× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Johan's 340GL

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2015 21:18 #958913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL
Mooie auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2015 21:29 #958914 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Bedankt voor het antwoord op de brandstof vraag en het compliment.

Linksachter zit nog het reservewiel, deze wordt morgen weer omgewisseld voor het reguliere wiel. Hiervan bleek het ventiel lek te zijn. De 4 banden zijn 2 jaar geleden (en 4.000 km sindsdien) vervangen. Zitten Michelin Energy banden onder. Bedoeling om volgend jaar de velgen opnieuw te spuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2015 21:33 #958915 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Johan's 340GL
Welkom hier Johan, en heel veel (rij) plezier met jouw 340!

Ik begrijp dat je in Heerenveen woont?
Mijn zus woont daar ook, dus wie weet kunnen we dan eens een 'mini-meet' organiseren.

Jouw aanwinst ziet er goed uit, plekjes hier en daar of een klein ander mankement zijn vaak prima overkomelijk, zeker als het je leuk lijkt lid te worden is er nog veel meer informatie beschikbaar en zou je eventueel naar de sleutel dag in Enschede kunnen komen de 24e.
Krijg je meteen een wat beter beeld van de staat waarin jouw nieuwe aanwinst verkeerd door de dan aanwezige kennis.
En last but for sure not the least, de gezelligheid van onze club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-10-2015 21:48 #958916 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Leuk, dan kunnen we eventueel ook nog een poetsdag doen. Ik leer graag van de meester. :humor: Daarnaast nog heel veel andere dingen te leren.

Woon inderdaad in Heerenveen. De 24e lukt mij helaas niet, daar had ik al naar gekeken. Leek mij zeker leuk. wil graag leren om dingen zelf te kunnen doen. Na volgende week breng ik hem naar de stalling. Hij moet zo weinig mogelijk buiten staan met dit weer. In verband met overgangsregeling mag hij toch niet rijden in december, januari en februari. Pas zodra de pekel van de weg is komt hij naar buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2015 18:00 #958919 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Vandaag de APK keuring, waar hij direct doorheen kwam zonder aantekeningen o.i.d.
De heren van de garage gaven wel aan dat tussen het staal en de tectyllaag op een paar plekken roest begint te komen. Er zijn foto's gemaakt, welke je hieronder ziet.

Op de volgende plekken:

Linksvoor wielkas onderaan richting deur onderste stukje
Rechtsvoor wielkas onderaan richting deur onderste stukje
A-spijl ter hoogte van motorkap
Voorbumper onder kentekenplaat

De schadeherstelbedrijven gaven aan dat er voor de wielkasten 2x een heel klein stukje ingelast moet worden.

Voor de voorbumper idem

De andere plek kon kaalgehaald worden en daarna spuiten in kleur of gewoon afwerken omdat het niet in zicht zit.

Prijsopgaves is op basis van spuiten in kleur en zitten tussen de ? 600'- en ? 650,-. Geven hierbij aan dat zij het door een handige hobbyis (of schade hersteller in eigen tijd) zouden laten doen omdat het eigenlijk niet het werk is.

Wie weet nog iemand (binnen de club) die deze werkzaamheden kan en wil uitvoeren? Ook tegen een redelijke prijs? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

A stijl

Bijlage:


Linksvoor wielkas onderaan richting deur onderste stukje:

Bijlage:


Rechtsvoor wielkas onderaan richting deur onderste stukje

Bijlage:


Onderkant bumper thv kentekenplaat:

Bijlage:


Vandaag ook de onderhoudshistorie van de vorige eigenaar gekregen. Alle facturen vanaf 1987 (eerste beurt) tot en met heden. Netjes ieder jaar beurt gehad. Ontdekt dat bij 80.000 km de volledige koppelingsset al vervangen is. En de zaken die ik al eerder had aangegeven. Volgende week woensdag komt het nieuwe vooruit erin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2015 21:09 #958923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL
Mooie 340 heb je gekocht Johan!
Een variosedan en dan ook nog een GL, die zie je niet vaak meer.

Over je brandstofvraag; loodvervanger is niet nodig voor een latere 340 zoals jij hebt, enkel de hele vroege 343-tjes uit de jaren 70 hebben dat echt nodig. Een katalysator zal een '87er ook niet hebben volgens mij, dus kwaad kan het ook niet. Deze motoren draaien zelfs prima op 95.
Je zou echter wel de afweging kunnen maken om 98 te tanken. In mijn persoonlijke ervaring loopt de motor dan net wat mooier (mits motorisch 100% in orde) en wordt hij tevens wat zuiniger.

Om te lassen heb ik persoonlijk hele goede ervaringen met dit bedrijfje van een liefhebster: remarclassiques.bekijknu.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 11:23 #958944 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Bedankt voor de complimenten en de tip! Heb inmiddels getankt en er euro98 in gedaan. Heb inmiddels een aantal kleinere schadeherstel bedrijven benaderd en die komen met een prijs van ?300,- voor het lassen en spuiten. Zit ook een klassieker restaurateur bij die aangeeft, pas betalen zodra je tevreden bent. Vandaag een vriendin van ons gesproken die haar broertje werkt bij een schadeherstelbedrijf. Hij wilde het wel doen voor een vriendenprijs. Zal dan de velgen ook opnieuw spuiten. Dan is alleen het goed schoonmaken en cleanen van de auto nog en is dan weer perfect in conditie.

Wordt vaak aangesproken door mensen over dat het een 1.4 GL Sedan is. Schijnt toch niet vaak voor te komen. Des te mooier dat de volledig onderhoudshistorie erbij is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 11:31 #958945 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Johan's 340GL
leuke auto hoor, veel plezier ermee.
Als je het echt goed wilt doen, zou ik even de voorschermen eraf halen. De binnenste wielkastrand wil ook nog wel eens roesten ("het hoekje van lucluc" genoemd) en je kunt dan ook beter bij die onderste hoek.

een 1.4 GL sedan is nog tot daar aan toe, het feit dat er een CVT in ligt maakt het pas echt bijzonder. De sedans met CVT zijn bijna op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-10-2015 14:20 #958950 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL

volvofiel;238197 schreef : ("het hoekje van lucluc" genoemd)


WTF??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 17:13 #958956 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Weet waar je kunt zien hoeveel er van dit type nog zijn?
Lijkt me leuk om bij alle ondehoudspapieren te doen. Vond ook nog de originele prijslijst met de aantekeningen van de eerste eigenaar.

Alle plekjes worden onderhanden genomen en opnieuw gespoten. Direct ook maar de velgen, dan is alles klaar en rest alleen het poetsen nog. Dan is ie met 2 weken ook in de stalling voor zijn winterslaap.

Misschien dat ik volgende week toch langs kan komen bij de klusdag, mag ik daar komen voor de gezelligheid zonder club lid te zijn? Ben alleen van plan om langs te komen om kennis te maken en geen klussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets