× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

interessepeiling spookdorp Doel

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2019 10:16 #635124 door V300 register
interessepeiling spookdorp Doel is gemaakt door V300 register
Beste iedereen,

Ik denk dat vele mensen het (bijna) verlaten dorp Doel wel kennen. Het is een spookdorp, dicht getimmerde ramen, veel graffiti, etc. Nog bekender is het wellicht vanwege de omstreden kerncentrale en de negatieve nieuwsgeving daar omheen.



Zelf ben ik er een paar keer geweest, en zag nu laatst een fotorapportage van een clublid die hier met zijn nieuwe Volvo 360 is geweest. Wat ik er over kan zeggen, het is een heel surrealistische locatie, mooi van lelijkheid, prachtig om te fotograferen, zelfs licht toeristisch door zijn verlatenheid. Je waant je in een post-apocalyptische setting. Bovendien, is er een café met terras om uit te rusten. Wat mij betreft zou Doel in zijn huidige staat zo op de monumentenlijst mogen.


Bron: www.reizen-en-reistips.nl/doel-een-spookstad-bij-antwerpen/





Vlak in de buurt ligt de haven van Antwerpen. Onvoorstelbaar groot. Enorme containerdokken en olieraffinaderijen, op- en overslag van vanalles en nog wat. Zeer indrukwekkend om al die industrie bij elkaar te zien. Zeker in het weekend, als het er rustig is. Om bij Doel te komen, moet je wel haast door de haven. Dat is niet erg, dat is een aanwinst.

https://www.ondernemeninantwerpen.be/sites/default/files/styles/content_large/public/TOP_Haven_van_Antwerpen.jpg?itok=1DIWMh4Q
Bron: www.ondernemeninantwerpen.be/investeren-.../haven-van-antwerpen

Bij deze de vraag, zou er interesse zijn om een keer wat met de club te doen in die regio?

Mijn idee: een toertocht van een 100 á 150 kilometer, ongeveer 3 uurtjes. Het vertrekpunt in de omgeving van Dordrecht door de haven van Antwerpen naar Doel, met uitzichtpunten over de industrie, en als hoogtepunt het dorp Doel. Misschien is een aanvulling met kijk- en zoekvragen zelfs leuk.
Het zijn nog geen concrete ideeën, maar voor ik er veel tijd in ga steken dit uit te werken zou ik graag weten of er interesse is.

Wat vinden jullie van dit idee?


Bijkomend vraagje voor de mensen die zoiets wel zien zitten: wat zou de voorkeur hebben? 5 á 6 euro tol betalen om door een tunnel in de haven te rijden, of 30 á 40 kilometer omrijden om de de tolwegen en de lage emissiezone van Antwerpen te kunnen omzeilen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2019 14:27 #981669 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic interessepeiling spookdorp Doel
Proffessionele rondleiding door de antwerpse haven lijkt me interessant

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-04-2019 18:22 #981740 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic interessepeiling spookdorp Doel
Ik dacht dat een groot deel hiervan al geruimd zou zijn geweest of dat waren de plannen? Als dat waar is, dan staat het er niet lang meer. Ik ken dit vanwege de urbex-community, waar ik vroeger ook actief in was.
Maar toen was ik nog wat flexibeler. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2019 18:48 #981745 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel

Erik;254217 schreef : Proffessionele rondleiding door de antwerpse haven lijkt me interessant


Ik heb het even opgezocht, en dat is zeker een mogelijkheid. Dat kost dan wel 75 euro, plus eigen (mini)bus of touringcar meenemen. Maar als er genoeg mensen meewillen om de kosten te delen, zeker mogelijk.

Alexdepalex;254291 schreef : Ik dacht dat een groot deel hiervan al geruimd zou zijn geweest of dat waren de plannen? Als dat waar is, dan staat het er niet lang meer. Ik ken dit vanwege de urbex-community, waar ik vroeger ook actief in was.
Maar toen was ik nog wat flexibeler. ;)


Ik ken het dorp niet anders dan met die plannen Alex. Wat de status daarvan is weet ik ook niet precies.
Volgens mij is men jaren geleden begonnen om iedereen weg te kopen om plaats te maken voor een nieuw havendok, maar is dat dok toch op een andere plaats gekomen. Er zijn nog 2 of 3 huizen bewoond in Doel, als die mensen weg gaan denk ik dat het dorp alsnog plat zal gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-04-2019 10:49 #981770 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel
Ik ben er diverse keren geweest, kende er iemand die er gewoond heeft. In 2016 woonde er nog 9 huishoudens. Heb toen serieus overwogen om er naar toe te verhuizen, ruimte zat daaro :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2019 01:19 #981796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel
Ik doe sowieso graag mee, maar dat zal geen verrassing zijn!


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2019 09:33 #981845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel
Leuk idee!
Schrijf mij maar op :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2019 19:13 #981855 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic interessepeiling spookdorp Doel
Lijkt mij ook wel leuk :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-04-2019 10:55 #981859 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel
Is er een datum bekend? Ik woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen en wil dan wel ff komen buurten met mijn Daf 55 met 1400 340 motor. Lijkt mij wel leuk om eens wat gezichten te zien bij de namen. Tenminste als ik als niet lid en ‘gluurder’ welkom ben ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-04-2019 21:01 #981864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic interessepeiling spookdorp Doel

hengel;254416 schreef : Is er een datum bekend?


Nog niet, ik wou eerst een balletje opgooien of er interesse is gezien de grote hoeveelheid tijd en energie die er in gaat zitten. Nu denk ik dat we aan de hand van dit topic rustig kunnen stellen dat er draagvlak is.
Ik ga het idee even verder uitwerken, en daarna aftikken met het clubbestuur. Wanneer het plaatsvindt zal op zijn vroegst in Q4 vallen, maar waarschijnlijk eerder 2020 worden schat ik zo.

En natuurlijk ben je van harte welkom om te komen buurten, gezellig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets