× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Harm's Spaanse 1988 360 GLT

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2019 21:44 #981681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Mijn excuses voor het formaat, ik was even vergeten hem eerst te verkleinen... Ik ben van veel fora gewend dat ze de foto's automatisch verkleinen, maar hier niet, helaas. Volgende keer zal ik beter opletten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2019 22:59 #981685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Ik heb er maar een albumpje van gemaakt, veel makkelijker: imgur.com/a/v87sjY7


Vandaag heb ik ook een 'flush' van het koelsysteem en de olie gedaan. Het koelsysteem kon het duidelijk wel gebruiken, een paar rondes demiwater waren nodig om al het gruis en 'roestwater' eruit te spoelen. Waarschijnlijk een gevolg van het lange stilstaan. De olie was op zich nog relatief schoon (al vervangen door de vorige eigenaar, ik heb er zo'n 500km mee gereden om eventuele sludge op te lossen, en voor vervangen zo'n reinigingsmiddel toegevoegd), maar is nu in ieder geval vervangen door fijne Castrol GTX en een origineel Volvo oliefilter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2019 23:57 #982954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Inmiddels heb ik ruim 12.000km zo goed als volledig probleemloos van de 360 genoten, wat is het toch een geweldige auto. Zojuist op weg naar huis na een lange vergadering op werk heb ik wel een interessant probleempje ontdekt. Om de hitte uit de auto te krijgen zette ik de beide zijruiten even omlaag (elektrische ruiten), toen ik ze weer omhoog wilde doen bleef de linker zijruit op een kiertje staan, uiteindelijk kreeg ik hem met wat duwen tegen het glas toch weer helemaal omhoog, alsof de geleider los/scheef zit. Ik hoorde al een tijdje een rammel in het portier als de ruit niet helemaal omlaag of omhoog stond, morgen maar eens het deurpaneel loshalen en zien wat er precies aan de hand is. Een mooie aanleiding om te controleren of de tectylbehandeling aan de binnenkant van het portier netjes 'gedroogd' is nu het er een paar maanden op zit en het een paar keer flink heet geweest is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2019 00:02 #982956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Gaat je ruit wel soepel omhoog? Het kan ook zomaar zijn dat het vet in de motor hard is geworden (of erger, vocht/roest in de raammotor) en dat dat laatste stukje te veel weerstand geeft voor de raammotor. Een ander dingetje wat nog wel eens wil helpen als de ruit niet soepel gaat is een drupje afwasmiddel in elke sponning.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2019 00:44 #982966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

General Custom;255872 schreef : Gaat je ruit wel soepel omhoog? Het kan ook zomaar zijn dat het vet in de motor hard is geworden (of erger, vocht/roest in de raammotor) en dat dat laatste stukje te veel weerstand geeft voor de raammotor. Een ander dingetje wat nog wel eens wil helpen als de ruit niet soepel gaat is een drupje afwasmiddel in elke sponning.



Hij loopt gelukkig nog wel mooi soepel, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om intern te kijken, maar een paar maanden geleden zag de motor er keurig uit. Ik verwacht eigenlijk niets anders dan een los schroefje op een van de geleiders. Vandaag ging hij overigens ook op eigen kracht weer keurig omlaag en omhoog. Het zal vast niets ernstigs zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets