× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste 343!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2017 17:40 #973095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!
Leuke reacties! :)

hwe1993;247808 schreef : Mooie bak, ziet er super origineel en erg netjes uit. Benieuwd wat je er uiteindelijk aan en mee gaat doen. Geniet ervan in ieder geval.


In het voorjaar eerst maar eens zien hoe de koppeling is, want deze is mij nu een aantal keren gaan slippen. Het aangrijppunt van het pedaal zit ook erg hoog en is erg kort. Misschien is het met wat afstelling nog te rekken.

Spurt;247809 schreef : Ziet er netjes uit. Geen roest te bekennen op de foto's. Overgespoten?


Wat roest betreft is ie nog erg netjes. En inderdaad, hij is deels overgespoten geweest, is mij verteld. Als je 'm goed van dichtbij bekijkt is het wel te zien. Ik vind het niet heel lelijk gedaan. ;)

Steven340;247810 schreef : Zeer mooie auto, en nog zo gaaf ook.

Het type plaatje achterop de achterklep is van een iets later type, deze hoort ook in de stijl van de "Volvo" letters. Heb die nog voor je liggen eventueel. stuur maar een PM ;)


Was ik inderdaad ook al achter. En heb toevallig eergisteren een setje emblemen van Marktplaats geplukt, die net vandaag door de bus zijn gevallen.
Betreft het merk-plaatje, 343DL-plaatje en de zijplaatjes die aan de voorschermen horen te zitten, er mist bij de mijne één). Van het voorjaar ook maar even aandacht aan besteden.

link.marktplaats.nl/m1226043834

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2017 21:41 #973096 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn eerste 343!
Nou zijn die schiltjes voor op de zijschermen op marktplaats van een eerder type.
Hier staat groot "343 DL" terwijl bij jouw heel groot "Volvo" staat.

Alleen '76 t/m modeljaar '78 had dit type van marktplaats.
1979 is het enige jaar die "Volvo" had met klein daaronder "343 DL"

In 1980 was het alleen een "Volvo" embleem zonder schiltje.

Als je per se de goeie wilt hebben, heb één net schiltje liggen van het goeie jaar voor je ;)
En het lijkt erop dat het rechter spatbord al eens vervangen is, aangezien hier geen gaatjes in zitten om dat schiltje in te prikken.
En omdat het rechter knipperlicht een zwarte rand er omheen heeft i.p.v. zilver grijs zoals bij de linker.
Ook dat was alleen voor 1979.

En dat de spiegels niet kloppen, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
zolang jij maar plezier van je auto hebt, dat is natuurlijk het belangrijkste ;)


Ben zelf nogal van de details :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2017 22:36 #973097 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!

Steven340;247812 schreef : Ben zelf nogal van de details :D


Ge-wel-dig! Je kunt zo aan de slag als script supervisor bij de film... :humor:

Maar serieus: dit soort details zijn van grote waarde! En mochten onze brikjes ooit nog eens wat waard worden, dan tellen dit soort details.
Bovendien zorgt het voor historische correctheid.
En daar ben ik een groot voorstander van... :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-11-2017 03:18 #973098 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Mijn eerste 343!
Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.
William had deze al jaaaaaren in de advertentie-rubriek staan.
Blijft een leuk ding, is destijds al aardig wat aan gebeurd qua plaatwerk en interieur.
Veel plezier ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 09:28 #973099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!

Alexdepalex;247814 schreef : Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.


Precies, er komt uiteindelijk een geschikte koper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2017 10:13 #973101 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Mijn eerste 343!

Steven340;247812 schreef : En dat de spiegels niet kloppen, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
zolang jij maar plezier van je auto hebt, dat is natuurlijk het belangrijkste ;)
Ben zelf nogal van de details :D


@ Steven: Klopt wat je zegt over de spiegels maar als je vanaf ongeveer 1982 de originele spiegels bestelde (dus op het onderdeelnummer) dan kreeg je de spiegels geleverd die er nu op zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 10:45 #973103 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!

Steven340;247812 schreef : Nou zijn die schiltjes voor op de zijschermen op marktplaats van een eerder type.
Hier staat groot "343 DL" terwijl bij jouw heel groot "Volvo" staat.

Alleen '76 t/m modeljaar '78 had dit type van marktplaats.
1979 is het enige jaar die "Volvo" had met klein daaronder "343 DL"

In 1980 was het alleen een "Volvo" embleem zonder schiltje.

Als je per se de goeie wilt hebben, heb één net schiltje liggen van het goeie jaar voor je ;)


Ik heb het pakketje emblemen eigenlijk alleen gekocht voor het 343DL-embleem. ;) William heeft nog ergens het originele zij-schiltje liggen, en stuurt deze mij toe wanneer ie 'm tegenkomt.

Steven340;247812 schreef : En het lijkt erop dat het rechter spatbord al eens vervangen is, aangezien hier geen gaatjes in zitten om dat schiltje in te prikken.
En omdat het rechter knipperlicht een zwarte rand er omheen heeft i.p.v. zilver grijs zoals bij de linker.
Ook dat was alleen voor 1979.


Dat zou heel goed kunnen! Leuk dat jullie deze details al zien, ik moet de hele 343-serie nog leren kennen.

Steven340;247812 schreef : En dat de spiegels niet kloppen, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
zolang jij maar plezier van je auto hebt, dat is natuurlijk het belangrijkste ;)


Ook goed dat je dit zegt, wat me nog niet opgevallen. De bedoeling is wel dat ik mijn 1990 GL Special als 'dagelijks' vervoer blijf gebruiken, en optisch niet te veel investeer, en de 343 juist als 'investering' zie, aangezien ze met een rap tempo zeldzamer worden. Moeite waard om deze zo origineel mogelijk en gaaf te houden.

Steven340;247812 schreef : Ben zelf nogal van de details :D


Geen verkeerde eigenschap, hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 10:48 #973104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!

Alexdepalex;247814 schreef : Zo zie je maar weer, de aanhouder wint.
William had deze al jaaaaaren in de advertentie-rubriek staan.
Blijft een leuk ding, is destijds al aardig wat aan gebeurd qua plaatwerk en interieur.
Veel plezier ermee!

Lucluc;247815 schreef : Precies, er komt uiteindelijk een geschikte koper.


Ik had 'm al een tijdje op de korrel, maar ja, geen mogelijkheid om 'm droog te kunnen stallen, dus iets weerhield me ervan om contact te zoeken. Sinds kort heb ik die mogelijkheid wel, dus meteen maar mijn interesse getoond.

Tijdens de eerste bezichtiging was ik meteen verkocht. De auto is erg 'gaaf', compleet, netjes en technisch prima. Ik hoop dat ik er nog lang plezier van heb. En het blijft leuk om weer eens te schakelen. Vario rijden is leuk, maar schakelen eigenlijk leuker. ;) Het heeft allebei z'n voor- en nadelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 15:57 #973109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!
Bijzonder fraai, zo'n Karlsbad Yellow 343.
Meet weemoed denk dan terug aan mijn '80-er:

Op 3 augustus 2001 gekocht, deels gerestaureerd en op 6 december 2006 weer verkocht.
Laats vernam ik dat de huidige eigenaar 'm verkopen wil, want hij is die 11 jaar als dagelijks vervoer gebruikt en heeft altijd buiten gestaan, heeft 'm niet goed gedaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-11-2017 16:36 #973110 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 343!
Hé wat leuk, dat is bij mijn oude huis om de hoek.
Kamelenspoor in Maarssen. Ik heb daar 10 jaar gewoond. Mijn 360 heft daar nog voor mijn deur gestaan....
En die verkoper. Is dat William? Zo ja, dan is hij binnen Maarssen verhuisd. William en ik zijn zelfs nog een tijdje collega's geweest. Aardige man.
O ja, veel plezier met de leuke 343 trouwens. Ik heb hem een tijdje geleden in Maarssen zien staan. Fijn dat hij bij een liefhebber is.

Jilger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets