× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2014 22:44 #952296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Tijd om weer even bij te werken...

Ik heb net een hele moeilijke en drukke periode afgesloten op mijn opleiding, dus eindelijk weer even wat tijd om het forum bij te werken.

Een tijdje geleden is er een Amerikaanse man met Duitse huurauto in Belgi? achteruit tegen de GLE aangereden, zoals sommigen van jullie misschien al gezien hebben op Facebook. (bijna een maand geleden :woops:)
De auto staat er sindsdien een beetje triestig bij...



Nu valt de schade gelukkig enorm mee. Het staal aan de binnenkant van de bumper is zo krom als wat, maar het plastic onbeschadigd. Gelukkig maar. Nu heb ik nog een zwarte bumper liggen met onbeschadigd ijzerwerk. Dit ijzer hebben we er afgehaald, preventief in de antiroest gespoten, en preventief in de zinkspray. Binnenkort kan de gereviseerde voorbumper er dus op. Elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk :D

Verder heb ik de laatste tijd niet bijzonder veel aan de auto gedaan. De Chevrolet moet verplicht op eigen terrein staan, dus die auto staat overkapt. Gevolg is dat de Millionaire momenteel voor het huis in de parkeerhaven ''gestald'' staat. De accu ligt binnen aan de druppellader, de auto staat nagenoeg waterpas, en het interieur bevat genoeg vochtvreters voor een chemische oorlog met een land ter grootte van Belgi?.
Iets met zout, en voorkomen dat je daar door moet rijden of zo...

Intussen is de 340 GL Special mijn grote vriend, met genoeg chemicali?n tussen het plaatwerk dat het roestspook meteen het loodje legt :)

Nu is het voor mij even winterstop... Eens tijd om de verzamelbox NCIS uit te kijken, het internet af te speuren naar leuke accessoires en gereedschap, en vooral te zitten trillen van afkickverschijnselen:yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2016 18:49 #959804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Even een korte update over de Millionaire; deze is tot naderorde stilgezet...

De auto staat nu geschorst en droog te wachten op betere tijden. De paravan moet nu ?cht nodig gelast worden, de distributieriem zou komend jaar aan de beurt komen, en opnieuw kuren met de carburateur. Dit deed mij besluiten om de auto tot naderorde stil te zetten in de stalling tot ik vooral de financi?le middelen heb voor een volledige restauratie naar nieuwstaat.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het zo, als zijnde ''in bezit'', eigenlijk wel prima vind. Slechts ??n 340 voor de deur scheelt toch een hoop zorgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2016 08:31 #959824 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ken dat gevoel...

De meesten van ons hebben nu eenmaal niet de(financi?le) mogelijkheden om meerdere projecten tegelijkertyd goed te doen. Dan maar 1voor 1....wijs besluit....kan niet anders zeggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2016 10:59 #959826 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Het kost ook ongelofelijk veel tijd! Wijs besluit Bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2017 12:47 #972801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Inmiddels staat mijn Millionaire alweer 3 jaar stil onder de kapschuur... Ondanks dat ik deze auto een keer of 3 per jaar een stukje vooruit of teruguit duw en elk jaar een keer de krukas een paar keer ronddraai, begint de auto er nu toch wel echt als schuurvonst uit te zien :sad:

Maar, er is ook ander nieuws. Dit voorjaar zal de auto worden afgevoerd. Deze plaats blijkt niet heel geschikt om een auto voor lange tijd te stallen, dus dat gaan we niet langer doen. Begin 2018 komt er een takelwagen de auto ophalen voor de laatste rit in deze hoedanigheid. Vervolgens gaat hij uit elkaar.

Voordat mijn mailbox overstroomd met mails van onderdelenronselaars, de takelwagen waar ik het over had is van een garagebedrijf bij mij in het dorp. Ze gaan de auto opnieuw technisch piekfijn in orde maken.
De volgende stap is een jaartje rijden en kijken welke problemen zich voordoen.
Daarna is het de beurt aan het las/spuitbedrijf, álle roest moet weg en de auto moet gespoten worden. Dat is echter nog een paar jaar toekomst kijken.

Zie de foto's hoe de Millionaire er nu bijstaat.









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2017 13:18 #972802 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dit is ook geen stalling, maar een overkapping. Daar wordt hij niet beter van inderdaad.
Wijs besluit om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is het beste voor een auto ;)

Blijft je wagenpark voor de rest of...?
Blijft de rode 340? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2017 15:57 #972803 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Goed nieuws Bart! Weer een mooie 340 terug erbij op de weg:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2017 18:54 #972804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

v0lv0freak;247499 schreef : Dit is ook geen stalling, maar een overkapping. Daar wordt hij niet beter van inderdaad.
Wijs besluit om er gewoon mee te gaan rijden. Dat is het beste voor een auto ;)

Blijft je wagenpark voor de rest of...?
Blijft de rode 340? ;)


Op zich valt het wel mee Mark. Het is gewoon stof en spinnenwebben. Van binnen is alles nog prachtig schoon net als onder de motorkap. Nergens vocht of schimmel. Het scheelt natuurlijk wel ontzettend veel in vocht dat de ondegrond verhard is en het er enigszins onderdoor kan waaien.

Over het wagenpark, het blijft allemaal een beetje hoe het is. Het grote verschil wordt dat de Millionaire nu rijdend gemaakt wordt, en dat waarschijnlijk de GL Special stil komt te staan als die niet binnen afzienbare tijd wordt verkocht.

NickN;247500 schreef : Goed nieuws Bart! Weer een mooie 340 terug erbij op de weg:)


Dat is wel het plan, als is het nu niet echt een mooie auto. Om hem écht netjes te maken moet er het een en ander aan de carrosserie gelast worden. Op termijn moet de complete auto strakgezet en gespoten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2019 22:00 #983861 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Zo... Toch weer een update, de laatste van mijn kant.

Na 8,5 jaar is mijn eerste 340 en eerste auto vandaag verkocht. Als mijn voornemens te spijt ben ik nooit meer aan de millionaire begonnen. De nieuwe eigenaar gaat de 340 wél opknappen, hij heeft wel zin in het project.

Het is net als met de andere 340 ook wel met dubbele gevoelens dat ik de auto heb verkocht, het is toch mijn eerste auto met een hoop herinneringen. Maar goed, op een bepaald moment moet je toch verder. Een auto permanent laten verstoffen in een stalling uit vals sentiment is ook niet echt bevorderlijk voor de auto natuurlijk

De Millionaire komt in elk geval bij een liefhebber terecht



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets