× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stevens 1982 345 GLS Blue-Line

Lees meer
16-11-2018 20:36 #635019 door Steven340
Stevens 1982 345 GLS Blue-Line is gemaakt door Steven340
Jaja, nu ben ik officieel eigenaar van een heuze 345 GLS Blue-Line
2.0 en 5 speed ;)

Mijn eerste 2 liter :w00t:

Betreft wel echt een project, het meeste plaatwerk waaronder de deuren is al niets meer, gelukkig heb ik al goede deuren liggen afkomstig van een andere 345 dus helemaal jaar correct om het zo maar te zeggen :)

Motortje liep werkelijk prachtig, wel nog steeds de originele distributie riem af fabriek als ik de vorige eigenaar mag geloven, dus deze zal toch zeker vervangen moeten worden.
Gelukkig zat dat er ook allemaal al bij, inclusief nieuwe spanrol.
De km teller staat net op 103.000 km. Net ingereden :yesyes:

En over nieuwe onderdelen gesproken, de vorige eigenaar had in de loop der jaren heel wat verzameld, echt teveel om op te noemen.
Dus voor de restauratie heb ik al erg veel liggen voor deze auto.
Dat scheelt al enorm.


Bedoeling is wel om hem volledig opnieuw over te spuiten, de striping na te laten maken.
Interieur is werkelijk als nieuw.


Maargoed, wat foto's.

De eerste zijn al wat oudere foto's, staat sinds net in een zeer mooie stalling waar hij zeker een jaar gaat staan.
Heb immers eerst nog wat andere projecten die ik af wil maken.





BB velgen heb ik er ook bij, vroeg me toen bij m'n '91er al af waar m'n wieldoppen waren gebleven.
Daar dus....

(De grijze '91er van mij kwam namelijk van dezelfde eigenaar als deze 345)


Dus ja, voorlopig maar even over dromen, komend jaar zal ik hem niet zien :hmmz:
naja, af en toe even een bezoekje aan de stalling kan geen kwaad ;)

Aangezien dit zeker een blijvertje wordt, maar even een eigen topic aangemaakt i.p.v. het "projecten topic".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2018 21:36 #980025 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Bijzondere auto. Mooie kleur. Gefeliciteerd met deze aankoop. Hopen dat het volgende jaar veel zonnige en warme dagen krijgt. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2018 01:23 #980028 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Vette wagen!
Zou de motor niet meer laten draaien als het daadwerkelijk de originele D-riem is. Heb al meerdere keren gehoord dat zoiets mis ging met een oude riem op B19. Met motor schade tot gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2018 06:27 #980029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Gaaf Steven! Dat is wel een hele bijzondere uitvoering.

Voor wat die riem betreft, beter 10x te veel vervangen dan 1x te weinig. Ik heb het bij de 1.7 gedaan en het stelt echt 3x niks voor.
Die riemen kunnen trouwens wel wat hebben. De 440 had bij aankoop een riem die qua kilometers nog ruim onder de termijn zat, maar qua leeftijd al minstens 3x zo lang meeging dan waar hij op gemaakt is. In dat opzicht kan ik dus prima geloven dat het nog dr originele zou kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2018 16:12 #980031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Mooi Steven! Waar laat je die dingen toch allemaal? Ik ben de tel kwijtgeraakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2018 20:34 #980033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Zo te tellen was dit nummer twaalf... :wtf:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2018 09:37 #980034 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Ehm... ja, eigenlijk 13 mist er nog eentje in de lijst.
Maar die heb ik nog niet op dit forum laten zien.

Bedoeling is om die volgend jaar ook meteen weer te verkopen.
Mankeren een paar dingetjes aan wat de carburateur betreft.

Een 1988 340 DL Special blauw metallic 1.4 met 5 bak.
In nieuwstaat. Werkelijk nergens roest, met leuke striping ;)


Anyway. Even een overzichtje van mijn lijst en waar het staat:
Op volgorde van de lijst dan maar:
Overgens alle bouwjaren zijn in dit geval modeljaren.
Is even makkelijker.

- De gele 1978 343 DL staat bij Erik in restauratie. Volgend jaar met lekker weer mee verder.

- De rood koper metallic 1980 343 GL staat gestald in Heiloo in een plantenkas

- De rode 1980 343 DL staat in m'n garagebox en rij ik zo af en toe mee en staat tevens te koop (prijs is onderhandelbaar)

- De bordeaux rood metallic 1983 340 DL is momenteel m'n daily. Deze staat op kwarttarief, daarom druk bezig m'n '91er klaar te maken als winterauto.

- De beige 1984 340 L staat bij Erik, is nog een groot project, er zal op korte termijn zeker nog niets mee gebeuren. Is ook eigenlijk een gezamelijke auto. Niet alleen van mij.

Maar zo heb ik er nog wel eentje van, de bruine 343 L van 1977 die laatst op de VKB stond. Deze staat alleen (nog) niet in de lijst. Deze beheren we ook met z'n drieën om precies te zijn. Nog altijd wachtend op restauratie.

- De witte 1984 340 DL met CVT was oorspronkelijk van een vriend van me, die heeft een 5 deurs gekocht en heb deze gratis gekregen. Hier rijdt m'n zus nog altijd bijna elke dag in rond. Zij betaald het onderhoud maar blijft in princiepe van mij. Wordt als het aan mij ligt nog een keer een rijkspolitie auto. :+

- De blauwe 1984 340 DL rijdt m'n broer in, zelfde verhaal als die van m'n zus.

- De 1985 340 DL Rai Special, de auto waar het allemaal mee begon staat in de bedrijfshal waar ik altijd sleutel. Was dan ook de bedoeling om dan lekker binnen te kunnen sleutelen, maar nogal druk met andere dingen (auto's) tussendoor dat ik hier niet heel veel tijd voor heb. Dient nu meer als opslag. Staat nog steeds wat laswerk te wachten. Hopelijk deze winter lekker mee verder. Hij staat immers binnen.

- De donkergroene 1985 340 Diesel sedan staat gestald een heel eind weg, maar wel heel goedkoop, wachtend todat deze 40 jaar oud is. Dan volledig restaureren en een originele GL uitvoering van maken. Heb hier alles voor liggen inmiddels. Inclusief donkergroene pluche bekleding afkomstig van een GLS sedan van 1985.

- De blauwe 1985 340 Diesel staat naast de groene diesel gestald. Zelfde verhaal, wachtend todat ze 40 jaar oud zijn. Deze is in erg slechte staat in daarom niet verkoopbaar. Is nu ook niet interesant zo'n oude diesel, daarom bewaar ik deze en daarna ook volledig restauren naar de oorspronkelijke kleur WIT. Hopelijk wordt diesel rijden in de toekomst niet verboden maar we gaan het zien.......

- En tot slot de smoke silver metallic 1991 340 GL Special wat mijn winter daily moet worden. Deze is daar gelukkig bijna helemaal klaar voor. Daarna na de winter verder cosmetisch netjes maken en verkopen. Techniesch is hij in ieder geval al helemaal perfect en gaat als een trein. Staat dus nu voor de bedrijfshal waar m'n Rai Special staat.

Deze 345 GLS staat in een mooie stalling in Heerhugowaard, welke goed beveiligd is en geisoleerd, betaal ik dan wel wat meer voor maar dit wordt zeker een blijvertje dus wil hem wel koesteren.

Zoals je ziet staat er niet zo gek veel bij mij zelf. Veel verspreid en wordt ook o.a. een auto door m'n broer en m'n zus gereden.

Volgend jaar een hoop klaar maken en door verkopen, zo denk ik ook de rood koper metallic 1980 343 GL. Deze mooi aankleden met BB velgen, voorspoiler, mistlampen en jaloezie op de achterruit. Dan wordt het ook een aantrekkelijke mooie auto om te verkopen.

Moet allemaal eerste netjes zijn, anders hebben dit soort auto's geen lang leven meer. Blijven niet zulk populaire auto's. Als ik het voor de winst wil doen kan ik beter mercedessen opknappen.

Maar dat ik drastisch moet minderen was me wel duidelijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2018 11:47 #980053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Dat is een hele mooie auto! Een Duitse? Dan weet ik wel van wie die ooit is geweest.

Ik kan alleen maar zeggen dat zo'n B19A heel prettig rijdt.

BTW: ik heb met een D-riem ook wel eens gehad dat ik die na 50.000 km ging vervangen (vanwege een sleuteldag) en toen was de riem zichtbaar slecht. Veel haarscheurtjes. Kan natuurlijk nog best even meegaan, maar het zag er niet fijn uit. Bij mijn huidige kilometrage is het nog steeds elke 2 jaar een nieuwe. Dat was voorheen elk jaar ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2018 10:04 #980077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1982 345 GLS Blue-Line
Fraaie lijst Steven! Ik bewonder je werk en hobby nogsteeds!:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets