× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Witte 340 Winner

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2018 21:10 #634931 door V300 register
Witte 340 Winner is gemaakt door V300 register
Na een lange zoektocht, een leuk stukje in de Volvoice heb ik eindelijk een leuke witte 340 gevonden.


Op Autoscout kwam ik een advertentie tegen zonder foto's en voor mij een interessante beschrijving:





Dit viel financieel heel leuk uit.


Na een aantal mailwisselingen zou ik afgelopen zaterdag gaan kijken bij de auto. Helaas was de verkoper de tenaamstellingscodes kwijt dus het ging een paar dagen langer duren. Gister belde hij dat ze er waren dus besloot ik met mijn vriendin en nog een goede vriend eens te gaan kijken.


Na een grondige inspectie, proefritje en kritisch overleg met mijn wederhelft... Ik kon het weer eens niet laten, de 4e 340 is officieel. Overschrijven kan met een Android toestel tegenwoordig heel makkelijk terplekke, dus dat was ook zo geregeld.




Man wat is hij smerig zeg, ik dacht ik ga ff langs een wasbox. Er moest ook nodig getankt worden. Vulslang overigens zo lek als een mandje, dat kwam er vrolijk uitdruppelen.



Daar heb ik natuurlijk gewoon personeel voor.







Wasbox was zoals verwacht niet voldoende, het vuil zit er echt goed in. Maar wel een goede voorbehandeling. Morgen ga ik bij mijn schoonmoeder op de oprit hem eens van binnen en buiten flink onder handen nemen.


Zoveel valt er eigenlijk niet eens te vertellen over de auto. Hij is vrij netjes en origineel. De voorbalk (RV) heeft wel wat aandacht nodig, maar verder.. Hij heeft hier en daar wel wat schades, hier is gewoon een klodder verf over heen gegooid. God zij dank, want mijn Blueline is echt rampzalig opgelapt en valt uit elkaar.






Motorkap is wel vrij rot. Als iemand nog een witte heeft liggen, ik hou me aanbevolen. Van deze valt ook nog wel wat te maken daar niet van. We zien het wel.






Wel gunstig, er is net een ''originele set aandrijfriemen voor de CVT (via Volvo momenteel niet meer leverbaar)'' gemonteerd a 170,-


Ook nog een aantal andere dingen: keuring, voorpijp gelast, koppeling afgesteld, luchtfilter + dynamoriem (2e hands....?), hagelnieuwe hoedenplank, nieuwe CVT beschermplaat.


Zoals eerder geschreven, gaat deze auto een museum collectie in. Ik ga eens even kijken wat ik er aan ga vervangen maar i.i.g. al het mogelijke rubber aan de auto. Dat word een flinke bestelling bij BBB. Ook gaat er groot onderhoud gepleegd worden. Zeer waarschijnlijk gaat hij ook gespoten worden. Dat is wel echt nodig.



Groeten,
Lovejoy



Word zeer zeker vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2018 21:37 #976341 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Witte 340 Winner
Ah voor de RET.
Mooi man, heel veel succes ermee :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-08-2018 21:40 #976342 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Witte 340 Winner
Ik heb nog twee witte motorkappen en een witte achterklep hier als je interesse heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2018 08:16 #976343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Witte 340 Winner
Leuk! Proficiat met de nieuwe aanwinst. Leuk dat hij straks in RET kleuren komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2018 09:24 #976345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Witte 340 Winner
Leuk, mooi ding!

Probeer eens de paint restoration kit van Meguiars. Ik denk dat je daar een heel mooi resultaat mee kan krijgen. De auto helemaal overspuiten lijkt mij niet nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2018 11:19 #976347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Witte 340 Winner
Tja. Weet je wat het is, als je een volledig professionele spuitcabine tot je beschikking hebt van 10x6m is hem spuiten wel erg verleidelijk. Er zitten een aantal schades op die niet goed op de foto te zetten zijn waardoor ik spuiten nodig vind. En als ik hem ga spuiten gaat hij volledig uit elkaar, ook de motor eruit.

Hij is denk ik volgende maand in Rosmalen wel te bewonderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2018 14:45 #976348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Witte 340 Winner

2 Fast 4 U;251233 schreef : Ik heb nog twee witte motorkappen en een witte achterklep hier als je interesse heb.


Ik hou me aanbevolen voor een motorkap. Lak maakt niet uit. Zolang ie maar niet rot is. Stuur me ff een mailtje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2018 12:46 #976373 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Witte 340 Winner
Mooiman!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-08-2018 19:28 #976419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Witte 340 Winner
Ziet d'r uit als een prima basis om echt iets leuks van te maken, erg netjes. Succes met 't opknappen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2018 08:44 #976879 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Witte 340 Winner

VolvoDordt;251238 schreef : Tja. Weet je wat het is, als je een volledig professionele spuitcabine tot je beschikking hebt van 10x6m is hem spuiten wel erg verleidelijk. Er zitten een aantal schades op die niet goed op de foto te zetten zijn waardoor ik spuiten nodig vind. En als ik hem ga spuiten gaat hij volledig uit elkaar, ook de motor eruit.


Dat is een luxe die weinigen onder ons hebben natuurlijk.

Ik heb recent een deuk in Cybille (mijn eigen schuld :woops:, ik weet het en ik was er kapot van) door een deukendokter laten uitmasseren. Het resultaat mag gezien worden!

Misschien dat je een heleboel deukjes er zo kunt uithalen want een wagen met patina is zeker zo mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets