× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nachtrit 2018

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2018 16:36 #634959 door V300 register
Nachtrit 2018 is gemaakt door V300 register
Nachtrit Volvo 300 Club 2018


Hij staat al even aangekondigd op de evenementenkalender; de nachtrit . Dit jaar vindt deze plaats op zaterdag 6 oktober, traditiegetrouw beginnen we 's avonds. Vanaf omstreeks half 8 komen we bij elkaar zodat we rond 8 uur één voor één kunnen vertrekken.

Dit jaar werd aan mij gevraagd of ik een leuke rit wilde uitzetten. In het begin vond ik dit een moeilijke, onze nachtrit is namelijk de meest populaire toertocht van de club met dank aan André die deze rit ook vorig jaar door zijn vele ervaring weer prachtig in elkaar had gezet. Dat legt de lat hoog. Omdat ik natuurlijk nooit een evenement in exact dezelfde stijl neer kan zetten als André, heb ik besloten wat te experimenteren. Vroeger, heel vroeger, een hele tijd voordat ik zelf lid van de Volvo 300 Club was, bestond nachtrit uit een puzzeltocht waarbij de route een puzzel was. Dat element heb ik bij editie 2018 weer enigszins terug gebracht. We gaan geen exacte route volgen, maar we gaan navigeren aan de hand van verschillende stijlen van routebeschrijvingen. We hebben situatieschetsen, meerkeuzevragen, het bolletje-pijltje-principe,... Natuurlijk enigszins vereenvoudigd zodat het voor iedereen te doen is, maar op een manier dat het voor de doorgewinterde navigator ook nog steeds leuk is. Inmiddels is deze tocht door meerdere mensen getest en leuk bevonden, hoog tijd om hem aan jullie te presenteren dus :D





We beginnen op de Spottersplaats bij Eindhoven Airport. Voor mensen uit de regio wellicht bekend, dit is dé plaats met uitzicht over het vliegveld. Zeker tegen de avond levert dit een prachtig sfeerbeeld op waarbij je uitkijkt over de verlichting van de gebouwen en landingsbaan, waarbij de vliegtuigen vlak over je heen komen als de wind goed staat. Overdag een plaats van vele (fiets)toeristen, 's avonds een ruime nagenoeg lege parkeerplaats. Vervolgens gaan we één voor één op pad om te kijken op welke geheime sprookjesachtige locatie we uitkomen.

Een kleine impressie van wat jullie onderweg gaan tegenkomen:





Ook het zoek en vind spelletje van onze nachtrit de laatste jaren mag natuurlijk niet verloren gaan, daarom stuur ik jullie op een belangrijke missie. Jullie gaan ons stukje nationaal historisch erfgoed te beschermen; de Nederlandse Volvo. Om vast een tipje van de sluier op te lichten; het verhaal:

Proficiat, u bent met uw Volvo aangekomen op Eindhoven Airport.
Vanavond wordt u echter verwacht op een zeer exclusief feest. Dit feest vindt plaats in een historisch centrum, ongeveer 50 kilometer rijden van hier. Er zullen een aantal belangrijke mensen rond Nederlands historisch erfgoed aanwezig zijn, met als kopstuk Gert Welders. Gert wil voorkomen dat Nederland overspoelt gaat worden met buitenlandse auto’s, en is bang dat de tankstations in de toekomst plaats zullen moeten maken voor elektrische oplaadpunten. Er zijn enkel mensen met een tussen 1976 en 1992 in Nederland gebouwde Volvo genodigd. Dat dat precies de periode is dat onze auto’s zijn geproduceerd is niet toevallig. Gert wil aantonen dat een degelijk gebouwde auto die al meer dan 25 jaar mee gaat, nog steeds schoon en betrouwbaar genoeg is om mee te kunnen in het hedendaagse straatbeeld. Dit kan hij echter alleen als wij allemaal op zijn feest aankomen.
Omdat deze bijeenkomst geheim moet blijven voor de personen die deze bijeenkomst willen dwarsbomen, kunnen we u helaas geen adres of rechtstreekse routebeschrijving geven. U zult uw eigen weg moeten zoeken aan de hand van een beschrijving. Om zeker te weten dat er geen ongenodigden aanwezig zullen zijn zult u ook de code moeten overleggen om u bij het gezelschap aan te kunnen sluiten. Een code die alleen de échte Volvo 300 rijders zullen kunnen ontcijferen. Bij deze brief zitten een aantal aanwijzingen, en ook onderweg zult u aanwijzingen kunnen vinden. De plaatsen waar hints verstopt liggen staan aangewezen in de omschrijving.




Uiteindelijk eindigen we naar schatting tussen 12 uur en 1 uur in een historische dorpskern met prachtig bewaard gebleven gebouwen welke na eeuwen nog steeds in gebruik zijn. Een dorpskern waar het bovendien prima mogelijk is om ook 's nachts nog naar een café te gaan voor een drankje. Maar ook aan de mensen die van ver moeten komen wordt gedacht, want hoewel de nachtrit dit jaar minder centraal in het land ligt, liggen zowel de startplaats als de eindbestemming nabij de snelweg zodat iedereen die dat wil weer een beetje op tijd thuis kan zijn.

Benodigdheden voor deze toertocht zijn er in principe niet, hoewel een zaklamp en een navigator handig kunnen zijn voor het lezen van de routebeschrijving. Verdere benodigdheden worden aan het begin van de toertocht uitgereikt samen met de routebeschrijving en een klein maar exclusief Volvo 300-aandenken aan deze dag.

Aanmelden kan door eenmail te sturen naar de evenementencommissie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.



PS. bovenstaande foto's zijn genomen op de route en kunnen aanwijzingen bevatten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2018 16:38 #976715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit 2018
Wie mogen we dit jaar allemaal verwelkomen op de puzzelrit?

En gebruik dit topic ook zeker voor vragen of om samen af te spreken als je nog een bijrijder of chauffeur zoekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2018 21:50 #976721 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nachtrit 2018
Bart top, ik ben erbij!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2018 22:01 #976722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit 2018
Kijk, eerste aanmelding al binnen. Gezellig Mark!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2018 22:08 #976723 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Nachtrit 2018
Correctie tweede aanmelding .
Ik had mij voor aankondiging al aangemeld bij Bart
Maar doe buiten mededinging mee als reserve organisator
De v340 die ik van powerflux heb overgenomen is weer klaar ervoor want afgelopen maandag in 1 keer APK goedgekeurd zonder aandachtspunten

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2018 22:36 #976724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit 2018
99% zeker dat wij dit jaar ook weer meedoen. Puzzle vuurdoop voor mijn nieuwe 340!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2018 22:36 #976725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit 2018

eipmiw;251643 schreef : 99% zeker dat wij dit jaar ook weer meedoen. Puzzle vuurdoop voor mijn nieuwe 340!


Leuk Wim!
Gelukkig heb ik het voorrecht je nieuwe 340 ook al eerder op de beurs te kunnen bekijken :D

Adaf55;251642 schreef : Correctie tweede aanmelding .
Ik had mij voor aankondiging al aangemeld bij Bart
Maar doe buiten mededinging mee als reserve organisator
De v340 die ik van powerflux heb overgenomen is weer klaar ervoor want afgelopen maandag in 1 keer APK goedgekeurd zonder aandachtspunten

Mvg

André


Gezellig André!

Ik heb ook al veel aan je hulp gehad, super dat je me wilt helpen. Bij aanvang op het vertrekpunt ga ik je hulp waarschijnlijk weer hard nodig hebben, maar daar mail ik je binnenkort over.

Zelf moet ik trouwens even kijken of ik de 340 ga kunnen gebruiken. Ik ken de route (en omgeving) wel ongeveer uit het hoofd dus wellicht dat ik de motor neem (mits het weer dat toelaat) om snel tussen de verschillende punten waar mensen opgevangen moeten worden te kunnen bewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2018 15:45 #976727 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nachtrit 2018

General Custom;251633 schreef :
Aanmelden kan door eenmail te sturen naar de evenementencommissie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Wim en André, ik heb nog geen aanmeldingsmails ontvangen. Ook niet van mezelf overigens :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-09-2018 17:34 #976738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nachtrit 2018

General Custom;251633 schreef : Aanmelden kan door eenmail te sturen naar de evenementencommissie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.



v0lv0freak;251646 schreef : Wim en André, ik heb nog geen aanmeldingsmails ontvangen. Ook niet van mezelf overigens :p



En een beetje mijn fout aangezien ik dat zinnetje in eerste instantie was vergeten en later pas heb toegevoegd :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2018 11:19 #977019 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nachtrit 2018
Over minder dan 2 weken is het al zover!
Op dit moment heb ik slechts een aanmelding van André, Wim en mijzelf.
Kom op mensen, deze editie mogen jullie niet missen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets