× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

2x Volvo 343 DL '76 en '77

Lees meer
08-11-2019 21:11 #635309 door Steven340
2x Volvo 343 DL '76 en '77 is gemaakt door Steven340
Zal alvast maar wel een topic starten van m'n laatste impuls aankoop.
Althans, ik ging voor een mooie blauw metallic '76 343 en een lichtgele van '77 kreeg ik er gratis bij.

Die laatste had van mij echt niet gehoeven, zeker gezien de staat waarin die verkeerd :barf:
Is ook ooit van Alex geweest, is nog wel terug te vinden op het forum.

Zal maar aftrappen met de blauwe
De blauwe is al veel aan gelast, helaas erg slordig en zal opnieuw moeten.
Maar het interieur is smetteloos, op een paar stoelkapjes die ontbreken en dat de binnenspiegel met parkers in het plafond vast gezet is en zo zijn er nog wel een paar kleine dingen.
Verder zijn wel alle roosters in het dashboard heel en aanwezig, iets wat je niet veel ziet. Aangezien dat plastic behoorlijk scheur en breuk gevoelig is.

Het is een late '76 dus wel 6 cijferige km teller maar nog wel de bobine op het motorblok en het ontbreken van stootstrips.
Dat vind je wel allemaal terug in de lichtgele die juist een hele late '77er is.

De blauwe is helaas ook een groot project waar ik voorlopig niet aan toe zal komen, maar een eerste type in deze kleur ga je gewoon niet meer vinden, en zeker niet in combinatie met dit interieur dus daarom kon ik het echt niet laten.

Uiteindelijk komen er wel zwarte wieldoppen op en het originele front weer terug in combinatie met horizontale koplampwissers.
Nu zit er een bril op van '79 en later en zijn de koplampwissergaten dicht geplamuurd.
Heb al wel een originele chrome spiegel gevonden, een nieuwe zelfs, nu de andere kant nog.

En helaas bij die gele missen ze ook.










En dan de gele
Of eigenlijk beige zoals de originele kleur benaming is.
Tja...................


Ik weet eerlijk gezegd echt niet wat ik hiermee wil doen.
Het is een origineel Nederlandse auto in tegendeel tot de blauwe die uit Duitsland afkomstig is.

En de oude eigenaar wilt hem dolgraag van mij terug kopen als ik hem gerestaureerd heb.
Maar ja, dat wordt nog niet eenvoudig, want hij is echt slecht.

Ze lopen allebei als een zonnetje, en rijden prima.

Maar de gele ontbreken een hele hoop bruine interieur delen.
Dat wordt nog een flinke zoektocht ben ik bang.
De kunstofpanelen voor over de wielkasten achterin zijn vervangen voor zwarte, ook alle roosters in het dashboard zijn van een '78er. En een hoedenplank met flinke speaker gaten.

En verder zijn alle deurpanelen en panelen achterin beschadigd.
En de bekleding zal opnieuw bekleed moeten worden, al het leer is nog wel intakt, dat laatste is verder ook niet het probleem.
En ook het hemeltje is helemaal netjes.

En verder een hele hoop schimmelbende, maar dat is nog wel schoon te maken.


Als ik hem zou willen restaureren, zal ik daar volgende winter mee kunnen beginnen als alles volgens mijn schema verloopt. (tot nu toe wel)
Maar ik heb nog echt mijn twijfels of ik hem niet beter gewoon uit elkaar kan trekken.
Dan hou ik nog niet zo veel bruikbaars over dus op onderdelen gebied schiet ik er niet zo veel mee op. En het ontbreken van zoveel bruine interieur onderdelen.... wat gewoon bijna niet meer te vinden is.


Want ik heb ook nog een bruine 343 L, waar ik al een hoop van verzameld heb, maar nog niet alles.
En dat hou ik lekker bij die auto.










Vandaag wel even lekker alle twee de auto's gewassen en onder een goede hoes in de stalling gezet.
Ze staan lekker bij Fred in de kas, dus voorlopig staat het ook wel goed daar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-11-2019 23:14 #983525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
Mooie projecten weer Steven! De blauwe lijkt sprekend op mijn eerste 343 waar ik in de jaren 80 in rondreed.
De gele lijkt op het oog beter dan de andere gele die je aan het restaureren bent (die met de deuk in het dak).

Misschien kun je voor de gele een soort crowdfundingactie beginnen. Investeerders vinden die ook meedelen in de uiteindelijke verkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2019 07:36 #983526 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
Mijn gele '78er is op sommige plekken weer beter dan deze en andersom.
En die heeft meer schade dan deze '77er.

Deze '77er is meer verrot, ook achterin zit een groot gat. Daar kijk je tegen het wiel aan.


Maar mijn '78er staat op een laag pitje, die gaat wel vóór deze blauwe afgemaakt worden.
Die was er immers eerst.
Maar richt mij nu voornamelijk op auto's die ik gelijk weer van de hand kan doen.
Puur omdat het er nu wel erg veel zijn.

En omdat de oude eigenaar hem dolgraag weer terug wilt kopen, kan ik hem ook gelijk kwijt zijn, en weer kosten overhouden voor een andere restauratie.
Heb hem al gezegd dat bij een volledige restauratie €10.000 eerst komt.
Maar daar is hij zich al van bewust, hij heeft zelf een paar jaar geleden nog een Daf 600 gerestaureerd, eentje uit Californië afkomstig, heel bijzonder, en rijdt dagelijks in een Daf 33. Hij wilde zelf dan ook aan deze 343 beginnen maar wegens tijdgebrek komt het daar al 3 jaar niet van.
De blauwe had hij toen als donor auto erbij gekocht.

Crowdfunding zie ik niet zitten, als iemand nog bruin spul heeft koop ik dat graag, weet nog wel een aantal mensen die ik kan benaderen, en ook maar eens lid worden van de dafclub.
Denk dat ik dan al een heel eind kom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2019 18:02 #983565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
wow... wat zonde van de 21-RF-33... Ik heb 'm nog eens bekeken hier, maar helaas had ik toen geen plek. Auto was toen nog van de zoon van de garagist die hem had verkocht, Volvo Roos in Zeist!

Ik zal eens zoeken, ik moet de foto's nog hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2019 18:03 #983566 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
fijn... forum doet raar. Dubbelpost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2019 22:28 #983567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2019 17:39 #983572 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
Hij ziet er daar nog wel wat beter uit ja.
Dat stuur was ook nog redelijk bruin toen als ik het zo zie.

De voorbumpers heeft een flnke tik gehad wat in de stalling is gebeurd. Zo kreeg ik hem ook.
Echt doodzonde, was een rechte bumper. Daar baal ik wel ontzettend van.
Ook te zien op mijn foto's.

Tja, toch maar opknappen dan. Heb inmiddels al wat diverse bruine delen gevonden, paar kapjes, asbakjes voor achterin, twee binnenspiegels, helaas beide wat beschadigd.
En een kapje voor de a-stijl

De complete zijkanten voor in de bagageruimte zoek ik nog. En eigenlijk ook de deurpanelen, die speakers vind ik geen gezicht.
En zal verder eens een uitgebreide inventarisatie maken van wat ik precies nog zoek en wat ik al heb.

Als ik alles compleet heb wil ik hem wel opknappen.
Eind volgend jaar op z'n vroegst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2019 20:56 #983575 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 2x Volvo 343 DL '76 en '77
Ik denk dat we eigenlijk moeten juichen dat de witte er nog is na 13 jaar stalling e.d.
Toen had ie ook al de vervangende spiegels er op zitten :)
Die na 1980 door Volvo automatisch werden geleverd als je een vervanging voor de vroegere exemplaren moest hebben).
Toch super van je Steven dat je deze wezen er bij hebt genomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets