× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

BartJu's 340GL Special, 190, CVT

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2014 16:00 #949351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
3000 toeren bij 80 km/u? Ik meen dat mijn oude 343 nog geen 2800 toeren draaide. Kan het zijn dat tussen EMVK's onderling wat verschil in maximum vacuum zit. Dit kun je middels het stelschroefje vari?ren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
24-07-2014 22:29 #949355 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Ik heb niet eerder gehoord dat een EMVK te stellen zo zijn, maar goed, rij ook nog niet zolang vario...
Ben dan wel benieuwd waar dat schroefje zit, en hoe dit werkt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
05-02-2015 10:57 #955848 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Ik zie dat ik al lang geen updates meer heb gedaan in m'n 'showroom'. Maar ja, de auto is ook niet geheel in showroom staat... :)
Verder is er ook een hele tijd weinig vermeldenswaardigs geweest, een verhuizing kost ook tijd die je dus niet met je auto bezig kunt zijn. En huis vind ik toch stuk belangrijker dan een auto. :no_comment:

Maar goed, nu kan ik dus melden dat:
- de auto inmiddels 25 jaar lang op de weg is.
- er van de week weer een jaar APK is bijgetekend, zonder werk of opmerkingen.
Niet verkeerd, we mogen dus weer ven verder!

Niettemin nog wel een lijstje met To Do en wensen:

Koelvloeistof moet nodig vervangen. Hierbij lekt de radiateur heel ietsje (beetje vochtig in hoekje), en dat geldt ook voor de pomp. De eerste heb ik al liggen op reserve, de pomp nog niet.

Veerpootsteun RV heeft scheurtjes in het rubber, ook dzeze ligt al klaar, maar moet nog verwisseld.

Enige roestpreventie/reparatie is wenselijk. Oa kriksteun RA (repartaie), en delen van vering, ophanging ect (preventief)
Achterruitverwarming werkt niet. Voeding maakt ergens massa, moet dus draad vervangen denk ik.
Pook wil niet meer in P stand. Schakelstang eens nazien, rubbertjes al aanwezig.

De remdruksensor bleef soms hangen. Heb m nu doorgelusd, maar moet eigenlijk vervangen of gereinigd worden. Waar koop ik deze het best?

Verder heb ik nog een setje lichtmetaal (13", nr 4 op plaatje in banden topic) liggen. Weet niet of ze goed zijn, dus moeten gecontroleerd, gereinigd en dan banden omleggen.

Maar het gaat wrs wel even duren voor ik de lijst helemaal af heb, aangezien straks ook de tuin weer gaat beginnen te groeien, en deze jaren achterstallig onderhoud heeft...

Maar eerst de veiligheidspunten aanpakken:
Iemand een tip waar ik het beste een remdruksensor vandaan haal en wat zo'n ding ongeveer kost?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
19-02-2015 16:26 #956159 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Inmiddels een remdruk sensor besteld, van een ander merk (Suco). Zal hier tzt laten weten hoe dat bevalt.

Verder miste ik van de week mijn trekhaak. De 245 heeft er wel een, maar de 340 niet. Gelukkig wel nog een onder de auto van mijn vrouw, dus kon wel met de aanhanger gaan rijden.

Maar als iemand nog een trekhaak over heeft, dan hou ik me aanbolen! (zie ook hier )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
20-04-2015 21:52 #957100 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Zo, weer tijd voor een update.
Remdruksensor zit op z? plek. Bij stevig indrukken rem zakt van vacuum weg, identiek aan inschakelen de bergrem.Na
Hij doet het dus, en zonder vast blijven hangen.

Verder is waterpomp en KVS vernieuwd, incl radiateur (deze lekte linksboven wat).

Daarnaast nog een leuke, maar minder functionale upgrade:
Voor:

En na:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2015 22:58 #957102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Mooi die GLE-velgen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
21-04-2015 10:38 #957103 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Dank je!
Ben op zich geen velgen-fetishist.
Velgen zaten bij de onderdelendoos die ik kreeg bij de 'full-options' tellerbak. En als ze er toch liggen...

Maar niettemin erg tevreden over de nieuwe look, zeker mooier dan de plastic doppen die hun glans al wel wat verloren hebben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2015 16:28 #957107 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Beter zo Bart!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2015 10:50 #957112 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Die GLE-velgen staan 'm goed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
24-08-2015 10:41 #958232 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic BartJu's 340GL Special, 190, CVT
Zo, ik zie dat ik al lang niets meer gezegd heb alhier. Tijd voor een korte update dus.

Van de week de achterruitverwarming gerepareerd.
Probleem was dat de zekering er uitknalde als je hem aanzette.
Ergens massa op de voedingskabel tussen schakelaar en ARVW zelf want ook met de klemmetjes op achterruit brandde zekering door.
Meeste kans dat het ergens zit waar ik iets had gesleuteld of vervangen.
Eerst de ARVW zelf getest met losse kabel, geen probleem. Daarna tellerbak (lampje!) uitgesloten. Kabel gevolgd onder dash, incl die voor lamje in telerbak, niets.
Het bleek dat al lang geleden (probleem was niet nieuw) bij het vervangen van de RA veiligheidsgordel de kabel bekneld zat tussen de bevestigingsdelen en de koets. Mantel beschadigd, en uiteraard maakte die dus masse als je m tussen twee metalen delen stukklemt.
Koper was nog goed, dus losgehaald, geisoleerd en gordel weer aangedraaid zonder kabels ertussen.
Problem solved.

Nu het electrische raam RV nog. Of weer eigenlijk. Was stuk toen ik wagen kocht, gerepareerd (zie elders), ging na tijd je weer stuk, en daar na weer even werkend gehad middels ferme tik op de motor. DUs wrs de koolborstels oid.
Tot zover voor dit moment....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets