niets van waarde in.

Mgoed, als je nou zelf een schakeling maakt dat als je complete cylinder in je slot draait (palletje met schakelaar) een pulsje (relais) naar je bobine gaat , krijgt die gast een klap voor zijn kanis, dat wil je niet weten :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2003 02:40 #655255 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Uh... leuk om te weten maar ik heb 0 comma 0 verstand van kabeltjes en electrische frutsel-dingetjes... hoe doe je dat precies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2003 09:00 #655256 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
hehe... eehhh, paul, is dat niet strafbaar?

Maar wel errug leuk hoor, eigen schuld dikke bult moeten ze maar niet aan onze wagens komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2003 10:55 #655257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Inderdaad is de oplossing van Paul strafbaar, daarom laat Rolls Royce de mooie dame verdwijnen in de grille (of afneembaar bij oudere typen)...(wat een vergelijking...)

Heb laatst door eigen stommiteit (sleutel laten liggen) een 'junk' van de Wegenwacht opgeroepen. Hij had de auto eerder open dan ik het formulier voor toestemming en schade aansprakelijkheid had ingevuld. En dat dus zonder krassen of andere problemen.
Dat je autos makkelijk openkrijgt geldt trouwens voor veel, zoniet alle autos van de jaren tachtig en eerder. Er is weinig afscherming van het slot binnen in de deur en ook de vergrendeling van de deur is niet optimaal, dus wijkt de deur makkelijk...
De sloten zijn zo standaard dat inderdaad een schroevendraaier volstaat. In elk geval is een auto geen bankkluis (allesbehalve eigenlijk) en zijn er 101 mogelijkheden om er in te komen. (in mijn geval was dat dus handig, voor jullie iets minder)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2003 11:26 #655258 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Wel strafbaar idd, maar je kan er weinig anders tegen doen,

Vorige week donderdag was het weer raak,

Ik kom uit mijn werk, is mijn deltaraampje aan de achterzijde bestuurderskant ingeslagen (deze inbreker had nog nooit van een slim-jim) gehoord.

Ik naar de garage om de auto tijdelijk op te slaat todat ik een nieuw raampje van de sloop had,

Werd ik even later door de politie gebeld dat ze die klootzak te pakken hadden, op heterdaad betrapt toen hij in mijn auto zat, ze hadden hem eens tukje verderop klemgereden, ik moest met hoge spoed naar het bureau komen omdat ze hem zonder aangifte maar even vast konden houden.

Ik derheen met hoge spoed, (garage weer open, auto eruit) heb ik eerst bijna een uur op het politiebureau moeten wachten (hoge spoed!!) voordat ik geholpen werd, eindelijk werd de aangifte aangenomen en kreeg ik mijn afstandsbediening van de autoradio terug (die had hij gejat) om een uur of half 11 was ik daar klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2003 11:27 #655259 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Kon ik daarna carglass bellen om een nieuw raampje te plaatsen, daar kon ik om 11 uur terecht, die jongens is vervolgens tot half een 's nachts bezig geweest met het vervangen met het ruitje omdat het allemaal verrot gemonteerd zit bij de 300 serie, de raamspijl loopt door de complete deur heen,

Kosten 179,- toch bijna FL-400,-!!!!

Nu mag ik de dader een aangetekende brief sturen, waarin ik hem vriendelijk verzoek het verschuldigde bedrag te betalen... nou kan ik dus mooi fluiten naar die centen, die krijg je toch nooit terug.

Dus heb je een week herfstvakantie genomen en kan je niets,

de inbreker krijgt gewoon een extra regeltje op zijn strafblad en gaat weer lekker verder, het kost mij dus meer...

vandaar dat je afentoe zit te denken aan de oplossing die ik eerder gaf :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2003 13:38 #655260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
Paul, ik weet precies wat je bedoelt en hoe machtel;oos je je voelt. Vorig jaar is rond deze tijd de cd-speler van mijn 360 bij mijn vriendin voor de deur gestolen. Ook het raampje ingetikt. Ik heb ook anderhalf uur voor een aangifte op het bureau gezeten, maar de dader is nooit gepakt. Aangezien ik Carglass echter wat te duur vond heb ik voor 10 een ruitje op de sloop gekocht. Een middagje rommelen samen met mijn (aanstaand) schoonvader en de ruit zat er weer in, maar de radio was ik kwijt!

Maar... op 31 december 2002 vond een buurman van ons het nodig om 23 auto's bij ons in de buurt met een mes te bekrassen. Hij is toen begonnen bij mijn 66 GLS en heeft toen nog heel wat andere auto's bekrast. Ook de achterklep van de 360. Deze man is ook op heterdaad betrapt met het mes nog in zijn hand. Hij heeft vervolgens 6 uur vastgezeten en is toen weer vrijgekomen. Maar goed, als ik geld wil zien voor de schades moet ik die man middels een brief dus ook aansprakelijk stellen. Die kerel heeft alleen absoluut geen zin en geld om alles te gaan betalen, dus zit ik met de gebakken peren.

Inmiddels is de 66 GLS verkocht en heb ik een 340 GL Special naast de 360. Maar als diezelfde kerel nu ook de 340 nog eens gaat bewerken ben ik echt in staat om met 1 van de auto's zijn gevel in te rammen. Strafbaar of niet, maakt me dan (op dat moment) denk ik weinig meer uit!

Jilger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2003 15:21 #655261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbraakveiligheid
kzou het niet doen, dan heb je nog veel meer schade. Maar kan je die eikels dan niet aanklagen en het bedrag terugeisen, inclusief onkosten voor het inschakelen van Justitie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets