× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 Basis 1987

Lees meer
04-03-2018 21:09 #974333 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Ik heb geen goede deur kunnen vinden. En ook geen goed spatscherm in de kleur. Dat wordt zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2018 20:04 #974344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Gaat goedkomen. Met een beetje geluk ben ik een en ander op het spoor en komt er later deze week een update!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-03-2018 22:33 #974569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Inmiddels zijn we twee weken verder. Tijd voor een korte update (helaas zonder foto's, deze komen zsm!)

Het grootste probleem was dat we geen achterbumper hadden, waardoor de auto dus niet de weg op mocht. Uiteindelijk via Marktplaats hebben we een op het oog knappe bumper gevonden, tezamen met een grill en draaiknoppen voor de bestuurdersstoel. De bumper bleek minder mooi als gedacht, dus we hebben het binnenwerk overgebouwd op onze "buiten" bumper. En met succes, want de bumper zit erop! Het was een erg creatieve avond, want de grill die we hadden meegenomen bleek een ander type te zijn als die erin zat, dus we zijn ook hier aan het modificeren gegaam, en wel door het overbouwen van het logo, ook met succes (hoe kan het ook anders) :D

Verder ben ik aan de slag gegaan met de tellerbak. Deze staat inmiddels wat kilometers verder, maar is inmiddels helaas weer defect, dus deze ga ik morgen voor de 3e keer loshalen. Iemand ideeën voor een permanente oplossing?

Tot slot zijn we gestart met de laatste cosmetische fase van de buitenkant. Het aanpakken van de rottigheid en het ophalen van de lak. Dit laatste ben ik mee begonnen, maar gezien het weer heb ik dit nog niet afgemaakt. De roest is het volgende project. Bij gebrek aan een goede deur en scherm in de kleur besloten om de deur in elk geval te gaan herstellen. Het voorscherm is te ver heen, dus dit gaat waarschijnlijk een te spuiten scherm worden. Mocht iemand een wit voorscherm zonder gaten voor een 3e knipperlicht hebben hoor ik het graag!

Zo dit was hij weer even! Foto's volgen snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2018 20:17 #975177 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Zo na weken weer eens een update...

De vorige keer dat ik een stukje schreef had ik net de kilometerteller gefixt. Echter ging deze toen weer kapot. Na nog twee keer maken en kapot gaan weet ik het niet meer zo goed, dus mocht iemand nog ideeën hebben, graag!

Zoals gezegd zit de achterbumper er weer stevig op. Echter, binnenkort gaat hij er weer af, zodat we de achterzijde van de auto mooi en roestvrij kunnen maken. Maar voor nu:
Bijlage:


Met dank aan Serva Volvo een mooie kentekenplaathouder weten te bemachtigen, zodat de achterkant er "af" uitziet. Dit is een rare tik van mij, dat er een kentekenplaathouder van een merkdealer op moet zitten :)
Bijlage:


En gelijk maar even een ritje:
Bijlage:


En dan natuurlijk het cosmetische avontuur. Helaas geen spullen in de kleur gevonden, dus dan zelf maar een beetje klooien met een goede metaalplamuur en lak in de juiste kleur. We zijn begonnen met de deur. Die was er het ergst aan toe, dus bij geen succes zouden we die als eerste "afschrijven".

Eerst maar eens begonnen met het kaal maken en een anti-roest behandeling:
Bijlage:


Daarna plamuren en schuren en even in de grondlak voor de oneffenheden:
Bijlage:


Omdat we een beetje in tijdgebrek kwamen en omdat we het na een dag beunen ook wel zat waren, hebben we de afwerking maar even gelaten. Wel waren we benieuwd of de kleur wel een beetje matchte, dus daar hebben we toch maar even een laagje van opgespoten. Volgens mij hebben we best goed gegokt :)
Bijlage:


En dan het tussentijdse eindresultaat:
Bijlage:

Bijlage:


Omdat we toch bezig waren hebben we gelijk de voorplaat meegenomen. Deze was door de vorige eigenaar matzwart gespoten maar dit deed toch wel heel erg af aan de auto, dus hebben we deze ook maar in de kleur gespoten. Ook hier geldt: afwerking volgt de vorige keer. We wilde na een dag lang klussen gewoon even wat resultaat zien. Volgende week gaan we er weer mee aan de slag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2018 20:36 #975178 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987

Bryan;250000 schreef : Met dank aan Serva Volvo een mooie kentekenplaathouder weten te bemachtigen, zodat de achterkant er "af" uitziet.


Hij is natuurlijk pas écht af met een Volvo 300 Club sticker op je kentekenplaathouden :yesyes::D

Over de teller, ik zou er gewoon een andere inzetten. Eventueel heb ik er wel eentje voor je liggen die ik op de oude kilometerstand kan zetten voor je.
(de tellerstand verzetten is niet moeilijk, maar ook iets wat we niet op het forum uit moeten willen leggen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2018 19:06 #975194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Je hebt een PB!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2018 19:38 #975197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Ok, ik ben een sukkel...

In een poging om het interieur wat te fatsoeneren wilde ik wat verzinnen om het er steeds uitwippende alarmlichtschakelaartje vast te zetten. Bij het loshalen trok ik helaas het hele frame in zessen :(

Wie kan mij helpen aan het framepje rond de luchtroosters?
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2018 20:25 #975202 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Erik heeft een magazijn vol v300 onderdelen

forum.volvo300club.nl/member.php?u=306
bij 'about me' kun je z'n email-adres vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2018 20:32 #975203 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Das ff minder...

Als je het straks weer in orde hebt, ik heb de schakelaar vastgezet met twee stukjes Velcro, die schakelaar gaat voorlopig nergens heen.
Als ik hem er toch uit wil halen zal ik dat zo te zien heeeeel voorzichtig moeten doen..

Succes met het herstel, en nee, je bent geen sukkel.
Je hebt hooguit geleerd dat kunststof delen na verloop van tijd hard en broos worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-04-2018 12:31 #975214 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 Basis 1987
Het was echt aanraken en versplinteren. Het leek wel ijs!

Hopelijk heeft Erik wat liggen.

Zaterdag 19 mei gaan we mee doen met de Zoetermeerse Oldtimerdag. Voor die tijd hoop ik dat hij weer compleet is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets