× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Dante's 340 Special

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2014 21:26 #633314 door V300 register
Dante's 340 Special is gemaakt door V300 register
Vandaag m'n eerste Volvo ooit opgehaald. Het is een lichtblauw metallic 5-deurs 340 Special met 108.700km op de teller. Alle boekjes zaten er netjes bij. Origineel voorzien van airco & schuifkanteldak.
Het rijden met een CVT bevalt uitermate goed. Ik ben vanuit m'n werk al gewend om m'n linkervoet niet te gebruiken, dus ik heb onder het rijden slechts 2x de neiging gehad om m'n koppeling in te trappen :D
Auto start goed met choke erop. Ik las later in de handleiding dat je 'm eigenlijk niet in P mag starten, dus dat is gelukkig maar 4x gebeurd... :woops:
Het rijden is nog even wennen, vnl. het geluid & het feit dat het lijkt dat de motor wil dat er "opgeschakeld" wordt. Ik las hier ergens dat de auto zichzelf ontkoppeld bij stilstand, dus ook maar eens voor een verkeerslicht getest. Prettig, want dat houdt in dat ik dus niet op de rem hoef te blijven trappen zoals bij een automaat ;D Enkele malen een stoplichtsprintje gedaan & gewonnen. Erg leuk als je de neus van de auto naast je ziet wegduiken als er opgeschakeld werd... :humor:
Alles in het interieur werkt, op de lendesteunverstelling van de bestuurdersstoel na & daar lijkt ook de stoelverwarming het niet van te doen. Echter las ik in de handleiding dat die pas onder de 14?C aanslaat, dus was het vandaag waarschijnlijk te warm :hmmz2:

Dingen die opvallen na een tijdje rijden:
Auto draait met op temperatuur zijnde motor een beetje schokkerig stationair. Auto trekt met 80km/h zowel rijdend als remmend naar links. Niet schokkend veel, maar wel merkbaar zonder handjes aan het stuur.

Aangezien de mensen op de fora waar ik actief ben, aardig fotogeil waren, neem ik maar aan dat jullie dat hier ook zijn...
Dus hier komen de :photo:

Exterieur




Interieur




Dashboard:




De minpuntjes:
Vaal logo

Stukje chromen bies verdwenen

Vreemde deuken


Kleurverschil op de achterdeur

Wielkastrand met deukje & kleurverschil

Stukje chromen bies verdwenen

Wielkastrand met kleurverschil

Missend stukje trim

De befaamde voorbalk



Ik maak morgen nog wel een foto van de motorruimte & kofferbak. Het regende me een beetje teveel :D
Vooralsnog ben ik er blij mee. Van de week maar eens op een brug gooien... Wie weet zaterdag al ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2014 21:40 #948191 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Dante's 340 Special
Mooie auto, vooral die airco, wel uniek op een 340. In de 360 zie je ze nog heel zelden, dit is de eerste 340 die ik zie met originele airco.

Verder kan die alarmlicht schakelaar natuurlijk echt niet :nono:. Heb denk ik nog wel ergens een originele zwarte liggen, zag dat je ook naar de sleuteldag gaat.
Ga morgen nog even langs de sloop, als je wilt kan ik dan een schakelaar en wellicht een knappe gril logo meenemen naar de sleuteldag.

Heel veel rijplezier gewenst :yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2014 21:55 #948192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
Nou, dat zou ik helemaal niet erg vinden :) Wist niet eens dat die schakelaar nier origineel was, maar dat komt door mijn onbekendheid met de auto... :woops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2014 22:34 #948195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
Leuk wagentje hoor!
Het kleurverschil bij de wielkasten wil zeggen dat de randen waarschijnlijk al een keer gelast zijn. Ik wil je adviseren om de binnenpanelen eens uit de kofferbak te schroeven en de wielkastranden vanaf de binnenkant eens goed in te spuiten met tectyl voor holle ruimtes, dan heb je er de eerste 10 jaar geen omkijken meer naar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2014 23:11 #948200 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special
Leuk exemplaar zeg, en welkom hier Dante!

Ik zag elders al dat je van plan bent naar de sleuteldag te komen en er ter plekke lid te worden, leuk zeg.

Zullen we daar vast even kennis maken, heel veel (rij) plezier gewenst met jouw 340!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2014 23:26 #948201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
Dank je Bart :) Dat vermoeden had ik al... Ik zal de tip meegeven aan m'n monteur, die overigens meekomt zaterdag :D

Dank Wouter. Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren ja... Mits de auto door de keuringscommissie van de V3C komt :D
Enne... Er mag door de CVT kenners mee proefgereden worden, indien dat nodig is om de staat van de CVT te kunnen peilen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2014 11:00 #948220 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special
Dat scheelt Dante, 2 van de aanwezige TC-ers die dag zijn zeer gedegen CVT kenners

Sommigen zeggen dat ze hun zondag ochtend eitje bakken in 80W90, en dat ze vaker dan strikt noodzakelijk de stofzuiger uit de kast halen omdat ze in een soort van kennelijke staat raken door het hoge zoemende geluid dat deze voortbrengt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2014 11:43 #948221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dante's 340 Special
...all we know is that they're called the TC :)

welkom Dante! Veel plezier met je ijskast ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2014 12:13 #948222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
Die airco is echt supercool!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-06-2014 14:56 #948236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special

DanteG;229420 schreef : Vandaag m'n eerste Volvo ooit opgehaald. Het is een lichtblauw metallic 5-deurs 340 Special met 108.700km op de teller. Alle boekjes zaten er netjes bij. Origineel voorzien van airco & schuifkanteldak.


Leuke bak, veel plezier ermee. Vooral de Airco in de 340 lijkt mij erg uniek.

DanteG;229420 schreef : Het rijden met een CVT bevalt uitermate goed. Ik ben vanuit m'n werk al gewend om m'n linkervoet niet te gebruiken, dus ik heb onder het rijden slechts 2x de neiging gehad om m'n koppeling in te trappen :D
Auto start goed met choke erop. Ik las later in de handleiding dat je 'm eigenlijk niet in P mag starten, dus dat is gelukkig maar 4x gebeurd... :woops:


Goh, mag dat niet? Weer wat geleerd. (toch eens handleidingen lezen)

DanteG;229420 schreef : Het rijden is nog even wennen, vnl. het geluid & het feit dat het lijkt dat de motor wil dat er "opgeschakeld" wordt. Ik las hier ergens dat de auto zichzelf ontkoppeld bij stilstand, dus ook maar eens voor een verkeerslicht getest. Prettig, want dat houdt in dat ik dus niet op de rem hoef te blijven trappen zoals bij een automaat ;D


Moet je voor de gein de wagens eens in de achteruit zetten en dan kijken of je lampen wel branden. (Met draaiende motor) Is ook erg leuk. (en als iemand achter je erg vervelend is even opletten op hun reactie als je uitstapt)

DanteG;229420 schreef : Enkele malen een stoplichtsprintje gedaan & gewonnen. Erg leuk als je de neus van de auto naast je ziet wegduiken als er opgeschakeld werd... :humor:


Dat wordt nog leuker als je riemen wat ouder worden. Dan kan je met slippende banden 'optrekken' terwijl je stil staat. (Streepje heeft zo een monsteracxhtige MB carbio verschalkt omdat de bestuurder zich suf schrok :humor: )

DanteG;229420 schreef : Echter las ik in de handleiding dat die pas onder de 14?C aanslaat, dus was het vandaag waarschijnlijk te warm :hmmz2:


Grote kans dat die ook gewoon stuk is. Die van mij heb ik ook nooit werkend opgemerkt.

DanteG;229420 schreef : Vooralsnog ben ik er blij mee. Van de week maar eens op een brug gooien... Wie weet zaterdag al ;)


Ik zou zeggen wordt lid en je wagen wordt meteen doorgelicht en afgesteld. (als er tijd is)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets