× ook voor roestpreventie en laswerk

Achterruit wisser

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2003 15:47 #624606 door V300 register
Achterruit wisser is gemaakt door V300 register
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een achterruitwisser op een 340 3drs??
Zo ja Waar moet je op letten. Ben van plan om er 1 in te bouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2003 18:19 #640315 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Achterruit wisser
Gaatje boren op de juiste plek. Dat luitert uiteraard behoorlijk nauw. De kabelboom loopt door je achterklep, dan rechts boven de ramen langs, door de voorruitstijl naar beneden, en dan onder het dashboard door naar de aansluiting (gelijk met de normale ruitewisser? Of op een aparte knop? Vergeten te kijken op de sloop).
Oh ja, en het afdekkapje in je achterklep bestaat in twee typen, een bolle met plaats voor de wissermotor, en een platte (L-vormig) zonder.
De wisser heeft twee plus-aansluitingen, een voor continue en een voor interval, en een aarde. Wisser bestaat overigens ook met alleen continue.
Tot slot is het handig om je achterklep-dempers voor GLT-exemplaren te wisselen, anders krijg je de klep zo snel op je hoofd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2003 20:03 #640316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterruit wisser
kan ik dan gewoon een willekeurige motor gebruiken of moet dat speciaal voor een volvo zijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2003 23:09 #640317 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Achterruit wisser
Lijkt me het makkelijkste om de originele te gebruiken. Wil je een andere gebruiken, dan moet de slag, of liever de rustpositie en de uiterste positie, niet teveel afwijken. En je moet 'm kunnen bevestigen natuurlijk. Electrisch gezien lijkt een andere me geen probleem, maar je wilt natuurlijk wel het liefste alleen de ruit wissen en niet een deel van de klep zelf.
O ja, en de wisserarm moet natuurlijk ook een beetje redelijk passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets