× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE 1984 van Albert

Lees meer
08-02-2017 18:13 #634412 door Albert Jan Algera
Volvo 360 GLE 1984 van Albert is gemaakt door Albert Jan Algera
Gezien ik al een tijdje rond spook op dit forum.
Laat ik bij deze mijn 300 maar eens showen.
Na een aantal jaar te hebben rondgereden in verschillende auto's waaronder 3x maal een Peugeot 309 en een Lada Samara was ik op zoek naar iets anders.

Ik had daarvoor een aantal eisen opgesteld.
Het moest een auto zijn met achterwielaandrijving, een sterke motor, niet te hoge vaste lasten en geen benzine slurpen.
De auto zelf moest hard zijn en nog vele kilometer mee kunnen.
Zodoende kwam ik op een Volvo 360 op LPG.

Vervolgens vond ik er één die aan alles voldeed maar een te hoge vraagprijs had waardoor ik hem op dat moment niet kon betalen. Ik had het telefoonnummer van de éérste adverteerder opgeslagen. In de tussentijd bleef ik doorzoeken en een tijd later kwam ik dezelfde auto weer tegen in een advertentie. Ik probeerde een afspraak te maken voor een bezichtiging en de verkoper vroeg of ik die zaterdag nog kon komen. Helaas was ik dat weekend weg. Meteen na dat weekend zou ik wel kunnen komen kijken, maar helaas had (datzelfde weekend) iemand anders de auto gekocht.
Baalde er flink van, want in gedachten had ik hem al.

Waarna ik na een behoorlijke tijd voor de 3de maal dezelfde auto zag.
Inmiddels werd er volop gespeculeerd over "de oldtimer regeling".
Dus werd deze auto tegen bijna de helft van de prijs aangeboden dan bij de eerst advertentie.
Op dat moment was ik na het afronden van werktuigbouwkunde aan mijn 2de studie begonnen HBO autotechniek en had ik weer niet zo'n bedrag paraat. Wel meteen gebeld voor een bezichtiging. De auto bleek erg netjes en hard te zijn. Had tegen verkoper gezegd dat ik de volgende avond zou bellen voor een beslissing. In de tussentijd had ik de verkoper (die als eerst de advertentie had geplaatst) opgebeld om van alles te vragen over de auto (deze had er toch geen belang meer bij). Het bleek dat deze auto (3 eigenaren terug) 10 jaar lang van een 'Volvo liefhebber' was geweest (die hem niet gebruikte om veel in te rijden) en daarna door die verkoper (van de éérste advertentie) in 2008 bij een km-stand van 80.000 een lpg installatie was ingebouwd. Dit verklaarde de goede staat en lage km stand. Het klonk allemaal heel goed.
Dus toen ik de huidige verkoper opbelde om het bod te doen zei die (voordat ik had gesproken) zijn uiterste prijs. Meteen mee akkoord gegaan, en gelukkig kon mijn broertje met een extra duizend euro inspringen waardoor ik de eigenaar van de auto werd. Op dat moment had de auto 145.000 gelopen.

Bijlage:

Poster


Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Zelfs de hond past goed bij het nette interieur.

Bijlage:

Volvo radio met Cd-speler

Bijlage:

B19E motor 115Pk


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2017 18:40 #966374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Naar mijn mening een van de mooiste uitvoeringen van de 300-serie die er ooit is geweest :)
GLE, sedan, bruin interieur en een bijpassende koetswerkkleur. Heel mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2017 21:05 #966379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Mooie wagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2017 23:44 #966381 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Ik vind de GLE echt een fijne snelweg auto. Rijdt fijn, laag in de toeren. Of je nu 120 of 160 km/h rijdt het blijft lekker stabiel.
Ook met de caravan rijden is geen probleem op dat moment gebruik ik de 5de versnelling niet doordat in zijn 4 het koppel net wat beter is bij 80 km/h.

Bijlage:


Ben al naar heel wat landen op vakantie geweest.

Bijlage:


Met zwarten velgen van een Volvo 440 vind ik hem net iets mooier

De eerst paar jaar heb ik zorgeloos met de auto kunnen rondrijden.
Waarbij ik kwa onderhoud enkel de slijtage onderdelen:
-D-riem
-Waterpomp,
-Uitlaat
-Banden
-Bougies
-Olie en filter had vervangen.
En één keer een probleem gehad met de bekabeling na het installeren van de accu na de winterstop.

Maar afgelopen maanden ben ik flink (dagelijks) aan de gang geweest met de auto om hem (weer) goed en netjes te krijgen.
-Remklauwen voor gereviseerd, achter vervangen en nieuw schijven.
-Andere brandstoftank (oude bleek bij APK rot te zijn)
-Brandstofpomp
-Brandstofslangen
-Ander stuurhuis (er zat ligte radiaal speling op één kant)
-Radiateur laten dicht solderen.
-Bougies, bougiekabels verdelerkap,
-Nieuwe deur-, deurgreep, en raam rubbers.
-Enkele sierstrips vervangen.

Bijlage:


Mooi dat de radiateur van koper is. Hierdoor is hardsolderen goed mogelijk.

Daarna wilde de bekende roesplekken goed aanpakken bijwerken. Bij de APK was iets gelast aan kriksteun. Maar had ook in wielkas plekje en de voorbalk. Dus na een bedrijf geweest om dit goed te laten aanpakken dit laten doen omdat ik aantal jaar niet meer heb gelast en geen mig/mag apparaat in bezit heb. Merkte dat laswerk niet goedkoop is. Vervolgens was ik tot besef (mede door veel lezen op het forum) dat de auto goed geconserveerd moest worden anders zou ik jaarlijks duur laswerk hebben. Dus had er eerst aan gedacht om hem zelf te tectyleren. Maar toch maar besloten om een volledige Dintol behandeling te laten doen. Wat ook zeker wat kost, maar op deze manier zou ik in ieder geval de auto nog heel lang in stand kunnen houden.

Bijlage:


Hiervoor vrijwel alles van binnen leeggehaald, zodat ook van binnenuit alle deuren enz goed konden worden ingespoten.

Bijlage:


Door het verwijderen van lpgtank, achterbank, reservewiel enz. was de auto een stuk lichter. Dit veranderde echt zijn acceleratie en gedrag in bochten. "ik snap de cuprijders wel!". Rijdt heerlijk.

Maar goed na de Dintrol ziet de auto er van onder ook weer super uit.

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-02-2017 23:57 #966382 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Is dit niet de oude van Steven geweest?
Punkazz?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2017 10:27 #966383 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert

Alexdepalex;244213 schreef : Is dit niet de oude van Steven geweest?
Punkazz?


Nee Steven heeft hem zelf uit Duitsland gehaald, dus dat strookt niet met dit verhaal. Volgens mij heeft Steven die auto ook nog steeds?

Mooie bak! Inderdaad de perfecte kleuren combinatie! Ben er wel een beetje jaloers op :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2017 12:28 #966385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Wat een prachtige wagen! En dat interieur, heerlijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2017 13:03 #966388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
Mooie auto hoor! Volgens mij is dit die met een kenteken uit 1987 (beginnend met S?). Ik heb hem een keer in Laag Keppel (waar ligt dat nou :D) geparkeerd zien staan. Dat kenteken verbaasde me toen, omdat het model uit 1984 is (of misschien 1983). Het is vast een heerlijke auto. Het enige verschil met de mijne is dat ik een groene heb en een motor met carburateur. Interieur precies het zelfde. Inderdaad heerlijk relaxed op de snelweg. Ook goed om te lezen dat je hem zo netjes houdt. Dit is écht iets bijzonders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2017 13:57 #966389 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert
De werkelijke bouwdatum van de auto is februari 1984. Dat het kenteken met die letters uit 1987 begon wist ik niet eens. Op de deur kun je nog de afdruk van een (showroom?) sticker zien met daarop het jaartal 1984.

Bijlage:

Het is moeilijk te zien maar er staat: Volvo 1984

Bijlage:

Ik zag me auto al een paar keer bij "gespot" voorbij komen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2017 21:43 #966395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE 1984 van Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets