× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1988 360 sedan

Lees meer
13-01-2014 21:49 #941254 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Hangt ervan af hoe lang die toyota nog mee gaat...
Zal waarschijnlijk een v70 D5 worden, anders een late 940 2.3 T die wat gekieteld wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2014 12:50 #942564 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
De vakantieplannen krijgen onderhand weer vorm, dus ik moest maar eens een "planning" gaan maken :)
Ik heb eens met Mensink gebeld omdat het onderhoudsboekje van deze blauwe 360 kwijt is geraakt bij de vorige eigenaresse. Het blijkt dat de auto keurig elk jaar APK-gekeurd is door Mensink, maar dat er verder niets aan gedaan is. Alleen in 2007, toen is er een remcilinder en de uitlaat vervangen.

Met die kennis in het achterhoofd weet ik dat een goede onderhoudsbeurt incl. distributie genoeg zou moeten zijn om de auto weer in betrouwbare staat te krijgen.

Komende zomer ga ik (weer) naar Zuid-Frankrijk. Ik zit nog te twijfelen tussen de beige en deze blauwe... beide hebben hun voor- en nadelen. En een van de twee zal uiteindelijk het veld moeten ruimen. Als iemand nog zinnige argumenten heeft... :humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-02-2014 18:46 #942579 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1988 360 sedan
Ja; verkoop de beige aan mij en ga met de blauwe op vakantie ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2014 19:40 #942582 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
Daar valt best over te praten denk ik :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2014 20:48 #947221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
inmiddels staat 'ie weer in de schuur.
Vanavond heb ik even een uurtje uitgetrokken om hem van top tot teen te bekijken en te beoordelen. Ik had met mezelf afgesproken dat als er veel laswerk aan zit, ik de auto zou gaan slopen. Er blijkt wat laswerk aan beide dorpels te zitten, maar veel stelt dit niet voor. De kriksteunen zien er goed uit, evenals de voorbalk en bodem van de auto. Alleen de wielkastrand linksachter heeft een lelijke roestplek. Verder zijn de hoeken van beide voorportieren volledig weggerot. Maar goed, daar hang je zo andere in natuurlijk.

De motor is mooi droog, op de klepdekselpakking en vuldopring na. De radiateur is lek. De olie is nog kraakhelder (zit er net 1.000 km in), evenals de andere vloeistoffen. De uitlaat ziet er goed uit, schokbrekers zijn prima! Had ik niet verwacht.
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Hier schrok ik even van! Deze riem zit er dus al 16 jaar en 80.000 km op...
Bijlage:


Dorpel links
Bijlage:


Bijlage:


rechts
Bijlage:


Bijlage:


wielkastrand linksachter
Bijlage:


het interieur ziet er prima uit, deurpanelen ook
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


de benzinemeter is kaputt
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


De lak ziet er prima uit, moet even goed gewassen worden maar verder...
Oftewel: ik ga ermee aan de slag! Deze auto is absoluut een betere basis dan mijn beige 360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2014 21:03 #947224 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1988 360 sedan
Ik blijf het heel mooi vinden zo'n donkerblauwe sedan met Volvo blok in het vooronder, goed te lezen dat je hier ook de nodige uurtjes in wilt gaan steken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-05-2014 00:55 #947243 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
De kans bestaat dat ik m'n blauwe ga slopen. Dan help ik je graag aan goede portieren. Ik weet dat Erik sowieso nog een goed portier linksvoor en voorscherm links en motorkap heeft staan. Dan kom je al een eind op weg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-05-2014 00:56 #947244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
En bumpers in kleur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2014 10:31 #947246 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1988 360 sedan
haha, deze grijze bumpers vind ik prima hoor! Het zelfde geldt voor allerhande opties zoals stoelverwarming, elektrische ramen etc. Geef ik niks om.

Ik ga eerst de techniek en dorpels in orde brengen, en dan ga ik me richten op de portieren. Op alle vier is wel iets aan te merken. Gelukkig zijn de schermen en motorkap e.d. allemaal prima.
Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is dat je blauwe gesloopt wordt, maar als het gaat gebeuren heb ik zeker interesse in wat 'onderdelen' ja :)

Edit: net de dealer gemaild voor rotor, verdelerkap, bougies, klepdekselpakking, pakking olievuldop, distributieriem en spanrol. Het luchtfilter is brandschoon en de olie nog vrij vers (1.000 km), verder ziet alles er prima uit. Ik heb ook mazzel, want er stond toevallig een origineel Volvo krukaspoelietegenhoudergereedschap (:D) op marktplaats. Die is nu voor mij. Is echt zo goed als nieuw, is ??n keer gebruikt. Dus als iemand in de toekomst zijn distributieriem wil vervangen, ik heb het origineel gereedschap.

Edit 2: en zojuist gehoord dat de rotor niet meer leverbaar is. Helaas. Dan maar naar de Brezan. Dit is natuurlijk ook zo'n dure met toerenbegrenzer, maar de standaard rotor van een B19 (nog leverbaar) past volgens mij niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-05-2014 13:16 #947248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1988 360 sedan
B200k heeft een dikke rotor-as dacht ik, dan zouden alle oude spullen b21/b19 moeten passen (maar neem de oude even mee voor de zekerheid)

Edit: 88', misschien hebben die al wel de dunne as..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets