× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2020 09:08 #635386 door V300 register
Goedemorgen allemaal,

Komende zomer zouden wij met ons gezin naar Schotland gaan met onze V40 en de caravan. Maar door de coronacrisis gaat dat nu helaas niet door.
Afgelopen zaterdag had mijn vrouw ineens een briljant voorstel. Als we dit jaar niet kunnen, gaan we volgend jaar, maar dan met de 360 in plaats van de V40!

Uiteraard een geweldig idee, maar dit vraagt wel veel voorbereiding. Onze 360 staat namelijk sinds 2012 in de stalling met de uitlaat in 3 stukken in de kofferbak. En een caravanvakantie naar Schotland lijkt mij geweldig, maar de auto moet dan natuurlijk wel fit zijn. Graag zou ik jullie advieen hebben om dit goed voor te kunnen bereiden. Mijn eerste gedachten zijn:

1) Nieuwe uitlaat zoeken en monteren
2) Alle vloeistoffen verversen
3) Nieuwe banden
4) Nieuwe distributieriem
5) Andere radiateur (de huidige is wat dictgeslibt, en met de caravan erachter is goede koeling essentieel)
6) 3 gordels achterin monteren (3 kinderen)
7) Roest aanpakken (lijkt niet heel veel te zijn)
8) Nieuwe APK (loigisch)
9) Andere wieldop zoeken (ik ben er eentje kwijt)
10) Nieuwe filters monteren
11) ...

Wie heeft er nog meer tips? Ik heb gelukkig nog ruim de tijd, maar er gaat ook nog best wat tijd in zitten om alles voor elkaar te krijgen.
In 2010 zijn we trouwens ook met de 360 en een caravan naar Engeland geweest. Toen nog zonder kinderen. Was een geweldige reis. Er is toen helemaal niets kapot gegaan (nog geen lampje)! Ik zou graag willen dat de reis naar Schotland net zo probleemloos gaat, al weet ik dat je nooit alles voor kunt zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 09:27 #984699 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
De 360 staat al ff stil, ik zou proberen zo ruim mogelijk van te voren klaar te zijn en er "zo veel mogelijk" mee gaan rijden. Zo maak je hem wakker en komen er problemen naar boven die je anders onderweg naar Schotland tegenkomt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 09:46 #984700 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.

JKiers;257746 schreef : De 360 staat al ff stil, ik zou proberen zo ruim mogelijk van te voren klaar te zijn en er "zo veel mogelijk" mee gaan rijden. Zo maak je hem wakker en komen er problemen naar boven die je anders onderweg naar Schotland tegenkomt!


Dit is precies wat ik ook wilde schrijven.
Zorg dat de auto deze zomer al klaar is en je voor de vakantie de auto hier al ruimschoots hebt gebruikt.
Denk ook aan het vervangen van je benzineslangen bijvoorbeeld. Die zijn na 30+ jaren zeker niet meer fris.
Remslangen zullen na zo'n lange stilstand ook wel mogen. Toen mijn auto op APK ging na 7 jaar stilstand sprongen bij een goede remtest voren beide slangen samen stuk :no_comment:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2020 09:55 #984701 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Ik wil de auto uiterlijk volgend voorjaar klaar hebben, zodat ik inderdaad een paar duizend kilometer kan testen voordat we weg gaan.
Dat heb ik in 2010 ook zo gedaan (toen had de auto ook 6 jhaar stil gestaan). Er ging toen eigenlijk niets kapot, maar voor mijn eigen gemoedsrust was het wel fijn (en natuurlijk ook leuk om met de 360 te rijden).
Ik heb toen zelfs nog even 180 km/u gereden in Nederland (foei!). Ik wilde testen of er bij zware belasting geen problemen optraden.

Nu ik zo zit te denken... de spiebanen onder de linker ruitenwisser zijn versleten. Dat heb ik ooit opgelost door er wat aluminium folie tussen te doen, maar eigenlijk zou daar wat beters voor gedaan moeten worden. Is zo iets te vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 10:23 #984702 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Bedoel je alleen de spiebanen vervangen of het gehele ruitenwissermechanisme (inclusief daaraan vastzittende spiebanen)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2020 10:24 #984703 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Als het mogelijk is om alleen de spiebanen te vervangen, dan dat. Maar ik ben bang dat ik het hele stangenstelsel achter het dashboard moet vervangen. Of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 10:27 #984704 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Ik heb geen ervaring met alleen spiebanen vervangen. Lijkt me een tijdrovende, uitdagende klus. Meestal wordt (ook bij nieuwere auto's) het gehele mechanisme vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-05-2020 10:29 #984706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Is dat te doen bij een 300? Ik heb het ooit bij een 66 gedaan en daar ging het zonder het dashboard eruit te halen. Ik ben alleen bang dat bij de 360 het dashboard eruit moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 10:32 #984708 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Ik heb het 1 keer gedaan met het dashboard er in houden. Pfffff wat een gemier. Je hoeft het dashboard er niet helemaal uit te halen, maar een stukje van het schutbord af is wel fijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 10:35 #984709 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Uit mijn hoofd nodig: dopje 7 of 8 en dopje tien en grote moer aan buitenzijde weet ik de maat niet van. Zorg dat je de rubbertjes, die lekkages moeten voorkomen, weer correct terug doet. Natuurlijk is dit het uitgelezen moment om je paravaan aan de binnenzijde te behandelen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets