× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen: Volvo 340 Vario (1987) Slate Blue - Hardenberg

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2021 22:27 #1041153 door V300 register
Goedenavond,

mijn naam is Bas, kom uit Hardenberg (Overijssel).
In December heb ik onderstaande 340 op de kop getikt.
Variomatic, zo'n 125K op de teller. Bijna geen roest te vinden.
De onderhoudshistorie van A tot Z aanwezig.
En een mooie vis achterop

Was op zoek naar een leuke auto en deze smurf stond 10 KM verderop te koop.
Proefritje gemaakt en meteen overgeschreven.
Wat een apparaat

Heb de auto in eerste instantie aangeschaft om droog van A naar B te komen, niet wetende dat er zo'n liefhebbers club achter zat....
De bedoeling is nu dus wel om er wat aandacht aan te besteden qua onderhoud en storingen (proberen) te verhelpen.
Heb er zelf 0 verstand van en komt bij dat wat mijn ogen zien, mijn handen kapot maken.... 2 linkerhanden dus.
Wat dat betreft zijn alle tips welkom. Uiteraard al even rondgesnuffeld op t forum, veel info al wel kunnen vinden. Geweldig

De auto heeft wat mankementen.
Auto startte erg slecht en liep de eerste kilometers erg slecht.
Dit probleem is inmiddels verholpen door een zeer behulpzame jongeman uit Amersfoort, Dion. (mocht je hier toevallig ook actief zijn: nogmaals hartelijk dank).

Verder doet de aanjager op de vooruit (bestuurderskant) het niet.
Kachel blaast alleen op standje 3. Dit lijkt een weerstand probleem te zijn. (Ik zoek nog een beschrijving om deze te vinden, want lees overal dat dit nog wel wat voeten in de aarde heeft.
Verder wat rubbers vervangen, thermostaat, luchtfilter, olie vervangen.
Kunststof rondom de auto is erg dof, dat gaan we zwart maken.
Interieur verdient wat aandacht, maar kan er in principe prima mee door.
En tot slot op zoek naar leuke velgen. Dus als iemand nog wat te koop heeft...

Mochten er vragen zijn, hoor ik t graag ;)

[ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"large","data-attachmentid":417173}[/ATTACH]

[ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"large","data-attachmentid":417174}[/ATTACH]

[ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"large","data-attachmentid":417172}[/ATTACH]





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
21-04-2021 15:35 #1041159 door BartJu
Hoi Bas, welkom hier.
Leuke wagen, kennelijk met genoeg te doen om je handen te laten oefene in maken ipv stukmaken.

Wat betreft je blazer: alleen standje drie is wrs kachelweerstand, genoeg over te vinden.
Als een helft (bestuurderszijde) niet blaast, maar rechterzijde wel zit er wrs een luchtslang los. Meestal is dit wel te zien en te bereiken door het vilten matje bij de voetenruimte los te maken (zwarte palletjes eruit trekkken, komt ie los). Als hier een slang los ligt, blaast ie wel, maar komt het niet daar aan waar je het wilt hebben bij de voorruit. Trouwens wel een APK punt, de ontwaseming moet het doen, anders afkeur. Maar dat stukje valt dus misschie wel erg mee.

Succes verder, en ja, hier ga je lekker veel informatie en mentale ondersteuning vinden. Als je lid wordt van de club kun je zelfs bij nog meer informatie en kun je deelnemen aan sleuteldagen (corona-afhankelijk). En dat kost paar tientjes per jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2021 19:47 #1041160 door V300 register
Voor de kachelweerstand kun je bij Born Built Beauties terecht: www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34...elen.html#Verwarming

APK is niet zo spannend, er moet warme lucht op de voorruit gericht zijn, meer niet. Voor het dagelijks gebruik is het wel fijn als het gewoon werkt zoals het hoort.

Het is wel een plaatje hoor. Huize Avondrood Edition in dat stofjasblauw en met dat visje op de kont ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
21-04-2021 19:56 #1041161 door BartJu

Niels;n417177 schreef : Voor de kachelweerstand kun je bij Born Built Beauties terecht: www.born-built-beauties.eu/html/volvo_34...elen.html#Verwarming

APK is niet zo spannend, er moet warme lucht op de voorruit gericht zijn, meer niet. Voor het dagelijks gebruik is het wel fijn als het gewoon werkt zoals het hoort.

Het is wel een plaatje hoor. Huize Avondrood Edition in dat stofjasblauw en met dat visje op de kont ;)


Voor de APK is het nog mnder spannend: het hoeft het geloof ik niet eens warme lucht te zijn, maar hij moet er wel lucht tegen aan blazen. Doet ie dat niet, dus als er uit een of meer roosters geen lucht meer komt, dikke kans dus op losse luchtslang onder dashboard. Makkelijk te fixen, zoals ik al beschreef, ik heb er ervaring mee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2021 19:58 #1041165 door Steven340
Bumpers heb ik zelf ook al eens gespoten met motip industrie verf. Zie link voor voorbeeld. Ral 9005 Mat
www.bullstore.nl/motip-industrial-acryll...0GheAAQaAkCPEALw_wcB

Wel eerst licht opschuren met scotch bright, ontvetten en kunstof primer erop.

Maar het resultaat mag er dan zeker wezen, en blijft perfect zitten.
Had eerst een andere verf speciaal voor kunstof, maar dat was op den duur geen succes.

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tIMG_8192.jpg Views:\t0 Size:\t228,6 Kb ID:\t417183","data-align":"none","data-attachmentid":"417183","data-size":"full","title":"IMG_8192.jpg"}[/ATTACH]

Succes :y:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets