× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Justins '86er 360 GL

Lees meer
05-06-2018 14:40 #634894 door Justin Kiers
Justins '86er 360 GL is gemaakt door Justin Kiers
Dag allemaal,

Ik rijd nu bijna een jaar en dik 15k km probleemloos met mijn 360 en dat bevalt me uitstekend. Hartstikke warm of steenkoud, het maakt geen flikker uit, altijd starten - lopen.

Vorig jaar ben ik, een aantal weken nadat ik het probleem met de brandstoftoevoer gefixt had, met drie vrienden 4 dagen naar de Ardennen wezen kamperen met de 360 als vervoer. Dat ging perfect, dus dit jaar willen we weer. Dit keer een rondje Frankrijk, Italië, Zwitserland en via Duitsland terug, zo'n 4000 km. Nu ben ik zelf al even bezig met wat filtertjes vervangen, vloeistoffen zijn onlangs gedaan dus daar heb ik geen omkijken naar.

Nu is mijn vraag of jullie nu verder nog tips & tricks hebben voor wat mee te nemen of waar rekening mee te houden voor onderweg.
We rijden maximaal een keer 700 km op een dag.

Thanks alvast!

De foto is afgelopen zaterdag genomen tijdens een toertocht met oudjes voor het goede doel :)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2018 15:48 #975728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Een paar 360-specifieke reserve-onderdelen meenemen, kan nooit kwaad.
Ik denk dan aan Bosch-relais, dynamoriemen, staafzekeringen, lampjes,
spanningsregelaar dynamo, startmotorrelais en een goede krik en wielsleutel.
En een litertje olie en koelvloeistof natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2018 18:17 #975729 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL

François;250582 schreef : Bosch-relais, staafzekeringen, lampjes, een krik, een wielsleutel en een litertje olie en koelvloeistof natuurlijk...


... heb ik standaard in de auto liggen. De rest is een goeie tip! Thanks!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2018 20:03 #975733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Kom je op afgelegen plekken? Dan zou ik een volle 2e accu (met kapjes over de polen) en gereedschap om deze te wisselen aanbevelen. Je ondervangt zo een kapotte dynamo voor tijdelijk, een kapotte accu en een lege accu. Als je niet op afgelegen plekken komt zou je eventueel ook met startkabels toe kunnen.

Tip 2: je reservewiel. Zorg natuurlijk dat de band goed is en opgepompt. Als je nog zo'n gave originele Sparemaster hebt, neem tijdelijk een ander reservewiel mee met een normale band. Waar een Sparemaster 80km bij 80km/h o.i.d. meegaat kun je op een normale band gewoon de rest van je reis afmaken als je wilt.

Ten slotte zou ik aanbevelen de boutjes van het koppelstukje van de torqtube van tevoren te vervangen als dat nog niet is gebeurd. De kosten zijn nihil, maar als de boutjes slecht zijn kan het koppelstukje bezwijken. In Nederland is het al lastig een andere te vinden, laat staan 1000km verderop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2018 21:25 #975742 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Justins '86er 360 GL
Een accu meenemen zou ik niet doen, je kunt de auto altijd aanduwen. Neem wel een reserve v-snaar mee.

Wat ik ook zou doen; op het ledenmenu staat het storingsboek van het injectiesysteem, zou ik even uitprinten.
Daarnaast ijzerdraad, tie-wraps en ducttape. Daar kun je serieus veel mee doen, ik spreek uit ervaring :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2018 21:45 #975743 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL

volvofiel;250596 schreef : Een accu meenemen zou ik niet doen, je kunt de auto altijd aanduwen. Neem wel een reserve v-snaar mee.


Dat is natuurlijk ook weer zo, gezien het geen automaat is. Deze tip was min of meer uit eigen (vario-)ervaring geboren: tig dingen aansluiten op de 12 volt aansluiting en vooral niet uitzetten als je ergens een paar uur gaat uitrusten. Toen werd starten toch ineens lastig :f
Sinds dien gaat er bij mij dus een extra accu mee op vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2018 21:55 #975744 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Klinkt als een leuke route Justin, ik ben zelf ook van plan om ook zoiets te doen dus ik zit ook al een tijdje te denken wat slim is. Naast vloeistoffen en reserveonderdelen zou ik ook het nodige gereedschap meenemen. Vergeet ook vooral de duct-tape en WD-40 niet, daarme krijg je alles weer aan de praat.
Vergeet ook (als je ze niet standaard bij hebt, wat wel slim is) een aantal veiligheidsdingen mee te nemen, zoals hesjes, gevarendriehoek, extra set lampjes en zekeringen. Een brandblusser is ook zeker een aanrader, je weet maar nooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2018 22:25 #975747 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL
De hoeveelheid afgelegen plekken zal wel mee vallen. We willen van stad naar stad.
Hahah, storingsboek van de injectie. Ik denk dat ik er inmiddels zelf wel één kan schrijven. Heb vorig jaar werkelijk álles los gehad en geruild om er achter te komen waarom die (verdomde) B200E niet wilde lopen. (Nu zweer ik er bij hoor ;) )

IJzerdraad, tiewraps en tape staan op de lijst!

Ik neem idd ook standaard enkele stukken gereedschap mee en een halve meter brandstofslang. De originele gevarendriehoek in verpulverde verpakking ligt standaard in de kofferbak naast lampjes en zekeringen ;)

Thanks allemaal voor alle reacties al!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-06-2018 09:53 #975757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Justins '86er 360 GL
Een bandenspanningsmeter en een lidmaatschap van de anwb met tijdelijke uitbreiding naar europa kan ook heel fijn zijn.
Ik heb zelf deze webwinkel.anwb.nl/webwinkel/bandenspanningsmeter.html .
Soms zijn die palen bij tankstations niet helemaal in orde, dus dan kan je het controleren.

webwinkel.anwb.nl/webwinkel/alcoholtest-2-stuks.html die zijn verplicht om bij je te hebben in Frankrijk.
Hier een lijstje:
www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informati...licht-mee-in-de-auto
Neem ook voor iedere passagier een hesje mee.
En als je die nog niet hebt een lifehammer en een jerrytank voor het geval dat.
Nu lijkt het net een advertentie voor de anwb, maar dat is echt niet mijn bedoeling. Veel van die spullen kan je ook bij de Hema, Action of ergens anders krijgen.

Verder zou ik ook kritisch naar de banden kijken.
Ik heb een keer een goedkoop doppensetje van de Aldi of Lidl gekocht, die zijn heel licht en perfect voor onderweg en dan heb je meteen alle maten bij je.
Ik had met Tele2 onbeperkt altijd overal internet vorig jaar zonder extra kosten toen ik door Europa reisde, dus dat is misschien ook een tip.
Een potje of tube boegem balsem voor verbrandingen kan ook heel fijn zijn, neem ik zelf altijd mee op reis. En als je vaseline nodig hebt om iets af te dichten dan kan je dat spul er ook voor gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2018 16:29 #975765 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Justins '86er 360 GL

Robert340;250611 schreef : Een bandenspanningsmeter en een lidmaatschap van de anwb met tijdelijke uitbreiding naar europa kan ook heel fijn zijn.
Ik heb zelf deze webwinkel.anwb.nl/webwinkel/bandenspanningsmeter.html .
Soms zijn die palen bij tankstations niet helemaal in orde, dus dan kan je het controleren.

webwinkel.anwb.nl/webwinkel/alcoholtest-2-stuks.html die zijn verplicht om bij je te hebben in Frankrijk.
Hier een lijstje:
www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informati...licht-mee-in-de-auto
Neem ook voor iedere passagier een hesje mee.
En als je die nog niet hebt een lifehammer en een jerrytank voor het geval dat.
Nu lijkt het net een advertentie voor de anwb, maar dat is echt niet mijn bedoeling. Veel van die spullen kan je ook bij de Hema, Action of ergens anders krijgen.

Verder zou ik ook kritisch naar de banden kijken.
Ik heb een keer een goedkoop doppensetje van de Aldi of Lidl gekocht, die zijn heel licht en perfect voor onderweg en dan heb je meteen alle maten bij je.
Ik had met Tele2 onbeperkt altijd overal internet vorig jaar zonder extra kosten toen ik door Europa reisde, dus dat is misschien ook een tip.
Een potje of tube boegem balsem voor verbrandingen kan ook heel fijn zijn, neem ik zelf altijd mee op reis. En als je vaseline nodig hebt om iets af te dichten dan kan je dat spul er ook voor gebruiken.


Pechhulpregeling is gelukkig allemaal goed geregeld via mijn verzekering. Bandenspanning check ik regelmatig, en ze lopen nauwelijks leeg dus dat vertrouw ik wel. Alcoholtesters, hesjes en lifehammer zijn present. Jerrytank is eventueel nog wel een goed idee idd.
Banden zijn toevallig gisteren gecheckt en opnieuw gebalanceerd, heerlijk, wat een verschil!
Doppenset heb ik ook standaard in de auto.

Thanks!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets